27 Eylül 2014 Cumartesi

Peugeot 508 Allure 1.6 e-HDI ETG6


Peugeot'nun, 2010 yılından beri yollarda olan büyük boyutlu modellerinden 508 Haziran ayında makyajlanmıştı. Hem 407 hem de 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508 bu şekilde daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirken zengin motor ve şanzıman seçeneği kombinasyonları da potansiyel müşteri sayısını artırıyor.

Sonbahar aylarından itibaren Türkiye'de satışı başlayan otomobilde üç farklı motor ve şanzıman seçeneği sunuluyor. Mardin'de yapılan basın lansmanı sırasında sürüş testi yapma şansım olan versiyonsa 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve ETG6 isimli yarı otomatik şanzımanla donatılmıştı.


Dış Mekan


Makyajla birlikte daha köşeli hatlara kavuşan 508'in ön bölümünde yoğunlaşan farklılıklar yeni farlar, logoyu da içerisine alan dik konumlu ön panjur, daha sportif görünen ön tampon, dairesel sis farları, yenilenen gündüz aydınlatmaları ve yeni kaputtan oluşurken 18 inç çaplı jantlar, cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, ön kelebek camları ve kromajlı süslemelere sahip kapı kollarında bir değişiklik bulunmuyor.

Arka bölümünde yapılan değişiklikler arasında farklı iç tasarıma sahip LED stoplar, bagaj kapağı üzerinden silinen kromajlı çıta, daha geniş bir alt bölüme sahip arka tampon ve bu bölümde yer alan yeni kromajlı parçalar sayılabilirken egzoz çıkışları da tampon arkasına saklanmış.

4.830 mm boya sahip olan 508'in genişliği 1.828, yüksekliğiyse 1.456 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.817 mm.


İç Mekan


Yaşam alanında yapılan değişiklikleri fark etmek daha zor olsa da test aracının çift renkli iç mekanı taze bir görünüm sunuyor. Piyano siyahı tutamaklara ve metal kollara sahip kapılarda sunulan gözler çok hacimli olmasalar da yeterli genişlik sunulmuş. Arka kapılarda yer alan gözlerin öndekilerden büyük olması dikkatimi çekti.

Elektrikli cam ve ayna kumandalarını sürücü kapısına yerleştiren Peugeot alışılmışın dışına çıkarak motor çalıştırma düğmesi ve elektronik park freni kumandalarını, bagaj ve depo kapağı düğmeleriyle birlikte direksiyon simidinin soluna almış. Bu bölümün altındaki kapaklı gözün içerisineyse Head Up display, Start-Stop ve ASR'nin kumanda elemanları yerleştirilmiş.

Geniş bir göbeğe sahip, deri kaplı, üç kollu direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunurken gösterge panelinde alıştığımız dörtlünün yanına yağ sıcaklığı göstergesi de eklenmiş. Bu bölümde ayrıca dijital bilgi ekranına da yer verilmiş.

Orta konsolun üst bölümünde, havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekranda 308'den alınan grafikler kullanılırken daha aşağıda, gizlenebilen iki bardaklık ve merkezi kilit düğmesi görülüyor. Piyano siyahı kaplamalara sahip orta konsolda yenilenen ses sistemi kumandaları ve dijital ekrana da sahip havalandırma sistemi düğmeleri bulunuyor.

Vites konsolunun ön kısmında kapaklı küllük yer alırken kısa yapılı, şık vites topuzu, spor tuşu, koltuk ısıtma sistemi kumandaları, iç mekan alarm sensörü devreden çıkarma tuşu ve otomatik uzun far desteği düğmesi bu bölümde görülebilen diğer kumandalar. İleri geri kaydırılabilip açısı ayarlanabilen kol dayanağının önüne anahtar veya telefon gibi eşyalar için küçük bir kapaklı göz yerleştiren Peugeot sadece sürücü tarafından açılabilen kol dayanağı altındaki gözüyse küçük tutmuş.

Elektrikli sunroof kumandasının bulunduğu bölümde LED iç aydınlatmalar ve yine piyano siyahı kaplamalar görülürken arka aydınlatmalar için de şık LED üniteler kullanılmış. Arka bölümün diğer dikkat çeken yanlarıysa hem kapı hem de arka camlarda kullanılan perdeler, kol dayanağının ön kısmında yer alan kapaklı bardaklıklar, bu bölgeye özel havalandırma kanalları, 12 Volt soket ve dört bölgeli klimanın kumandası olarak sıralanabilir.

515 litre bagaj hacmine sahip olan otomobilin arka koltukları yatırılarak bu hacim 1.339 litreye ulaştırılabiliyor. Bagaj bölümüne ince uzun yüklerin yerleştirilmesini sağlayan küçük kapaksa arka kol dayanağının arkasına eklenmiş.


Konfor


Son zamanlarda test ettiğim diğer Peugeot modellerinde olduğu gibi yol, rüzgar ve motor sesi izolasyonları etkileyici olan otomobilin süspansiyon sistemi de konfor odaklı sertlikte seçilmiş. 45 yanaklı lastikler darbe emişi konusunda ilk etapta korkutsa da 235 mm genişlik sayesinde yanaklar çok daralmamış.

İç mekanda geniş bir hacim sunan 508'in ön koltuklarında geniş oturma alanları dikkat çekerken orta konsolun bacakları sıkıştırmaması olumlu. Arka koltuklarda da başarılı diz mesafesi sunulurken baş mesafeleri arka üçlü için daha da başarılı.

Konfor donanımı oldukça zengin olan Allure paketli test aracında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve arka camda manuel perdeler, sunroof, elektrokrom iç ayna, alarm ve park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Daha önce 3008'de test etme imkanı bulduğum 1.6 litre hacimli motor ve yarı otomatik şanzıman ikilisi bu araçta da karşıma çıktı. Tek kavramalı yarı otomatik üniteler arasında en başarılılarından olan ETG6'nın vites geçişleri bu tür şanzımanlar arasında sarsıntısız olsa da özellikle şehir trafiğinde tork konvertörünün eksikliği hissediliyor. Fren pedalı bırakıldığında araç düşük süratle ilerlemeye başlarken Start Stop sistemi sarsıntısız çalışıyor.


Sürüş


508'in en düşük güçlü versiyonunun dinamik bir karaktere sahip olması beklenmiyor. Daha çok konfor içerisinde, düşük süratle yol almak için tercih edilecek olan versiyon bu doğrultuda ayarlanmış bir süspansiyon sistemine sahip. Biraz hissiz ve sinirli olarak nitelendirilebilecek direksiyon sistemi de bu özelliği pekiştiriyor.

Spor modunda vitesleri daha yüksek devirlerde değiştiren şanzıman hem koldan hem de direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Ellerin direksiyon simidinden ayrılmamasını sağlayan kulakçıkların direksiyon kolonuna sabitlenmiş olmasıysa virajlı yollarda bu işe biraz engel oluyor.

Fren pedalı, tipik Fransız otomobili usulü uzun stroklu olan 508'in virajlı yollara en uygun donanımı ön koltukları. Yüksek yan desteklere sahip koltuklar elektrikli olarak ayarlanıyor. Bel destek ayarına sahip olan koltuklarda uyluk desteği de sunulması güzel bir özellik.

Kaputu altında tanıdık bir ünite bulunan otomobilin bu motor-şanzıman ikilisini daha önce 3008'de test etmiştim. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla maksimum sürat 197 km/s olarak açıklanıyor. 1.410 kg boş ağırlığa sahip olan test aracının 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 11.9 saniye sürüyor.

Mardin'in yüksek veya sabit sürat yapmaya pek izin vermeyen yollarında yaptığım test sonucunda tam bir fikir elde edilemese de üç kişi ve bagajlarla birlikte, klimanın devamlı çalıştığı test aracının ulaştığı 7 litre/100 km yakıt tüketim ortalaması başarılı sayılabilir.


Fiyat/Donanım


1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, manuel şanzıman ve Access donanım seçeneğiyle fiyatı 86.500 TL'den başlayan 508'in testteki motor-şanzıman ikilisi ve Access donanımıyla ulaştığı fiyat 91.500 TL. Elden geçirilen 1.6 litre hacimli benzinli motor ve tam otomatik şanzımanla donatılan Allure donanımlı model 104.500 TL'ye alınabilirken test aracının donanım, motor ve şanzımanıyla fiyat 109.500 TL'ye yükseliyor.

Otomobilin donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve camda manuel perdeler, elektrokrom iç ayna, alarm, tamamı LED aydınlatma grubu, 17 inç çaplı jantlar, kör nokta uyarısı, ön, yan ve perde hava yastıklarıyla park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Test aracının donanımında yer alan sedefli beyaz gövde rengi 1.800, 18 inç çaplı jantlar 2.000, JBL imzalı müzik sistemi 2.000 ve sunroof 2.300 TL karşılığında alınabiliyor.


Sonuç


Peugeot'nun daha kaliteli bir marka haline gelme çabası makyajlı 508'de de devam ediyor. Sürüş konforu çok başarılı olan otomobilin dış görünümü de artık daha ağırbaşlı. Allure donanımı çok zengin olan aracın geniş iç mekanı da bu özelliği öncelikli olarak arayan potansiyel müşterileri kendisine çekecek gibi görünüyor. Bagaj hacminin de geniş olması aileleri kendisine çekebilecek bir özellik.

Teste katılan motor ve şanzıman seçeneğiyle hızlı sürüşlerden çok düşük tempolu gezileri tercih eden 508'in altyapısı da bu özelliğini destekliyor.Yakıt tüketim değerinin cüssesine göre makul olması da otomobilin olumlu özellikleri arasında sayılabilir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Sayın Onur KORAY BEY
    Agamemnon Blog Yazılarınızı Takip etmekteyim. Binek Aracı D Segmenti Otomobil almak istiyorum bütçem dahilinde Peugeot 508 ALLURE mi yoksa Skoda Super B mi alayım diye tereddütteyim .
    Peugeot 508 ALLURE 115 PS 270 Tork ETG 6 Şanzıman ful donanım 109.675 TL (2011 Peugeot 508 Allure Kullandım Janzıman Hantal idi)
    Skoda Super B 105 PS 250 Tork DSG 7 Şanzıman Ful Donanım Elagance Prestij Paket 95.000 TL
    Peugeot 508 güc ve tork olarak daha iyi ,hund_UP ekran ve navigasyon fazlalığı artı ,
    Skoda Super B Şanzıman Olarak Daha iyi , 2011 yılında bir süreyle Peugeot 508 Allure kullandım çok ekonomik 1400 km Hatay – Kayseri – Hatay 1400 km yol yaptım 70 LT Motirin (Mazot) yaktı süratim otobanda 125-135 normal yollarda 90-100 idi
    Hangisini tercih edersiniz veya tavsiye edersiniz ikilimdeyim lütfen yardımcı olmanızı hasseten arz ederim.
    Çalışmalarınızda başarılar dilerim Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Onur KORAY BEY , Mail mesajınızı aldım , öneri ve tavsiyelerinize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Cevabı bende rica edebilirmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçim zor gerçekten de. Öncelikle şunu söylemek isterim. Hatay-Kayseri tarzı yolculuklar çok yapılmayacaksa Diesel almaya gerek yok. Yıllık 20.000 km altında kalınıyorsa 508'in 1.6 THP benzinli versiyonunu öneririm. Hem daha hesaplı hem de tam otomatik şanzımanıyla daha konforlu.

      Şayet sürekli uzun yol yapılacaksa bu ikili daha mantıklı. Peugeot'nun 2011 modellerinde kullanılan şanzımanla yeni modellerinki neredeyse tamamen aynı. Biraz geliştirme yapıldı ve geçişleri iyileştirildi fakat hala DSG çift kavramalı örneklerin akıcılığına ulaşamadı. Bununla birlikte uzun yolda bu handikapın çok rahatsızlık vereceğini sanmıyorum. Sonuçta otoyolda sabit süratle yol alırken zaten en üst vites seçili oluyor ve rahatsızlık verecek bir durum yaşanmıyor.

      Superb, tipik Volkswagen grubu özelliklerini başarılı fiyata sunmasıyla öne çıkan bir araç. Motor gücü daha düşük olsa da otoyol süratlerinden anladığım kadarıyla yüksek performanslı bir sürüş gibi bir beklentiniz bulunmuyor. Bu durumda Skoda'nın da çok başarılı tüketim değerlerine ulaşacağını söyleyebilirim.

      Dediğim gibi seçim zor. Ben alıyor olsaydım büyük ihtimalle 508'i seçerdim zira aracın motoru daha güçlü ve daha geçtiğimiz yıl makyajlandı. Superb'ün yeni modelleriyse gelecek yıl bizlerle olacak. Dolayısıyla yıl sonuna doğru fiyatları daha da düşecektir.

      Sonuç olarak ikisi de D segmentinin başarılı temsilcilerinden. Benim önerim uzun birer test sürüşü sonrasında karar vermeniz. Ayrıca servis ulaşımı da önemli bir kriter. İstanbul'da her iki markanın da servisi bol fakat güneye indikçe sıklıkları değişiyor olabilir.

      Sil
  4. Onur koray bey ben pek fazla bu siteyi takip eden bi takipçi değilim fakat google'a 508 şanzıman sorunu yazdığımda bu sayfada dikkatimi çekti

    Benim 65.000 lira gibi bir bütçem var ve 2 araç arasında kararsız kaldım bunlardan biri

    Peugeot 508 Allure 1.6 Dizel otomatik (ikinci el ) bu araç bize dış görünüm ve donanım olarak çok cazip geliyor fiyatına bakıldığında o fiyata bizce alınabilicek en dolu araçlardan biri her türlü özellik olmasına rağmen dışardan gelen yorumlar bizi çok korkutuyor bu aracın şanzımanıyla ilgili çok aşırı şikayet var bu konuda sizin düşünceniz nedir

    İkinci aracımız ise ww jetta 1.6 Tdi dsg
    Bu araç ise bir diğer seçeneğimiz araç her yönden iyi bir araç fakat bir 508 kadar dolu ve konforlu hissettirmeyeceğinden eminim
    Kötü bir ikilem arasında kaldık sizce hangi aracı almalıyız.Peugeot 508 in şanzımanı denildiği kadar kötü bir şanzıman mı ileride sıkıntı yaşatır mı ?


    Bize hangi aracı önerirsiniz.yorumlarınızı merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki aracın da şanzımanları konusunda sıkıntırlar yaşayanlar oldu. Şahsen ben ikisinde de bir sorun yaşamadım. Bunun yanında Peugeot'nun tek kavramalı yarı otomatik şanzımanı, performans anlamında DSG'nin gerisinde.

      Bu arada ikinci elde 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanlı 508 seçenekleri de görülmeye başladı yavaş yavaş. Bütçe Allure'e yete mi bilemiyorum ama en sorunsuz şanzıman genelde tam otomatikler oluyor, onu belirteyim.

      Bunun dışında 508'in iç mekanı daha geniş ve donanımı da daha zengin. Bunun dışında seçim size kalmış.

      Sil