10 Ekim 2016 Pazartesi

Hyundai Tucson 2.0 CRDI Executive 4X4


Son yıllarda Hyundai'nin yarattığı en başarılı modellerden olan Tucson, dünya çapında ulaştığı satış rakamlarıyla Güney Kore merkezli üreticinin yüzünü güldürüyor. 2015 yılında benzinli motorla donatılmış seçeneklerinin testini paylaştığım SUV bu sefer 2 litre hacimli Diesel motoruyla bloguma konuk oldu.

İlk nesil örnekleri 2004 yılında yollara çıkan Tucson ufak tefek değişikliklerle 2009 yılının sonlarına kadar üretildi. 2010 model yılından itibaren bizlerle olan ikinci nesil araçlar Avrupa'ya ix35 ismiyle gelirken bu otomobilin de ömrü 2015 yılına kadar oldu. 2015 yılının Şubat ayında tanıtılan üçüncü nesil Tucson, geçtiğimiz yıl Bodrum'da yapılan lansmanla Türkiye basınına tanıtılmıştı.


Dış Mekan


Avrupa'da isminin değiştirilmesi çok yerinde bir hareket olan Tucson bir önceki modelden çok farklı bir görünüşe sahip. Daha köşeli ve güçlü görünüm de daha ilk bakışta değişimi işaret ediyor. Tek parça altıgen ön panjur, inceltilen farlar, tampona sis farlarıyla birlikte eklenen ince LED aydınlatmalar ve metalik renkli alt koruma dikkatlerden kaçmazken yan bölümde 19 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, bu çamurlukları hem üst hem de alttan birbirine bağlayan detaylar tasarıma dinamizm getirmiş.

Ön tamponun altından başlayan, çamurluklar ve kapıların altını kaplayıp arka tamponun altında son bulan siyah plastik bölüm gövdeyi çizilmelere karşı korurken arka tamponun altında da metalik renkli büyük bir koruma mevcut. Arkadan da güçlü görünen araçta köpekbalığı yüzgeci şeklinde tasarlanmış radyo anteni, yanlara doğru uzayan spoiler, ince uzun LED stoplar ve tamponun üst köşelerine yerleştirilen sis farları dikkat çekerken çift egzoz çıkışının köşeli tasarımı Tucson'un genel görünümüne uyumlu. Aracı benzinli kardeşlerinden ayıran detaylarsa far yıkama sisteminin kapaklarıyla bagaj kapağında yer alan CRDI logosundan ibaret.

4.475 mm boya, 1.850 mm genişliğe ve 1.660 mm yüksekliğe sahip olan Tucson, yerini aldığı ix35'ten daha uzun ve daha geniş olsa da daha alçak bir yapıya sahip. Ayrıca aks mesafesi de 2.670 mm ile 30 mm daha uzun.


İç Mekan


Tucson'un gelişimi iç mekanda da kendisini göstermiş. Dört kapısında da ortalama boyutlarda cepler sunan otomobil bu bölümlerde küçük pet şişeler için bölmelere de sahip. Mat metal görünümlü kapı kolları ve cam açma düğmeleri her kapıda yer alırken sürücü bölümünde dört cam, yan ayna ve merkezi kilit kumandaları da bulunuyor.

Ön panelde yer alan bütün havalandırma çıkışları dik yerleştirilen Tucson'un üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda gösterge paneli aydınlatma, kör nokta uyarısı, şeritte kalma asistanı, otomatik bagaj kapağı açma/kapama ve ESP düğmeleri görülebiliyor. Güncel Hyundai modellerinde kullanılan sade gösterge tablosuna sahip olan Tucson'da motor suyu sıcaklığı ve yakıt miktarı, hız ve devir göstergeleri içerisine analog şekilde yerleştirilmiş. Ortada yer alan bilgi ekranıysa renkli.

Direksiyon simidinin sağında motor çalıştırma düğmesi bulunurken orta konsolda dokunmatik ekran, bu ekranın kısayol tuşları, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sisteminin kumandaları, çakmak, 12 Volt soket, Aux ve USB girişleriyle kapaksız eşya gözü altalta yerleştirilmiş.

Şık vites topuzunun etrafına bir çift bardaklık, bir kapaksız göz ve elektronik park freni, sürüş modu, auto hold fonksiyonu, park pilotu, yokuş iniş asistanı, sürekli dört tekerlekten çekiş modu ve otomatik park yardımcısının kumanda elemanları dizilmiş. Ön kol dayanağının altında hem büyük bir göz hem de ileri geri kaydırılabilir çekmece bulunuyor. Ön yolcunun sol bacağının yanına eklenen kağıt gözü de iç dikiz aynası üzerinde yer alan gözlük kabı gibi kullanışlı bir detay.

Arka koltuklar için havalandırma ızgaraları sunan Tucson'da bu bölüme özel koltuk ısıtmalarının kumanda düğmeleri kapılara yerleştirilmiş. İç mekanda LED aydınlatmalar kullanan Hyundai açılabilir panoramik cam tavanıyla da genişlik hissini bir adım ileriye taşımış.

Zemininin yan bölümlerinde kapaklı gözler yer alan bagajı 488 litre hacim sunan Tucson'un arka koltuk sırtlıkları dikleştirilerek bu hacim 513 litreye ulaşabiliyor. Sırtlıklar katlandığındaysa 1.503 litre hacim kullanıma sunuluyor. Elektrikli bagaj kapağı sayesinde kolayca ulaşılan bu bölümde 12 Volt soket sunulması olumlu.


Konfor


SUV satın alan müşterilerin belli bir konfor seviyesi arzuladıkları malum. C segmenti boyutlarında da değişmeyen bu gerçeğin farkında olan Hyundai aracın kullanımını kolaylaştıracak birçok donanımı Tucson'a eklemiş. Geniş oturma yüzeyli koltukları sayesinde ortalama sertlikteki süspansiyon sistemi ve 245/45-19 ölçülerindeki lastiklerinin ememediği darbeleri yolcularına aktarmayan otomobil izolasyon konusunda da ix35'in önünde.

Yol sesini izole etme konusunda, geniş lastiklerine rağmen makul iş çıkaran Hyundai, motor sesi sönümlemesinde çok başarılı. Rüzgar sesi konusundaysa segment ortalamaları tutturulmuş. İç mekan genişliği ve özellikle arka koltuklarda sunulan diz ve baş mesafesi konusunda sınıf standartlarının biraz üzerinde yer alan Tucson'un arka koltuklarında sırtlık diklik ayarı olmasıysa büyük bir artı. Açılabilir panoramik cam tavan ve açık renkli döşemeler yaşam alanını daha da ferahlatmış. 

Zengin konfor donanımına sahip olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, navigasyon sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri döşeme, elektrikli sürücü ve yolcu koltuğu, ısıtma sistemine sahip ön ve arka koltuklar, havalandırmalı ön koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, ısıtmalı direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, hız sabitmele ve sınırlandırma sistemleri, tam otomatik çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma çıkışları, yokuş iniş ve kalkış yardımcıları, sertlik ayarlı direksiyon sistemi, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, bi-LED farlar, far yıkama sistemi, yan ayna altları ve ön kapı kollarında ışıklandırma, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, USB ve Aux girişleri, elektrikli bagaj kapağı, otomatik park yardımcısı, ön ve arka park sensörleriyle geri görüş kamerası bulunuyordu.

Benzinli kardeşinin aksine 6 ileri vitesli, tork konvertörlü, tam otomatik bir şanzımanla donatılan Tucson 2.0 CRDI modelinin motor-şanzıman uyumu çok başarılı. Yumuşak geçişlere sahip olan şanzıman özellikle şehir içerisinde, yolcularına sarsıntısız yolculuklar sağlıyor.


Sürüş


Dış görünümü bu kadar dinamik olan bir araçtan sportiflik beklemek de yanlış olmaz. Bu noktada devreye giren süspansiyon sistemi ve 19 inç çaplı jantlara sarılmış ince yanaklara sahip lastikler yüksek süratlerde aracın stabilitesini korurken düşük süratlerde yardıma dört tekerlekten çekiş sistemi de yetişiyor. Özellikle kaygan zeminde dört tekerlekten çekiş sisteminin yararı ortaya çıkarken spor sürüş modunda bu tip yollarda sürüş yapmak keyif haline geliyor.

Normal kullanımda önden çekişli olan Tucson gerek duyduğu hallerde gücün %50'sini arka aksa aktarabiliyor. Vites kolunun gerisinde sunulan orta diferansiyel kilidi düğmesi yardımıyla kilitlenebilen diferansiyel 40 km/s sürate kadar aracın gücünü akslar arasında eşit olarak paylaştırabiliyor. Bu süratin üzerindeyse baştaki duruma geri dönülüyor.

Direksiyon sistemi sert olmayan aracın sport modunda yaşanan sertleşme aslında her durumda kullanmak için ideal fakat bu modda şanzımanın daha geç vites değiştirmesi yakıt tüketimini artıracaktır. Yere sabitlenen gaz pedalıyla dozlama daha kolay ayarlanabilirken fren sistemi de, aracın 1.800 kg civarında gezinen boş ağırlığıyla başa çıkmakta zorlanmıyor.

Dinamik sürüş sırasında direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları aransa da bu işin vites kolundan da yapılabiliyor olması olumlu. Otomatik kullanımdayken gaz pedalı tepkilerine çok hızlı cevap vermeyen şanzıman manuel kullanımda bu durumun önüne geçerek daha sportif bir hale bürünüyor.

Kaputu altında, Santa Fe'de de görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyi barındıran test aracı 185 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da standart olarak sunan otomobilin fabrika verisi 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi 9.5 saniye olsa da test sırasında bu süreyi rahat bir şekilde 9 saniyenin altına indirebildim. 201 km/s olarak açıklanan maksimum süratse turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli benzinli motora sahip kardeşle aynı.

Yüksek ağırlık, dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımana rağmen yakıt tüketimi konusunda üzmeyen Tucson 2.0 CRDI, sabit süratli otoyol sürüşlerinde 6.5 litre/100 km gibi ortalamalar yakalayabilirken test ortalaması da 7.9 litre/100 km oldu. Şartlar düşünüldüğünde bu değerin makul olduğu görülse de donanımda Start/Stop bulunmaması özellikle uzun süreli duraklamalarda yakıtın boşa harcanmasına neden oluyor.


Fiyat/Donanım


Tucson ailesinin Türkiye'de satılan en güçlü seçeneği olan 2.0 CRDI, sadece Executive donanım, tam otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Vergi sistemindeki dengesizlik nedeniyle fiyatı 178.900 TL'yi bulan otomobilin tek opsiyonu 1.050 TL karşılığında alınan metalik boyası.

Zengin standart donanıma sahip olan araçta elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri döşeme, elektrikli sürücü ve yolcu koltuğu, ısıtma sistemine sahip ön ve arka koltuklar, havalandırmalı ön koltuklar, açılabilir panoramik cam tavan, ısıtmalı direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, hız sabitmele ve sınırlandırma sistemleri, tam otomatik çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma çıkışları, yokuş iniş ve kalkış yardımcıları, sertlik ayarlı direksiyon sistemi, çift egzoz çıkışı, 19 inç çaplı jantlar, Bluetooth bağlantılı ses sistemi, bi-LED farlar, far yıkama sistemi, yan ayna altları ve ön kapı kollarında ışıklandırma, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, şeritte kalma yardımcısı, otomatik acil fren sistemi, kör nokta uyarısı, USB ve Aux girişleri, elektrikli bagaj kapağı, otomatik park yardımcısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, ön ve arka park sensörleriyle geri görüş kamerası bulunuyor.


Sonuç


Avrupa pazarlarında ix35'in yerine piyasaya çıkan Tucson, tüketicileri eski ismiyle yepyeni bir araca da kavuşturuyor. Dinamik dış görünümünü modern bir iç mekan tasarımıyla birleştiren otomobilin sunduğu yaşam alanı, segment beklentilerini rahatça karşılayabiliyor. Konfor konusunda da rakipleriyle rahatça mücadele edebilen Tucson'un standart donanım bölümünde eline su dökebilen araç sayısı çok az.

2 litre hacimli turbo Diesel motoruyla en gözde Tucson seçeneği olan test aracı, yüksek ağırlığına rağmen sahip olduğu güç ve torkla belirli performans istekleri olan sürücüleri üzmüyor. Otomatik şanzımanıyla konforu, dört tekerlekten çekiş sistemiyle de hafif arazi şartlarında ilerlemeyi sağlayabilen otomobilin yakıt tüketimi konusunda sahibini üzmemesi de bir artı.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum:

  1. hocam Subaru Forester'ın 2.0 premium dizeli 168 bin TL iken bu araç için istedikleri para biraz fazla değil mi? İki aracı karşılaştırdığında servis yaygınlığı haricinde ne diyebilirsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güvenlik için ve asfalt dışı kullanım önceliği varsa Forester ezer geçer. Tucson ise dediğiniz gibi servis yaygınlığı veya şık tasarımı sayesinde belki tercih edilir.

      Sil
    2. Asfalt dışı kullanim için forester daha iyi olabilir ama guvenlik konusunda tucsonun daha iyi oldugunu iihs testleri soyluyor. Bilhassa yolcu smalloverlap testinde tucson diger rakiplerinin aksine surucu tarafindakiyle ayni korumayi sagliyor. Subaru ve diger japonlar sinifta kaliyor.zaman değisti saglamlik ve guvenilirlik algilari da en azindan benim icin degisiyor.

      Sil
    3. Arazi performansı ve yüksek tavan sayesinde iç mekan genişliği avantajları var Subaru'nun. Bununla birlikte hala bir "Yükseltilmiş station wagon" görünümü var ki o bana itici geliyor biraz. Bir de Tucson'un motoru daha yüksek performanslı ki asıl fiyat farkı oraya gidiyor zaten. Yoksa Volkswagen Tiguan da Tucson'dan düşük fiyatlı ama 2 litre Diesel motoru 150 beygir gücünde. 190 beygir güç üretebilen versiyonu getirselerdi durum tersine dönerdi.

      Sil
  2. IIHS testlerin Tucson'un iyi sonuçlar aldığını biliyorum fakat güvenlik denildiğinde akla gelen tek şey bu testlerdeki kazalar olmuyor bende. Yolda giderken arabanın sürücüsüne verdiği güven çok önemli, hele ki böyle yüksek araçlarda kat be kat önemli.
    Birçok SUV modelinde hatta küçültelim Crossover modellerde bile dengesizlik had safhada, virajlarda yana eğilme meyili normalden fazla, kayma eğilimi fazla. Herhangi bir yolda giderken güven veren, dengeli sürüş imkanı sunan Subaru Forester gibi modeller de epey az maalesef.

    Motor gücü konusunda Japonları anlamak çok zor, emisyon kuralları gereği mi böyle katı davranıyorlar, değişime, güce uzaklar, bilemiyorum. Bence de bugün satılan 2.0 dizel bi SUV rahat 180-200 bg civarında güç verebilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tucson'da, özellikle asfalt üzerinde yapılan zorlamalarda tedirginlik hissedilmiyor içeride. Bunun yanında o ince yanaklı lastiklerle taşlı-kayalı ortamlara çıkılması biraz riskli. Araç dengesinde sorun olmasa da lastikler bu tip yolları kaldıramayabilir.

      Sil
  3. Onur bey Merhabalar, Size, bir akıl danışmak istiyorum.Bir çok Özel galerilerin oto ilanların da,üst sınıf lüx veya orta sınıf lüx araçlar 1 veya 2 yaşında ama 0 kilometre ve kullanılmamış olarak satılıyor, Muhtemelen alıcı kitlesi yavaş olduğundan bu araçlar galeriler de köşesinde bekliyor ama insan yine de stress oluyor bu araçlar her şeyi ile 0 kilometre, gönül rahatlığı ile alınır mı? sizce? Teşekkürlerimi sunarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu galeri olduğunda gönül rahatlığı pek olmuyor bende ama bu tip araçlar olduğu da doğru. Özellikle yeni modellerde büyük artılar olduğunda eskileri satılmayıp kenarda durabiliyor kullanılmadan.

      Sil
  4. Merhabalar Onur Bey, Tucsonlarla ilgili kafama takılan bir konuyu sormak istiyorum. Benzer 2.0 dizellere göre tucson da yakıt tüketimi biraz fazla değil mi? Sizin test verileriniz ortalama mı yoksa şehir dışı mı? Sakin kullanım mı agresif kullanım mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otoyol sürüşünde sürat aşağı yukarı 130'da sabit. Diğerlerinde de yarı agresif yarı sakin kullanım. Biraz daha fazla yaktığı doğru. Bunun nedenlerinden biri ağırlık, ikincisi şanzımanın 6 ileri vitesli olması, biri de Start/Stop yokluğu.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Bu araçtan alıcam anchttps://onurkoray.blogspot.com/logout?d=https://www.blogger.com/logout-redirect.g?blogID%3D4524182399884542582%26postID%3D2554306729984047453ak 8 Lt biraz düşündürüyor...

      Sil