20 Aralık 2015 Pazar

Hyundai Accent Blue 1.6 CRDI Prime DCT


Aslına bakarsanız Accent Blue'nun bir tanıtıma ihtiyacı yok. Excel zamanında da pazara girmiş olsa da Hyundai'nin Türk tüketicilerle asıl tanışması Accent modeliyle oldu. Sedan seçeneğiyle pazarın en popüler araçları arasına girmeyi başaran bu otomobilin ilk üç nesli İzmit'te de üretildi. Artık Türkiye'de üretilmeyen Accent Blue modeliyle de başarısını sürdürmek isteyen Hyundai, aracın daha büyük yapısı ve daha şık görünümüyle yüksek satış rakamlarını geliştirebilir gibi görünüyor.

Hem benzinli hem de Diesel motor sevenler için seçenekler sunan Accent Blue'yu daha önce 1.4 litre hacimli benzinli motor ve sürekli değişken oranlı şanzımanıyla test etmiştim. Büyük kardeşi i30 ile birlikte Diesel motoru güçlenen otomobilde yine bu aracın 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Bakalım değişikliklerin gündelik hayata etkisi ne olmuş.


Dış Mekan


Blue ekiyle birlikte Accent Era'dan daha modern bir görünüme kavuşan otomobilde LED gündüz farları, virgül şekilli sis farları, 16 inç çaplı jantlar ve sinyal entegre edilmiş yan aynalar dikkat çekerken ön bölümde diğer Hyundai modellerinde görülen altıgen ızgara yerini altıgen bir kalıp ve daha ince yapılı panjur ve hava girişine bırakmış.

Küçültülmüş bir i40'ı andıran otomobilin arka bölümünde yüksek yapılı bir bagaj bölümü, çamurluklara doğru uzayan stoplar, ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bir bagaj kapağı ve kenarlarına reflektör yerleştirilmiş tampon dikkat çekerken plaka üzerine kromajlı bir çıta yerleştirilmiş.

4.370 mm boya, 1.700 mm genişliğe ve 1.457 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.570 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Yaşam alanında tipik Hyundai çizgileri görülen otomobilin sürücü kapısında ergonomik olarak yerleştirilmiş cam, yan ayna ve merkezi kilit kumandaları bulunurken ince yapılı kapı içi ceplerde plastik şişeler için yer açılmış. Kromajlı kapı kollarına sahip olan test otomobilinde metalik gri kaplamalar da kullanılmış.

Çift renkli plastik parçalara sahip olan ön konsolun solunda far yükseklik ayarı, ESP tuşu ve gösterge paneli aydınlatma şiddeti kumandası bulunurken gösterge panelinde mavi tonlu aydınlatma ve yol bilgisayarı ekranı dikkat çekiyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi deri kaplanan otomobilin orta konsolunda sade havalandırma çıkışları, büyük bir dokunmatik ekrandan oluşan ses ve navigasyon kumanda paneli, dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları ve piyano siyahı kaplamalar bulunuyor. Yol bilgisayarı kumanda düğmesinin gösterge paneli sağına alınmasıysa pek ergonomik olmamış.

Vites konsolunun önünde yer alan büyük kapaksız göz içinde çakmak, USB ve Aux girişleriyle 12 Volt soket sunulurken zigzaglı yola sahip vites kolunun arkasında bir tane daha kapaksız göz, iki bardaklık ve el freni kolu bulunuyor. Yakıt deposu ve bagaj kapağı açma düğmeleri koltuğun solunda, yerde dururken önceden sürücü koltuğu sırtlığına asılan ön kol dayanağı artık vites konsolu sonunda bulunuyor. İleri geri oynatılabilen dayanağın altında kapaklı bir gös de yer alıyor.

Arka bölümde alçak bir şaft tüneli kullanan Hyundai kapı içlerine de cepler eklemiş. Üç kişilik oturma kapasitesi sunan arka koltuklarda oturanlar ön yolcu koltuğu arkasında bulunan fileyi de depolama hacmi olarak kullanabiliyor. 465 litre hacim sunan bagaj da asimetrik katlanan arka koltuklar sayesinde genişletilebiliyor.


Konfor


Bu başlık altında genelde başarılı sonuçlara sahip olan Hyundai bu aracıyla da yüz güldürmeye devam ediyor. Orta sertlikte bir süspansiyona sahip olan Accent Blue 195/50 ölçülerine sahip lastikleriyle de yeterli darbe emilimi sağlayabiliyor. Önceki testte şikayet ettiğim yol sesi, yenilenen lastiklerle büyük ölçüde giderilirken rüzgar sesi izolasyonu da başarılı. Motoru soğukken iç mekana tipik Diesel motor sesleri veren otomobil ısındıktan sonra ve yükselen süratle birlikte bu gürültü bir homurtuya dönüyor.

Ön koltukları konfor ağırlıklı tasarlanmış olan Accent Blue'nun arka koltuklarında sunduğu diz ve omuz mesafeleri de sınıfının standartlarını yakalayabilmiş. Önceki testimde çok başarılı bulmadığım arka koltuk baş mesafesiyse, koltuk zeminlerinin alçaltılması sayesinde iyileştirilmiş.

Konfora yönelik donanımı da zengin sayılabilecek Prime pakette elektrikli cam ve aynalar, far yükseklik ayarı, çok fonksiyonlu ve deri kaplı direksiyon simidi, arka park sensörleri, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı ve yol bilgisayarı standart olarak sunuluyor.

Test aracında görev yapan otomatik şanzıman daha önce i30'da da deneme imkanı bulduğum çift kavramalı bir ünite. Zigzaglı yolları daha çok Amerikan zevkine hitap etse de kullanımda zorluk yaratmayan şanzımanın konfora katkısı büyük. Konfor öncelikli ayarlanmış olan sistemin vites değişimlerini, gaz pedalına sonuna kadar basmıyorsanız hissetmek zor.


Sürüş


Bu konuda yaşanan gelişmeler dikkat çekici. Özellikle de 1.4 litre hacimli, benzinli motora sahip araçla karşılaştırıldığında. 195/50-16 ölçülerindeki lastiklerin ölçüleri, bir önceki testime konuk olanlarla aynı olsa da geçen sefer araçla birlikte gelen lastikler yerlerini Continental'in kış lastiklerine bırakmış. Bunu belirtmemin sebebiyse yol gürültüsünden yol tutuşa, lastiklerle alakalı olan her parametrenin iyileşmesi.

Başarılı süspansiyon ayarı sayesinde sürekli virajlarda denge kaybı yaşamayan Accent Blue'nun sınırları zorlandığında önden kayıyor olmasıysa sürpriz değil. Çabuk devreye giren ESP ile tehlikeli durumların önüne geçebilen Hyundai'nin üzerinde çalışması gereken yerse direksiyon sistemi. İnce kollu, hafif ve hissiz olan sistem, özellikle yüksek süratlerde tedirginlik yaratabiliyor. Bunun önüne geçmek için i30'un direksiyon kutusunun kullanılması düşünülebilir.

Otomobilde kullanılan lastikler çok dar olmasa da daha geniş olanları da performansa güzel bir katkı sağlayacaktır zira yenilenen turbo Diesel motorun gücü, özellikle düşük süratlerde yola aktarılırken sorun yaratabiliyor. Boş ağırlığı 1.300 kg civarında olan test aracının 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla birleşince ortaya çıkan performans, bu segmentten beklenmeyecek kadar yüksek.

0'dan 100 km/s sürate 10 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratini 190 km/s olarak açıklanırken asıl dikkat çeken performans hissi yüksek sürat esnekliğinde görülüyor. 120-170 km/s arasını vites küçültmeden rahatça alabilen aracın 7. viteste sahip olduğu ataklık bile çok başarılı. Tam otomatik kullanımda gaz pedalına çok hızlı cevap vermeyen şanzıman, vites kolundan manuel olarak kontrol edildiğindeyse kendine geliyor.

Yakıt tüketim değerleri de makul seviyede olan araç düşük süratli otoyol sürüşlerinde 5.5 litre/100 km ortalamasının altına rahatça inerken test ortalaması da 6.5 litre/100 km oldu. Bu arada test aracıyla girdiğim çok yoğun trafikte, donanımda start/stop sistemi bulunmamasına rağmen ortalamanın bu şekilde çıkması olumlu.


Fiyat/Donanım


1.4 litre hacimli benzinli motor, 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Mode isimli giriş donanımıyla fiyatı 49.700 TL olan Accent Blue'nun Prime donanım paketiyle fiyatı 55.250 TL'ye yükselirken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) bu fiyat 59.000 TL'ye ulaşıyor.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Mode donanımıyla fiyatı 60.450 TL'den başlayan otomobili Prime paketiyle 66.000 TL'ye satan Hyundai, donanıma DCT şanzımanı da ekleyince fiyat 72.000 TL oluyor.

Donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, far yükseklik ayarı, çok fonksiyonlu ve deri kaplı direksiyon simidi, arka park sensörleri, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, tam otomatik havalandırma sistemi, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, ileri geri hareket edebilen ön kol dayanağı, ön, yan ve perde hava yastıkları, hıza duyarlı kilitlenen kapılar, DVD oynatıcı, SD kart yuvası, 16 inç çaplı jantlar, far sensörü ve yol bilgisayarı standart olarak sunuluyor.

Opsiyonel donanımda yer alan tek kalemse 700 TL karşılığında alınabilen metalik boya.


Sonuç


Hyundai'nin ilerlemesi sırasında Accent Blue'yu unutmaması güzel. Güçlenen turbo Diesel motor ve yepyeni 7 ileri vitesli şanzımanı i30'un ardından bu modelinde de kullanan Güney Kore merkezli firma bu ikiliyle hem konfor hem de performans beklentisi olan müşterilere sesleniyor. Güçlü motor ve yeni şanzımanla sınırlarını zorlayan performans ve düşük yakıt tüketimi birlikte elde edilebiliyor.


Donanım konusunda büyük bir eksiği olmayan otomobil küçük boyutlu bir sedan sahibi olmak isteyen potansiyel müşterilerin isteklerine cevap verebilecek gibi görünüyor. Yüksek süratlerde dikkatli olunmasını gerektiren direksiyon sistemiyse aracın en büyük eksiği konumunda. Neyse ki bu eksiklik, sürücülerin daha düşük süratleri tercih etmelerine ol açacak cinsten ki bu sayede hem güvenlik seviyesi artıyor hem de yakıt tüketimi daha da aşağıya çekilebiliyor.



Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum:

  1. C elysee mi bumu onur bey aracların genel kıyaslaması olarak soruyorum motor şanzıman yakıt tüketimi olarak değil de oturaklı olması konforu vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürüş karakteristikleri olarak birbirinden çok farklı değil iki araç. Motor ve şanzımanla farklılık yaratıyor Hyundai. Bagaj hacmiyse daha küçük.

      Sil
  2. Yani test aracı 72000 lira mı? bilemiyorum o paraya bunu alırımcılar ne diyecek, ki b sınıfı sedan olduğundan savunulabilir mi şüpheli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etraf bunlardan kaynıyor valla. Otomatik şanzıman için 6.000 TL ödeyen çok olmuyordur büyük ihtimalle ama 66.000 TL'ye satılan manuel şanzımanlısıyla sık karşılaşılıyor.

      Sil
  3. Fiyatı i30 dct a denk gelmiş. İ30 tercih edilir bu durumda'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye hem sedan hem de Diesel pazarı. Kimine de Accent Blue çekici gelecektir.

      Sil
  4. sizce accent blue mu? yoksa c elysee mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öncelikle performans düşündüğümden Hyundai derim. Farklı öncelikler tercihi değiştirebilir.

      Sil
  5. Kaporta çok zayıf. Alcam ama bu durum beni oldukça düşündürüyor. Siz ne dersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kaporta zayıf" derken?

      Sil
    2. sağlam kaporta için premium alman almanız gerekir ayrıca günümüzde çarpma güvenliğini darbeyi absorbe eden şaside aramalısınız kaporta kalkan değildir

      Sil