30 Ocak 2013 Çarşamba

Ford Escape 2.0 Titanium - Ford Kuga 2.0 Titanium


A.B.D. testleri devam ediyor. Avrupa'da Mondeo ismiyle satılacak olan Fusion'ın ardından şimdi de Kuga olarak tanıyacağımız Escape konuğum. Kuzey Amerika pazarında üç adet benzinli motorla satılmakta olan Escape'in giriş modellerinde 2.5 litre hacimli ünite kullanılırken 1.6 ve 2 litre hacimli EcoBoost motorlar Avrupa'da da görev yapacak üniteler olarak dikkat çekiyor.

Atmosferik emişli motor sadece giriş donanımla ve önden çekişli olarak alınabilirken turbo beslemeli motorlar hem önden çekiş hem de dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonları sunmakta. Hazır test etme şansı bulmuşken en güçlü motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve en üst donanım seviyesine sahip bir modelinin anahtarını kaptım.


Dış Mekan


4.524 mm boya, 1.839 mm genişliğe, 1.684 mm yüksekliğe ve 2.690 mm aks mesafesine sahip olan yeni nesil Escape hem bir önceki nesil Escape hem de Avrupa'da satılan ilk nesil Kuga ile hemen hemen hiç ortak noktaya sahip değil. Oldukça agresif bir duruş sergileyen araç özellikle Focus'tan izler taşıyor.

Titanium donanım seviyesinde sunulan xenon farlar, tamponun alt kısmına eklenen sis farları, yine ön tamponun altına eklenen koruma, 19 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, arka tamponun alt kısmına eklenen metalik renkli parça ve çift egzoz çıkışı gibi detaylar aracın dinamik görünümüne katkıda bulunurken stopların Focus sedan ve wagon'dan alınmış gibi durması da otomobilin tanınırlık faktörünü artırmış. Tavan raylarını standart olarak sunan Ford bu parçaların arasında destek olarak duran çıtaları da donanıma katmış.

Ford'un Kuzey Amerika'da sattığı diğer SUV modellerinde olduğu gibi şoför kapısında bulunan düğmeler kullanılarak girilen şifreyle açılabilen kapılar bizim daha alışık olduğumuz şekilde, anahtar kullanarak da açılabiliyor.


İç Mekan


Kapılar açıldığında bizi bir sürpriz karşılıyor. Dış mekanda Focus ile arasında benzerlikler bulunan Escape'in iç mekanı bu modelle neredeyse aynı. Kapı içleri ve ön konsolda gözlemlenen keskin çizgiler, derine yerleştirilmiş gösterge tablosu, dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları, sinyal ve silecek kolları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve far kumandaları doğrudan Focus'tan alınmış.

Orta konsolun üst kısmında bulunan büyük dokunmatik ekranda navigasyon bilgileri görülebilirken hemen altta kalan bölüm Sony marka müzik sisteminin kumanda düğmelerinin bir kısmını barındırıyor. Daha aşağıda çift bölgeli otomatik klimanın kumanda düğmeleri ve oldukça açılı yerleştirilmiş bir vites kolu yer alıyor. Vites konsolunda el freni kolu, büyük bardaklıklar, 12 Volt soket, koltuk ısıtıcıları ve kol dayanağı bulunuyor. Bu bölümün iç kısmı oldukça derin ve SD kart yuvası, iki adet USB port ve görüntü girişleri gibi aksesuarlara ev sahipliği yapıyor.

Kapı içi cepleri çok büyük olmasa da yeterli derinliğe sahip olan otomobilin arka koltuklarında düşük seviyeli bir şaft tüneli, havalandırma ızgaraları, orta kol dayanağı, bardaklıklar ve 120 Voltluk soket gibi özellikler sunulurken panoramik cam tavan opsiyonu özellikle burada oturanların çok daha ferah bir yolculuk yapmasına yardımcı oluyor. Ferahlığa darbe vuran şeyse siyah deri döşemeyle birlikte kokpitin de bu renkte üretilmiş olması. Ayrıca Fusion'da olduğu gibi özellikle kapı içlerinde kullanılan plastiğin kalitesi yüksek değil.

Bir düğme yardımıyla otomatik bir şekilde açılıp kapanabilen bagaj kapağının ardında 971 litrelik bir bagaj hacmi sunulurken asimetrik katlanabilen arka koltuklar sayesinde bu hacim ikiye katlanabiliyor.


Konfor


Escape'in Titanium donanımı bol konfor donanımı sunuyor. Oturma alanları geniş ön koltuklarda oopsiyonel olarak sunulan deri döşeme ve standart olarak sunulan ısıtıcılar haricinde sürücü koltuğu için elektrikli ayar mekanizması ve hafıza bulunuyor. 10 Hoparlörlü ses sistemi XM radyo ve USB girişi gibi özelliklerin yanında Bluetooth bağlantısı da sunuyor ve direksiyondan kumanda edilebiliyor.

Direksiyon simidinden kumanda edilebilen bir diğer kontrolse Amerika'nın olmazsa olmazı cruise control. Garaj kapısı için uzaktan kumandayı da standart donanımında sunan Escape'in otomatik havalandırma sistemi de başarılı çalışıyor.

Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın rüzgar yalıtımı başarılı olsa da yol sesini içeriye alıyor. Bütün motorlarla birlikte standart olarak sunulan 6 ileri vitesli otomatik şanzımansa yaptığı başarılı değişimlerle D konumunda konfora olumlu katkıda bulunuyor.

Büyük arka kapılar sayesinde arka koltuklara ulaşım kolaylaştırılırken bu kısımda sunulan diz ve baş mesafesi başarılı. Cam tavan sayesinde daha ferah kılınan arka kısımda ayrı havalandırma ızgaraları ve 120 Voltluk bir soketin bulunması da avantaj.

Escape'in hayatı kolaylaştıran diğer donanımları arasında panoramik cam tavan, otomatik bagaj kapağı, tek düğmeyle çalıştırılabilen motor, uzaktan kumandayla motor çalıştırma ve geri görüş kamerası sayılabilir.


Sürüş


Amerikan yollarında ilerleyen yüksek bir araç olmasına rağmen Escape'in yol tutuşu başarılı. Süspansiyon sistemi darbeleri başarılı bir şekilde emerken ani direksiyon hareketlerinde de beklenmeyen tepkiler vermiyor. Direksiyonu biraz hissiz olan aracın sportif hisler vermesine katkıda bulunan bir aksesuar da 235/45-19 ölçülerinde olan lastik ve jantları.

Ön koltuklarının zemin kısımları oldukça düz olsa da sırtlıklarda yeterli derecede yan destek sunan Escape'in otomatik şanzımanını manuel kontrol etmek de mümkün. S konumunda vitesleri daha geç değiştiren ünite ve sportif motor sesi aracın dinamik karakterine katkı yapan diğer kalemler.

Test ettiğim Fusion'da da kullanılan 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 240 beygir güç, 367 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla dört tekerleğe aktarılan güç düşük devirlerde bile başarılı çekiş sağlıyor. Türkiye şartlarını pek simüle edemeyen Amerikan yollarında elde ettiğim 9.8 litre/100 km tüketim ortalaması çok kötü olmasa da benzinin iç kat pahalı olduğu Türkiye'de Diesel modellerin hüküm süreceğini söylesem yanılmış olmam.


Fiyat/Donanım


Geldik yine bizim için komik olan bölüme. Fusion'da olduğu gibi Escape'in de fiyatı bize şaka gibi gelecek. Test ettiğim aracın önden çekişli versiyonları A.B.D. pazarında 30.370 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlara sahip. Dört tekerlekten çekişli versiyonsa 32.120 Dolar'dan başlayan fiyatlarla alıcı bekliyor.

Sunulan bütün opsiyonlara sahip olan test aracında bulunan çekici bağlantısı 395, panoramik cam tavan 1.395, deri döşemeler 895, navigasyon 795 ve ön park sensörleriyle birlikte sunulan otomatik park sistemi 995 Dolar değerinde.

Bütün opsiyonlarla birlikte fiyatı 37.000 Dolar'a yaklaşan araç için şu sıralar 2.000 Dolar peşin ödeme indirimi yapılıyor.


Sonuç


Yeni nesil Escape yerini aldığı modelden oldukça farklı. Avrupa'da Kuga adıyla satılan otomobil bu kıtanın zevklerine daha uygun bir tasarıma sahip. Eskisinden daha büyük bir araç olacak Kuga'nın görünümünün yanında sürüş karakteristiklerinde de gelişme olacağı kesin.

Amerika kıtasında sadece benzinli motorlarla alınabilse de Avrupa'da güçlü Diesel ünitelerle de sunulacak olan Escape/Kuga'nın bu pazarlarda mazot yakan modellerinin daha popüler olacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

Eskisinden çok daha başarılı bir aile aracı olan Escape/Kuga büyük iç hacmiyle yolcularını daha rahat ettirirken bagajda da ekstra bavullara yer açmış. İlk nesil Kuga'da olduğu gibi agresif bir görünüm sunan otomobilin 2 litre hacimli motorunun da performans adına eksiği yok.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

32 yorum:

  1. Onur Bey açığı kapattınız. O kısa süreli durgunlukta "ne oldu acaba bloga?" diye endişe etmiştim. Ancak bir sürü güzel yazıyla geri dönmeniz sevindirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha 12 tane test var yazacağım :)

      Sil
    2. 12? tatile mi gitmistiniz yoksa is amaciyla mi? :)

      Sil
    3. 11 miş pardon. Tatile gitmiştim. Bu da benim tatil anlayışım işte :)

      Sil
    4. amerikada boş durmamışsın güzel :) umarım araya bi lincoln testi sıkıştırmışsındır..

      Sil
    5. Yok Lincoln olmadı. Ford ile idare edeceğiz o aile için.

      Sil
    6. neyse kısmet artık bizim gibi exclusive severler için bir ara yine gidersen bir test denk getirirsin artık ;)

      Sil
    7. Daha uzun süreliğine gidersem test ederim kesin.

      Sil
  2. Kuga'nın geniş bir iç hacme ihtiyacı vardı, görülen o ki nihayet hacim artmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir boy büyük olmuş neredeyse.

      Sil
  3. önceki halinden daha iyi. net

    YanıtlaSil
  4. yau bu çılgın fiyat farkını görünce depresifleşmemek elde değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giriş modelinde daha da feci. 2.5 litre motoru en ucuz araca koyuyorlar Amerikalılar. Bizde "Lüks" sayılıyor.

      Sil
  5. bu araclar avrupa'da (örnegin almanya) bile bu kadar ucuza gelmiyor? amerika'da maliyetinin bu kadar ucuz olmasinin nedenleri nedir onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedenlerden ilki bazı araçların Amerika'da üretilmesi. Diğeri de vergiler. Almanya'da %19 KDV var. Pennsylvania'da %6. Zaten bu nedenle Almanya üretimi Mercedes ve BMW gibi araçlar bile daha ucuz oluyorlar. R8 piyasaya ilk çıktığında hatırlıyorum Almanya'da 100.000 Euro, A.B.D.'de 100.000 Dolar civarındaydı fiyatı.

      Sil
  6. Onur Bey her zamanki gibi çok keyifli bir yazı olmuş, öncelikle teşekkür ederim, şu an Türkiye'de yeni Ford Kuga için bayiler ön sipariş almaya başladılar, fakat Amerika sayfasında olup Ford Türkiye sayfasında göremediğim bazı donanımlar var ve satış temsilcileri bu konu hakkında bilgi veremiyorlar. Birisi sizin kullandığınız araçta bulunan dokunmatik ekran yerine küçük bir ekrana navigasyon entegre edilmiş, diğeri ise ABD sayfasında bej rengi deri koltuk döşemeli resimleri olmasına rağmen Türkiye'de böyle bir seçenek bulunmadığını söylüyorlar. Acaba sonraki etapta gelecek araçlarda bu donanımları zamanla getirirler mi? Bekleyip beklememek arasında kararsız kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde en üst dokunmatik ekranı koymuyorlar Türkiye opsiyonlarına nedense. Volkswagen'de de Almanya Highline'da standart olan 8 inç ekranı özel siparişle getirebiliyorsunuz örneğin.

      Ford'un Türkiye gamı hem motor hem de donanım fakiri olduğundan resmi olarak gelmesi zor gibi ama özel sipariş istenirse "Olmaz, bizim getirdiğimizi alacaksın." demezler diye düşünüyorum.

      Sil
  7. Ben Doğuş Oto'ya bu konuyu sormuştum. Piyasadaki diğer araçlarla rekabet edebilmek için VW'nin maliyetleri düşürmek adına donanımdan çaldığını söylemişlerdi. Ama pek inandırıcı gelmedi tabi:) yani buna rağmen golf'ün fiyatı dengi donanımlı rakiplerinden ciddi biçimde pahalı demek bu donanımları ekleseler a3 fiyatına alacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sorduğumda aynı şeyi söylemişlerdi. Anladığım kadarıyla sorun Volkswagen Almanya'da. Adamların verdiği fiyatlar yüksek kalıyor en baştan.

      Sil
  8. Kuga TrendX
    1.6L EcoBoost 150PS 2WD:59,900
    1.6L EcoBoost 182PS AWD A/T:65,900

    Kuga Titanium
    1.6L EcoBoost 182PS AWD A/T:71,900
    2.0TDCi 163PS AWD PowerShift:104,250

    Kuga Selective
    1.6L EcoBoost 182PS AWD A/T:77,900
    2.0TDCi 163PS AWD PowerShift:110,250

    Aksesuarlar...(1.6 fiyatları)
    Metalik Boya:1,000
    Selective Navigasyon Paketi:2,250
    Titanium navigasyon Paketi:3,250
    Açılan Panaromik Cam Tavan: 2,000 (titanium ve selective için)
    Tekno Paket:6,500

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki test ettiğim model gelse yaklaşık iki katı fiyatına olacak.

      Sil
  9. 1,6 180bg olan model sadece otomatık sanzıman olarak varmıs powershıft le farkı nedir bide bunlara lpg takılabılıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, 180 beygir gücündeki model sadece SelectShift (Tam otomatik) ile sunuluyor. Teknik olarak LPG uygulanması mümkün fakat EcoBoost gibi zorlanmış aşırı beslemeli motorlar için şahsen ben önermem.

      Sil
  10. evet Onur Bey, Alp Eren'in de sorduğu gibi sizin kullandığınız araç powershift şanzımana mı sahipti, yoksa 6 ileri otomatik denen şanzıman mı, hangisi daha iyi bunların, otomatik şanzıman konusunda kafam çok karıştı.
    Ayrıca farklı markalardaki farklı tipte, otomatik, yarı otomatik şanzımanların avantajları ve dezavantajları ile ilgili bir yazı yayınlarsanız çok seviniriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da bu konu hakkında yazmıştım Carmedya'daki ilk yazımı. 2012 Aralık sayısı. Buradan ulaşabilirsiniz: http://carmedya.com/index.php/2012/04/01/carmedya-2012-yili-butun-sayilari/

      Sil
    2. çok teşekkürler, hem cevabınız hem de internetten ücretsiz bir otomobil dergisi takip etme imkanı sunduğunuz için

      Sil
  11. bılgıler ıcın tesekkurler bır sorum dahaolacak kuga ıle tıguan arasında kaldım sızce hangısı ve neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Kuga. Hem daha geniş iç hacim, hem daha güçlü motor (1.4 TSI, 1.6 EcoBoost için söylüyorum), hem tam otomatik şanzıman, hem de aynı paraya daha zengin donanım.

      Sil
    2. Kuga cunku Tiguan biraz yukseltilmis bir c sınıfı gibi duruyor,(evet suvlar hep C sınıfı uzerine insa ediliyor ama bahsettigim sey ic hacim ve dis gorunus) o yuzden Tiguan tip olarak da cok oturakli gelmiyor (vw tasarım olarak begenmedigim ,en az begendim araci)
      Tam otomatik sanziman,anahtarsiz giris,on cam ısıtma,kolay bagaj kapagi,geri gorus kamerasi gibi Tiguanda olmayan bircok sey opsiyonel de olsa var.

      Sil
    3. lpg hangisinde daha iyi olur sizce

      Sil
    4. Bu sorunun cevabını LPG kiti üreten firmalar daha doğru verebilir fakat Volkswagen motorunun daha komplike bir ünite olması ibreyi Ford tarafına çevirebilir bence.

      Sil