15 Ekim 2014 Çarşamba

Peugeot 308 1.2 130 EAT6 Allure


Peugeot'nun yeni motor seçenekleri yavaş yavaş yaygınlaşıyor. 2014 yılının otomobili seçilen 308'in 1.2 litre hacimli motoru geçtiğimiz ilkbahar aylarında turbo beslemeye kavuşmuştu. Mardin'de yapılan basın lansmanında makyajlı 508 ile birlikte 308'in bu motorunu da tanıtan Fransız firmanın sürprizleri bununla da bitmiyor.

Aisin ile birlikte geliştirilen 6 ileri vitesli yeni otomatik şanzımanını da organizasyon sırasında tanıtan marka bu ünite sayesinde 308 ailesine iki ekleme birden yapmış oldu. Bakalım Türkiye'de içten yanmalı motorlara uygulanan en düşük MTV sınıfına giren yeni motor ve şanzıman araca nasıl uyum sağlamış.


Dış Mekan


Geçtiğimiz aylarda test ettiğim 308 modeliyle aynı tasarım özelliklerine sahip olan güncel test aracı, modelin farklılığını ilk bakışta belli ediyor. Önceki nesillerde kullanılan farklı detaylar kendilerini yeni modelde daha ağırbaşlı bir görünüme bırakmış. Kenarlarıyla birlikte orta bölümünde de dalgalanmalar sunan kaputun ön bölümünde marka logosu yer alırken kromajlı ön panjurda da marka ismi görülebiliyor. Full LED farların görünümü Opel Astra'yı andırırken geniş hava girişine sahip ön tamponun köşelerinde de krom süslemeler kullanılmış.

En sade görünen bölgesi yan kısmı olan 308'in 17 inç çaplı jantları buradaki dikkat çekici unsur olarak görülebilirken kalın C sütunu Volkswagen Golf'e göz kırpıyor. Büyük boyutlu cam tavanın arkasında küçük bir anten yerleştirilirken önceki nesil Audi A3'ten esintiler taşıyan bagaj kapağının üst kısmında spoiler ve yanlarında deflektörler bulunuyor. Yanlara doğru uzayan stoplar LED teknolojisi sunarken şişkin arka tampon da tok görünümü pekiştirmiş.

4.253 mm boya sahip olan 308'in genişliği 1.804, yüksekliğiyse 1.457 mm. 2.620 mm'lik aks mesafesi de önceki nesil modellere oranla 10 mm artmış.


İç Mekan


Tasarım anlamında yeni nesil 308'in içinin dışına çıktığını söyleyebiliriz. Dış mekanında çarpıcı detaylar göze çarpmayan otomobilin içerisindeyse Fransız markalarda görülen farklı tasarım konseptleri görülebiliyor. Daha önce test ettiğim 2008'de de dikkat çeken alçağa yerleştirilmiş küçük direksiyon simidi ve yükseltilmiş gösterge paneli ilk olarak 308'de tanıtılmıştı. Araçta kullanılan simetrik gösterge panelinde ters yerleştirilmiş devir göstergesi ve merkeze yerleştirilmiş bir bilgi ekranı görülebiliyor.

Peugeot'nun 308'de kullanmaya başladığı bir başka tasarım unsuru da i-Cockpit. Orta konsolda kullanılan düğme sayısını en aza indirmek için neredeyse bütün kumanda düğmeleri konsol üzerinde yer alan dokunmatik ekrana alınmış. Şık görünümlü havalandırma ızgaralarının yanlarında ana menüleri seçmeye yarayan dokunmatik paneller yer alırken konsolun alt bölümünde CD girişi, ses seviyesi ayarı, merkezi kilit, dörtlü flaşör, iç sirkülasyon, ön ve arka rezistans düğmeleri yer alıyor. Önceki testimde bu bölümü siyah renkli olan otomobil bu sefer aynı yerde beyaz renge yer vererek ferahlık hissini artırmış.

Vites konsolunun ön bölümünde görülen kapaksız göz içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yer alıyor. Şık görünümlü vites topuzunun arkasında şanzımanın spor ve kış modu seçim düğmeleri, anahtarsız çalıştırma butonu, elektronik park freni ve kayar kapaklı bir göz bulunurken bu gözün içerisine katlanabilir bir bardaklık yerleştirilmiş. Altında göz bulunan kol dayanağının ileri geri ayarlanabilmesinin yanında açısının da değiştirilebilmesi işlevsel bir detay.

Soğutmalı torpido gözünde de bir USB girişi bulunan 308'in kapı içlerinde büyük gözler yer alıyor. Cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilen otomobilin çok fonksiyonlu direksiyonunun solunda da ESP ve start-stop kumanda düğmeleri görülebiliyor.

Peugeot 308'in arka koltukları çift bardaklığa sahip katlanabilir kol dayanağına sahip. Ön kol dayanağının arkasında bulunan küçük kapaklı göz de kullanışlı bir detay olarak sayılabilirken aynı bölümde yer alan 230 Volt soket çok faydalı bir donanım.

420 litre gibi büyük bir bagaj hacmine sahip olan otomobilin bu hacmi asimetrik katlanan arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.228 litreye ulaşabiliyor. Bagaj zemini altında da küçük depolama alanları sunan 308'in koltuk sırtlığı ortasında bagaja ulaşmak için bir de küçük kapak bulunuyor.


Konfor


Fransız markalarının konfor konusunda başarılı oldukları biliniyor. 308'in orta sertlikteki süspansiyon sistemi önceki nesil modellerin yumuşaklığını sunmazken rahatsız edici bir yapısı da yok. Yol üzerindeki geniş dalgalanmalarda iç mekanda tedirgin edici salınımlar hissedilmezken 225/45 ölçülerindeki lastiklerin küçük çukurları iç mekana, önceki testte kullanılan şık fakat daha dar yanaklı lastiklerden çok daha az hissettirdiği görülebiliyor.

Konu konfordan açılmışken Peugeot'nun izolasyon konusunda aldığı yolu da belirtmem gerekiyor. Rüzgar ve motor sesleri başarılı şekilde izole edilen 308'in geniş lastiklerine rağmen iç mekana yol sesi almaması daha ilk kilometrelerde dikkat çekici olacak kadar başarılı. Geniş oturma alanlı koltukların beyaz renkli döşemeleri de iç mekanın monotonluğunu rahatça kırmayı başarmış.

Donanım konusunda da cömert olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tek ekrandan kumanda edilebilen ses, havalandırma, araç bilgisayarı ve navigasyon sistemleri, ön ve arka park sensörleri, çift bölgeli klima, çift USB çıkışı, Aux, 230 ve 12 Volt çıkışları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, far ve yağmur sensörü, yokuş kalkış desteği, full LED farlar, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açısı ve pozisyonu ayarlanabilen ön kol dayanağı ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Test aracının en önemli konfor donanımıysa yeni şanzımanı. Tork konvertörlü otomatik şanzıman tam da 308'in ihtiyacı olan şey. Değişimleri çabuk ve sarsıntısız gerçekleşen ünite vites kolundan manuel olarak da kumanda alıyor.


Sürüş


Peugeot'nun GTI veya RS logoları taşımayan modelleri genelde yumuşak sürüşleriyle dikkat çekerken 308 ailesinde durum biraz farklı. Yeni platform ve süspansiyon sistemiyle yola sağlam basan otomobilde kullanılan 45 yanaklı lastikler de sportif sürüşleri destekliyor. Ani direksiyon hareketlerine anında cevap veren aracın dengesini bozmaması da dikkat çekici.

Direksiyon simidinin yenilikçi konumu herkesi mutlu etmese de küçük çap sayesinde kontrolü çok kolay. Sürüş pozisyonunu yüksek olarak ayarlayan benim gibi sürücüler simidin göstergelerin hiçbirini perdelemediğini görebilir. Zorlandığında önden kayan 308'in ESP'si oldukça geç devreye girerek sürücüye kontrol konusunda biraz daha özgürlük tanımış.

Aisin ile birlikte geliştirilen 6 ileri vitesli otomatik şanzıman gaz pedalı hareketlerine çabuk cevap verirken vites kolundan manuel değişime de izin vermesi ve sport modunun daha devirli kullanıma izin vermesi başarılı. Dozlaması Alman otomobillerini hatırlatan fren sistemi dengeli yavaşlama sağlayarak güvenliği artırıyor.

Yeni platformu sayesinde önceki nesil modellerden daha hafif olan otomobil 1.150 kg ağırlığında. 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motoru turbo besleme yardımıyla 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen test aracı 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmıştı. Canlı bir yapı sunan motor-şanzıman ikilisi aracı 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 206 km/s olarak açıklanıyor.

Dikkatli kullanımda, düşük sabit süratlerde ortalama yakıt tüketim değeri 5.5 litre/100 km'nın altına düşürülebilen otomobilin test ortalamasıysa 7.4 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli motor, manuel şanzıman ve Active donanım paketiyle fiyatı 61.600 TL seviyesinden başlayan otomobili otomatik şanzımanla almak için 5.500 TL fark ödemek gerekiyor. Teste katılan Allure paketli örnekse 72.100 TL'ye alınabiliyor.

Standart donanımı zengin olan Allure paketinde elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tek ekrandan kumanda edilebilen araç bilgisayarı, ses ve havalandırma sistemleri, ön ve arka park sensörleri, çift bölgeli klima, USB, Aux ve 12 Volt çıkışları, elektrokrom iç ayna, far ve yağmur sensörü, yokuş kalkış desteği, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açısı ve pozisyonu ayarlanabilen ön kol dayanağı, Bluetooth bağlantısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, elektronik el freni, Full LED farlar ve 17 inç çaplı jantlar bulunuyor.

Opsiyonel donanım listesi de uzun olan test aracında 18 inç çaplı jantlar (910 TL), Geri görüş kamerası + Navigasyon sistemi + Jukebox + 2. USB çıkışı (2.830 TL), Kör nokta uyarı sistemi (1.020 TL), Panoramik cam tavan (1.470 TL) ve Deri döşeme + Masaj + Isıtma + Elektrikli/Hafızalı koltuk (7.340 TL) sunuluyor.


Sonuç


Turbo Diesel motorla donatılan versiyonu beğenimi kazanan 308'in daha geniş yanaklı lastikleriyle konforu bir seviye yükselten bu modeli de etkilemeyi başardı. Parça ve üretim kalitesinde belirgin bir artış olan yeni nesil 308'in tokluk hissini zirveye çıkaran başarılı ses izolasyonu ve özellikle iç mekanda göze çarpan sade tasarım modelin seviyesini yükseltmeyi başarmış.

Merakla beklenen tam otomatik şanzımanını yeni motoruyla birlikte sunmaya başlayan Peugeot bu şekilde bir taşla iki kuş vurmayı hedeflemiş. Hacminden beklenmeyecek bir canlılığa sahip olan otomobil 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan kardeşleriyle, manuel şanzımanla zor baş edebilecek olsa da otomatik şanzımanı şimdilik tekelinde bulundurması satışlarda başarıyı beraberinde getirecektir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

35 yorum:

  1. güzel araç. otomatik vites olayını da sonunda çözdüler. fotolardan gözüme takılan en önemli kusur ise şu peugeotların bir türlü adam gibi üzerinde logolarının bulunduğu bir motor kapağı yapmaması. neyin ısrarı anlamış değilim. eğer tasarruf saçmalaması ise sırf o kapağı koymadıklarından, yerine triportör keçesi koyduklarından dolayı, yükseltmeye çalıştıkları kalite algısı bir türlü istenilen seviyeye ulaşamayacaktır. neticede çok da önemli bir parça değilse de başarı detaylarda gizlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kalite algısını artırmak için gerekli bir detay. Bir diğeri de hidrolik pistonla açılan kaput. Hala tel koymak gerekiyor 308'de ki Dacia modellerinde bile bu uygulamaya geçildi artık. Bazı üreticiler buna önem vermiyor nedense. Mercedes A Serisi'nde de çubuklu örneğin.

      Sil
  2. Bu motorlarin pek fazla ragbet görecegini sanmıyorum.1.2 motor olsa da yakit tuketimi 1.6 dizelinden fazladir.Gunumuzde de yakit önemli bi unsur.Ama performans istiyorum diyosaniz Yine 1.2 motorun beklentileri karşılayacağını sanmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da bu nedenden çok tutacak bu motor bence. İnsanlarda küçük hacimin otomatik olarak düşük tüketim sağladığı gibi bir inanış var. Gerçi 1.6 e-HDI testimde tüketim değeri yaklaşık 1 litre daha azdı sadece ama yine de çok zorlamadık benzinli üniteyi. Otomatik şanzımanın diğer motorlarda da sunulması neredeyse 1 seneyi bulacak. Bu nedenle de avantaja sahip yeni motor.

      Sil
  3. Onur bey,
    Bu yeni motor ve yeni şanzıman ikilisi 3008 modelinde kullanılacak mı sizce? Kullanılırsa ve opsiyon olarak da 4x4 modu olursa enfes bir araca donüşmez mi 3008??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketimi pek hoş olmayacaktır ama yapılsa satışlara olumlu etkisi olur. Bu arada bu şanzıman gelecek yıl Diesel motora da adapte edilecekmiş.

      Sil
    2. yani o saçma robotik şanzımandan kurtuluyoruz?

      Sil
    3. Kademeli şekilde kurtuluyoruz gibi.

      Sil
  4. Onur Bey, Şanzımanın çalışma prensibi hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? ZF ve Mazda şanzımanlarındaki gibi alt viteslerde ve devirlerde tork konvertörünü kilitliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tork konvertörü kilitlenmesinden kasıt "lock up" ise özellik bu şanzımanda da bulunuyor. Yalnız lock up alt devirlerde değil, mekanik bağlantının daha verimli olduğu hızlanma sonrasında, seyir süratlerinde gerçekleşir. Son zamanlarda geliştirilen tork konvertörlü otomatik şanzımanların büyük çoğunluğunda (Hatta bildiğim kadarıyla hepsinde) bulunuyor bu özellik.

      Sil
    2. Evet bahsettiğim lock up mekanizması, dediğiniz gibi tork konvertörlü otomatiklerin çoğunda var bu özellik ama çoğunda son viteste araç sabit hızda giderken devreye giriyorlar. Benim merak ettiğim ise örneğin 2. 3. ya da 4. viteste alt devirlerden itibaren 100% kilitleyip motor ile aktarmayı eşleyip eşlemediği. Yani aşağıdaki linkte anlatılanları yapıyor mu?
      http://www.mazda.com/technology/skyactiv/transmission/skyactiv-drive.html

      Sil
    3. Basın lansmanında bu kadar detaya girseler uyumayan az olurdu heralde etrafta :) güncel şanzımanlarda lock up aralığı sürekli artıyor. Peugeot'nun teknik sayfasında da bunun detayına girmemişler fakat manuel şanzımanınkinden daha başarlı olan verilerne bakarsak Sürelerin uzatıldığını söyleyebiliriz.

      Sil
  5. peugeot 308 kullanmaktan bıkmadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıksam bu işi yapmazdım zaten de bu daha ikinci 308. İlki manuel şanzımanlı ve Diesel'di, şimdiki otomatik benzinli. Mégane ve i10 gibi araçların dörder ayrı versiyonunu kullandıktan sonra iki o kadar da monoton olmuyor.

      Sil
  6. Bu otomatik şanzımanla VW ile daha çok rekabet şansı var. Benim gibi bu konudan müzdarip insanları cezbedebilir. Ben sizden yeni 508 1.6THP otomatik testini bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardı lansmanda ama 1 tane olduğundan sadece içinde yolculuk ettim, süremedim. Diesel versiyondan daha başarılı buldum kısa yolculukta bile. Ben de test için isteyeceğim.

      Sil
    2. Eminim yakıt tüketimi de yüksek değildir. Bu konuda bilginiz var mı? Tabi katalog degerlerinden bahsetmiyorum.

      Sil
    3. Eskisinden daha başarılı olduğuna eminim ama henüz bir şey söyleyemiyorum.

      Sil
  7. yol tutuşu sınıfında ki focus,astra, golf gibi araçlara kıyasla nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni platformunun hafifliği sayesinde başarılı bir yol tutuşa sahip 308. Astra'dan daha başarılı kesinlikle. Aynı büyüklükte jantlara sahip Focus ile kafa kafaya yol tutuşu. Direksiyon konusundaysa Focus önde. Ford'un 16 inç çaplı janlarıyla lastikleri daraltıp yanakları genişletmesiyse Peugeot'ya yarıyor.

      Sil
  8. Astra'dan başarılı Focus ile kafa kafaya demek, mevcut kasalarda Focus'un yol tutuş olarak Astra'dan iyi olduğunu iddia etmek gerçekten komik oluyor.

    YanıtlaSil
  9. Astra'yı gözünüzde çok büyütmüşsünüz. Yaklaşık 4 yıldır kasa ve motor şanz. seçenekleri güncellenmeyen(hafif makyajlar hariç) bir model oldu. Fiat'dan aldıkları motorlarla ve artık eskimiş ağır kasalarıyla rakiplerinin oldukça gerisinde kaldı. Focus'da çok iyi bir noktada değil fakat gerek ödüllü 1.0 ecoboost motorları gerekse 2 yılda bir kasa yenilemesiyle Astra'nın önünde. Fakat yeni 308 bu motor ve şanz. ile hepsini solladı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artı Focus'un tek amacı sınıfının en başarılı sürüş özelliklerini sunması. Ford'un sign off verirken indirime gitmediği tek bölüm bu. Geriye kalan bölümlerde genelde ortalarda olmak rahatsız etmiyor ama konu sürüş olduğunda kafayı sıyırıyorlar.

      Sil
  10. Arkadaşım motor ve şansızamandan bahsetmiş miyim ben yorumumda? Yol tutuşu demişim önce bir yazdığımı oku. Focus'un astradan fazla olan motor ve şansızaman seçeneklerini bana bir anlatır mısın? İkisi de bu konuda geride kalmış durumda.
    Benzinli motorlara baktığımızda Ford'un 1.0 ecoboost motoru, Astra'daki 1.4T'nin yakıt ekonomisi veya performans olarak gerisinde, yine iki model için 1.6T'lere baktığımızda performans iyi ancak bu kez de yakıt ekonomisinden bahsetmek mümkün değil.
    Dizel motorlarda ise Opel'in 1.6CDTI'lık ünitesini kullanmadan konuşmak çok doğru değil.
    Şansızamanlarda ise Opel'in çift kavramalı şansızaman eksiği büyük bir problem.
    308'in bu iki aracı sollayıp sollamadığını zaman ve satış rakamları gösterecek.
    Onur bey size de tavsiyem mümkünse her iki aracı da alıp şöyle 3-5 gün sınırlarını zorlayarak kullanın sonra tekrar konuşalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ford'da çalıştığım yıllarda Belçika'da pist şartlarında kullandım Focus ve rakiplerini. Aynı asfalt üzerinde, aynı lastikler ve aynı jant büyüklüklerine sahip modelleri yolda zorlayamayacağım kadar zorlama şansım oldu. Bunun sonrasında fikrimi yazıyorum zaten. Suadiye'de S'i hızlı almakla varılabilecek bir sonuç değil yoksa.

      Sil
    2. Sayın Adsız 10:16 öncelikle üslubunuza dikkat ediniz. Unutmayınız ki yol tutuşunu etkileyen en önemli faktörlerdir motor şansıman ikilisinin ahengi. Belli ki bir marka ve modele sempatiniz var ama objektif olarak bakılırsa Astra 1.4T'nin gerçek hayat senaryosundaki yakıt verimliliği Focus 1.0'ın gerisindedir. Sonuçta ise bu iki markanın iki baş modelide hem kasa ağırlıklarıyla, hem motor verimliliği ile, hemde şanzıman dengesi bakımından artık güncel rakiplerinin oldukça gerisinde kalmışlardır.

      Sil
  11. 308 in arka süspansiyonları torsiyon olmasına rağmen watt's linkli astra yı virajlarda gömmesi ilginç. nedir 308 deki bu farika, ne değişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Platform. Bir de sunulan jantlar büyüdü. Ağırlık merkezi aşağıya çekilip iz mesafesi de genişletildi.

      Sil
  12. Onur Bey merhaba, reklamlarından takip ettiğim kadarıyla bu 308'in çok düşük yakıt tüketimi iddiası var. Sizce de 3 küsür litre / 100km değerlere düşmek mümkün mü? Tabii ben gerçek şartlarda bir şehirler arası sürüşten bahsediyorum. 90-100km/saat ortalama hızlarda ve ortalama yük yol şartlarında ben 4-4,5 litrelerden aşağı ineceğine pek ihtimal vermiyorum. Öyle olduktan sonra ben 2007 benzinli fiestayla da 80-90 ortalama hızda ortalama koşulda 5,5lt/100km tutturuyorum zaten. O halde içten yanmalı tasarımlarda çok muhteşem bir gelişme yok diyebiliriz pekala... Siz ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük kullanımda, hele de Türkiye gibi trafiğin kuralsız işlediği bir ülkede verilere ulaşmak mümkün değil. Bu tip veriler zaten laboratuarda elde ediliyor ve İngiltere'de bile ortalama olarak %20 sapma tespit edilmiş ki bizde bunun daha da büyük olması normal.

      İçten yanmalı motorların bir asırı aşkın zamandır aynı prensipleri kullanması zaten verimin belli bir seviyeden sonra bebek adımlarıyla ilerleyeceğinin işareti. Kaldı ki C segmentinde bir araca konan motorun 7 yaşında bir B segmenti aracınkinden %20 az yakması büyük bir gelişme bence.

      Sil
  13. Opel ve ford general motor üyeleri, opel in benzinlileri ford ile aynı motor, yalnız yeni geliştirilen motoru önce ford akuple ediyor araçlarına sonra opel takar. citroen ve pejo PSA grubu üyeleri, dizel motorları ise general motordan alırlar. yani ford da kullanılan motorlar ile aynı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ford GM üyesi değil onun rakibi. Dolayısıyla benzinli motorların birbiriyle alakası yok. Fransız üreticiler Diesel motorlarını kendileri geliştirip küçük olanları başkalarına bile satarlar. Örneğin Mercedes küçük Diesel üniteleri Renault'dan alıyor. BMW de eskiden PSA'dan alırdı. Ford'un 1.6 TDCI'ı PSA ile ortak motor olsa da GM ile alakası bulunmuyor.

      Sil
  14. Bildiğiniz gibi ford araç testlerini laboratuvar ortamında yapıyor. lastikler asfalta bile değmiyor. yazdıkları katalog değerlerinin üzerine enaz 2-2.5 litre siz ekleyin. aynı motor oldukları için değerler değişmeyecektir. hal böyle olunca türkiye de fazla yakan aracı kimse istemez. motorlar küçülüyor fakat yakıt tüketimlerinde hatrı sayılır bir azalma göremiyorum ben. bu durumda performans işin içine giriyor. atmosferik motorlar tercih edilecek olursa Hyundai hepsinden bir adım önde, çok atak bir motor, canavar gibi yakıt tüketimleri birbirlerine çok yakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Ford değil Avrupa standartları gereği bütün araçlar yakıt tüketimini ortak bir laboratuarda ölçtürüyor. Atmosferik motorların fabrika verilerine daha yakın sonuçlara ulaşması da yapıları gereği normal. Testlerde önceden belirlenmiş devirlerin üzerine çıkılmıyor. Bu devirler üzerinde -ki gerçek hayatta sıklıkla üzerine çıkılır- turbo besleme daha canlı bir sürüş sağlasa da tüketimi de aynı doğrultuda daha fazla artmakta.

      Sil