25 Mayıs 2014 Pazar

Mazda6 2.0 Sport


Birçok otomobil üreticisi gibi Mazda'da da son zamanlarda değişim başladı. Dinamik bir görünüm sunan Kodo tasarım dilini kullanmaya başlayan marka bir taraftan da geliştirdiği yeni motor ailesiyle dikkat çekiyor. Bu ikilinin buluştuğu ilk model olan Mazda6, yerini aldığı modelden çok daha farklı bir otomobil olduğunu daha ilk bakışta belli ediyor.

İddialı bir görünüme sahip olan otomobilin kaputu altında üç farklı blok sunuluyor olsa da vergi sınırlamaları yüzünden sadece en küçük hacimli benzinli ünite Türkiye'de satışa sunulabilmiş. Bu handikapı donanımla kapatmak isteyen Mazda bakalım bunu ne derece başarabilmiş.


Dış Mekan


Mazda6'nın en dikkat çeken yanlarından birisi dış görünümü. Kodo tasarım dilinin temsilcisi olan aracın tasarımı gerçekten de etkileyici. Yeni nesil Mazda modellerinin tamamında görev yapacak olan beşgen ön panjur ve farların ucuna kadar çekilen kromajlı şerit, ince yapılı farlar, alt bölümü ileriye doğru uzayan sportif görünümlü ön tampon, şişkin çamurluklar, 19 inç çaplı jantlar ve kapıların metal yüzeyine sabitlenmiş yan aynalar sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Arka bölümde de devam eden dinamizm yatay stoplar, küçük bir spoiler şeklinde uzantıya sahip bagaj kapağı, kromajlı çıta, çift çıkışlı egzoz sistemi ve alt kısmı siyah renkli korumaya sahip tampon sayesinde zirveye çıkmış.

Kompakt bir görünüme sahip olsa da büyük bir otomobil olan Mazda6 4.870 mm boya, 1.840 mm genişliğe, 1.450 mm yüksekliğe ve 2.830 mm aks mesafesine sahip.


İç Mekan


Gövdesi bu derece dikkat çekici olan bir otomobilin iç mekanının duruma ayak uydurabilmesi zor olsa da Mazda başarılı bir çalışmaya imza atmış. Otomobilin en büyük pazarı A.B.D. olduğundan alışılmadık bazı tasarım detaylarına sahip olan test aracında ilk dikkat çeken şey koltuk ve kapı içlerinde kullanılan siyah - beyaz renkli deri döşeme oluyor. Kırmızı ve beyaz dikiş iplikleriyle birleştirilen döşemeler şık bir görünüme sahip.

Kapı içlerinde alışılmış gözler yerine büyük içecek şişelerini alabilen gözler bulunurken metal görünümlü parçalar da hoş bir görünüm sunuyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilirken direksiyon simidinin solunda yardımcı elektronik sistemlerin kumanda elemanları, kapaklı bir göz, yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri yer alıyor.

Üç yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosunda en sağdaki yuvarlağın içi yol bilgisayarı ve yakıt seviyesi göstergesine ev sahipliği yapıyor. Parlak deri ile kaplanmış üç kollu direksiyon simidi üzerinde telefon, ses ve hız sabitleme sistemlerinin kumanda elemanları bulunurken motor çalıştırma görevi simidin sağında yer alan düğmeye verilmiş.

Orta konsolun en üst kısmında yer alan kumanda ünitesi küçük sayılabilecek bir dokunmatik ekrandan araç fonksiyonları ve ses sistemini kumanda ediliyor. Hem bordo hem de piyano siyahı kaplamalara sahip olan ön panelde havalandırma ızgaralarının altında sistemin kumandaları bulunuyor. Koltuk ısıtma ve park sensörü kumanda düğmelerinin altında görülebilen kapaksız gözde 12 Volt soketi yer alırken vites konsolunda zigzaglı yola sahip vites kolu, orta konsol üzerinde bulunan ekranın ikinci kumandası, kapaklı bardaklık ve ileri geri kaydırılabilen kol dayanağı görülebiliyor. Bu parçanın altındaki gözde USB ve Aux girişlerinin yanında bir tane daha 12 Volt soket bulunuyor.

Arka koltuklar için havalandırma ızgaraları sunan Mazda6'nın ince uzun yapısı bagaj bölümünde küçük bir olumsuzluk yaratmış. Genişlik ve derinliği başarılı olan bagajın yüksekliği az. Neyse ki sunulan 489 litrelik hacim, bagaj içerisinde yer alan kollar çekilerek yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor.


Konfor


Bu başlıkta Mazda6'nın iki yönünü de görme şansımız var. Türkiye'ye getirilen Sport donanım paketinde bulunan sert bir süspansiyon sistemi ve 19 inç çaplı jantlarla sunulan 45 yanaklı lastikler sürüşün spektrumun sportif tarafına kaymasına neden oluyor. Geniş lastikler sayesinde küçük çukurlar iç mekana iletilmiyor olsa da tümsekler iç mekanda hissediliyor.

Diğer taraftan konfor donanımı çok zengin olan otomobilde elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth, USB ve Aux bağlantılarına sahip, 11 hoparlörlü Bose müzik sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekrana sahip kontrol birimi, arka havalandırma çıkışları, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, çift bölgeli klima, far ve yağmur sensörleri, elektrik ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı sürücü koltuğu, cruise control, sarsıntısız şekilde devreye giren start-stop sistemi, deri döşeme, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı ve anahtarsız çalıştırma standart olarak sunuluyor.

Rüzgar gürültüsünü makul bir biçimde bastırmayı başaran Mazda lastik gürültüsü konusunda biraz daha çalışabilir gibi görünse de bu ses seviyesinde lastiklerin de önemli rol oynadığını hatırlatırım. Motor sesi kabine çok sızmayan otomobilin sportif sayılabilecek egzoz sesiyse rahatsız edici değil.

Geniş oturma yüzeyine sahip koltuklarda yolculuk etmek yorucu değil. Omuz genişliği sınıfındaki araçlar seviyesinde olan Mazda6'nın sunduğu diz mesafesi de sınıf standartlarını tutturuyor. Çok yükselmeyen şık tavan çizgisi nedeniyle baş mesafesi başta beni biraz korkutmuş olsa da arka koltuklarda bile bu konuda sorun yaşamadım.

Aracın en büyük konfor donanımı olan tam otomatik şanzıman 6 ileri vitesli. Girintili çıkıntılı yollara sahip olan vites kolu üzerinden manuel olarak da kumanda alan şanzımanın sarsıntısız geçişleri tam otomatik ünitelerden beklendiği gibi.


Sürüş


Sport donanım seviyesinin avantajı işte burada belli oluyor. Sert süspansiyon sistemi ve ince yanaklı lastiklerin birleşimi yüksek süratlerde dengeli bir sürüş sağlarken virajlı yollarda beklenmeyen tepkiler verilmesini de engellemiş. Direksiyon sistemi de sertliği ve geri bildirimiyle başarılı olarak nitelendirilebilirken yüksek yan desteğe sahip ön koltukların yapıları sportif sürüşlerde insanı üzmüyor. Zemine sabitlenen gaz pedalı kolay dozlama sağlarken fren pedalı biraz hissiz kalmış.

Sportif sayılabilecek motor sesi ve başarılı altyapısıyla dinamik sürüşleri eğlenceli hale getiren Mazda6 sahip olduğu yardımcı güvenlik sistemleriyle de kaza yapmayı oldukça zorlaştırmış. Hava yastıkları, ABS ve ESP gibi sistemleri zaten standart olarak sunan otomobilde kör nokta uyarısı, düşük süratlerde devreye giren otomatik acil durum freni, aktif xenon farlar ve şeritte kalma asistanı da bulunuyor.

1.340 kg ağırlığa sahip olan otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı yumuşak geçişlere sahip ve normal kullanımda vites düşürmek için acele etmiyor. Manuel olarak da vites değiştirilmesine izin veren şanzıman otomatik kullanımda öğrenme fonksiyonu sayesinde daha yüksek devir çevirilmesine de izin verebiliyor.

14:1 gibi yüksek bir sıkıştırma oranına sahip 2 litre hacimli motoru 165 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 209 km/s olarak açıklanıyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde yakıt tüketim ortalaması 5.5 litre/100 km gibi seviyelere gerileyebilen otomobilin test ortalamasıysa 7.8 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Mazda6'nın Türkiye gibi motor hacmi bazlı astronomik vergiler alınan ülkeler için hazırlanmadığını bu bölümde anlıyoruz. Avrupa'da 2.2 ve 2.5 litre hacimli motorlarla da satılan araç Türkiye'de en küçük hacimli ünitesiyle sunulsa da üzerindeki vergi yükü %125'i aştığından fiyatı ister istemez şişiyor. Mazda3'te sunulan 1.5 litre hacimli motora aşırı besleme uygulayarak hem daha yüksek performans hem de ciddi fiyat düşüşü yakalanabilecek olsa da pazarın darlığı nedeniyle ana firmanın bunu düşünmesi bile zor.

129.650 TL karşılığında alınabilen aracın zengin standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth, USB ve Aux bağlantılarına sahip, 11 hoparlörlü Bose müzik sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekrana sahip kontrol birimi, arka havalandırma çıkışları, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, çift bölgeli klima, far ve yağmur sensörleri, elektrik ayarlı ve ısıtmalı ön koltuklar, hafızalı sürücü koltuğu, cruise control, sarsıntısız şekilde devreye giren start-stop sistemi, deri döşeme, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, anahtarsız çalıştırma, kör nokta uyarısı, düşük süratlerde devreye giren otomatik acil durum freni, aktif xenon farlar, şeritte kalma asistanı, far yıkama sistemi, 19 inç çaplı jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, start-stop sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunuyor.


Sonuç


Mazda'nın yeni tasarım dili gerçekten etkileyici. Kaslı bir duruşa sahip olan yeni nesil Mazda6'nın altyapısı da gayet başarılı. Özellikle Sport donanım paketiyle Avrupai sürüş dinamiklerine kavuşan otomobilin zengin donanımı da etkileyici.

Bütün bunlarla birlikte aracı Türkiye yollarında görmek neredeyse imkansız. Bunun nedeni de tahmin edebileceğiniz gibi astronomik vergiler nedeniyle aşırı artan fiyat. A.B.D.'de 2.5 litre hacimli motorla başlangıç fiyatı 21.000 Dolar seviyesinde olan Mazda6 daha güçsüz motoruyla Türkiye'de neredeyse 130.000 TL'ye alıcı bekliyor. Aracın ana pazarlarında aşırı beslemeye sahip benzinli motorlara sahip olmak zorunluluk olmadığından turbo Diesel üniteye sahip modeller haricinde kalan araçlar güç olarak Avrupalı rakiplerinden geride kalıyor. Makul vergi oranları veya küçük hacimli, aşırı beslemeli bir motorla hak ettiği başarıya ulaşabilecek bir model Mazda6.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

25 yorum:

  1. 1 kelime: muhteşem bir tasarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin bir kelime anlayisini seviyim, dingil herif. saymayi ogren once.

      Sil
    2. Muhteşem (bir tasarım) diyelim.

      Sil
    3. arkadaş rahatlayacaksa hakaret etsin. Al sana -bir- mutluluklar dilerim.

      Sil
  2. Vergi engeli olmasa gözümü kırpmadan alacağım araba. Benzin fiyatlarını bile dinlemeden alırım

    YanıtlaSil
  3. 1.6 dizel üretip turbo besleme sağlasaydı, AT şanjman getirseydi jetta, passat kalmazdı.

    YanıtlaSil
  4. samet what if nenem has daşşak?

    YanıtlaSil
  5. onur blog takipçileri olarak para toplayıp sana takım elbise alalım yada sen ne istesen onu alalım ama şu şortla tişörtten bıktık yeter gayri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bence bir mühendis olarak kareli gömlek giymesi gerektiğini düşünüyorum :)

      Sil
    2. Valla yazın sıcağında ve test sırasında kimse bana takım makım giydiremez. Fotoğraf çekerken bile ter içinde kalıyorum. Alacağım yeni şeyler de şort ve tişört olacağından gerek yok bence yenisine.

      Sil
    3. ahahahha düşüncesi bile ne kadar korkonç geldiyse artık... :D sabah sabah güldürdünüz

      Sil
  6. maliye bakanı ekim-2013 de vergilendirme sisteminin degiseceginden bahsetmişti.
    link : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/24971448.asp
    eger gercekten degisir ve vergiler emisyon degerlerinden alınırsa yollarda bu aslan parcasını daha çok görmeye başlarız diye hayal ediyorum. abd fiyatları ile türkiye araba fiyatlarını karsılaştırınca kafayı yememek elde degil..mahkum ettiler bizi 1.2 ,1.4 , 1.6 motorlara yıllardır. Slm. Salih Bora

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da dediği gibi MTV'yi salınım verilerine bağlayacaklarmış. Aynı ÖTV saçmalığına devam yani. Ayrıca tersi söylense de ben bu olay sonrasında ortalama vergilerin artacağından adım gibi eminim. Dediklerinin 180 derece tersini yapmalarına alıştık bu adamların.

      Sil
  7. Onur Bey, Mazda 3 incelemeni de bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstedim ama sıra var şu sıralar. Gelecek aya büyük ihtimalle.

      Sil
  8. Onur, aracın ölçülerini nereden aldıysan yanlış olmuş. Düzenlersen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de kıllandırmıştı ama Mazda Türkiye'den aldım. Mazda6'nın Genel Bakış sekmesinde en aşağıda bu şekilde gösteriliyor grafikte. Doğru değerleri girdim.

      Sil
  9. çok yakışıklı bir araç maskülen

    YanıtlaSil
  10. Peki Mazda 6 vs Volvo s60 ? dersek ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentilere göre değişir. Aynı fiyata ben daha performanslı aracı alırım ki bu durumda Volvo oluyor. Geniş iç hacim daha öncelikli beklentiyse Mazda önde.

      Sil
  11. böylesine bir araçta sürücü tarafı kapı içi kumandaları sürücü camı hariç aydınlatılmamış sanırım (ayna kumandaları ve diğer camlar vs.) honda jazz gibi.. mantığı nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asyalı üreticilere dikkat dağıtıcı geliyor olabilir. Hyundai de de ayna kumandaları aydınlatılmıyor genelde.

      Sil
  12. valla görüntü olarak mercedes a serisi ve yeni volvo arasında kalmış

    YanıtlaSil