13 Kasım 2016 Pazar

Peugeot 208 GT Line 1.2 PureTech EAT6


Uzun yol testleri devam ediyor. Şimdi sırada Fransız markanın B segmentinde yer alan temsilcisi 208 var. 2011 yılının sonlarına doğru yüzünü gösteren 208 tahmin edilebileceği gibi 207'nin yerine piyasaya çıktı. Üç ve beş kapılı gövde seçeneklerine sahip olan hatchback 2015 yılı başında küçük bir makyaj operasyonu geçirdi.

Hem tasarım hem de araçların hafifletilme trendi olarak bakıldığında Fransız marka için önemli bir otomobil olarak karşımıza çıkan 208'in bütün motor seçenekleri 1.6 litre barajının altında kalan hacimlere sahip. Türkiye'de bile dört motor ve beş şanzıman seçeneğiyle satışta olan otomobilin testime konuk olan seçeneğinde 1.2 litre hacimli turbo beslemeli benzinli motor ve 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzıman görev yapıyordu.


Dış Mekan


Gövde tasarımı, Peugeot'nun yeni nesil modellerine örnek olan 208 bu nedenle önemli bir araç. 207'den çok daha tok bir görünüm sunan otomobilin ilginç olan yanıysa, bu büyüme çağında yerini aldığı modelden küçük olması. 3.973 mm boya sahip olan aracın eni 1.829, yüksekliği 1.460, aks mesafesiyse 2.538 mm olarak açıklanıyor.

Ön çamurluklara doğru sokulan büyük farlarının üst bölümü LED gündüz aydınlatmalarına ayrılan 208'in GT Line donanımında sunulan kırmızı süslemelere sahip ön panjur, hava girişiyle birlikte tampona entegre edilmiş. Eğik bir kaputa sahip olan otomobilin makyajı, far iç tasarımı ve tamponun şeklinin değişmesinden oluşmuş. Cam tavanın arka bölümünde kullanılan çizgilerle önünde bulunan metal şeridin tasarımı da birbiriyle uyumlu.

17 inç çaplı jantlar 5 kollu tasarıma sahipken siyaha boyanan yan aynalar üzerine sinyaller konumlandırılmış. Geniş ön kapı camlarına kelebek camlar da ekleyen Peugeot standart görünümlü radyo antenini arkaya konumlamış. Şık LED stoplarıyla arkada da hoş bir görünüm sunan küçük hatchback şişkin tamponu ortasına eklenmiş tek bir sis farına sahip. Bagaj kapağı üzerinde spoiler kullanılmazken arka tampon alt bölümü siyah renkte bırakılmış.

Ön panjur, ön çamurlukların üst bölümü ve bagaj kapağında GT Line logoları bulunan otomobilin "Peugeot" yazılı marka belirteçleri kırmızıya boyanırken jantlarda da bu renkte detaylar bulunuyor. Egzoz çıkışının kromajlı olması da sportif görünümü pekiştirmiş.


İç Mekan


Yaşam alanı tasarımı konusunda da Peugeot'nun yeni yüzünü yansıtan 208'in bütün kapılarında geniş sayılabilecek cepler kullanılmış olması olumlu. Camlar ve yan aynaların kumanda düğmeleri sürücü kapısına eklenirken metal görünümlü kapı kolları ve piyano siyahı kapı tutamakları bu bölümü renklendirmiş.

Markanın küçük direksiyon simidi üzerinden görülen gösterge paneli konseptine geçtiği araç olan 208 tasarım konusunda Fransız üreticilerin hala orijinal fikirleri olduğunu gösteriyor. Park yardımcısı, ESP, Start/Stop ve far yükseklik ayar düğmeleri sürücünün soluna yerleştirilirken kalın deri direksiyon simidinin üzerinde görülebilen düğmelere, arkada hız sabitleme ve sınırlandırma kumandaları ve ses sistemi ayar mekanizması katılıyor.

Sade görünümlü bir orta konsola sahip olan otomobilin bu bölümünde, en üste dokunmatik bir ekran yerleştirilirken daha aşağıda yatay havalandırma ızgaraları ve bu sistemin kumanda düğmeleri görülebiliyor. En alt kısımdaysa biri büyük diğeriyse çok daha küçük iki kapaksız göz, bir çift bardaklık, 12 Volt soket ve USB ile Aux girişleri bulunuyor. Kokpitin diğer parçalarında olduğu gibi kromajlı vites topuzunu da 2008 ile paylaşan 208'in vites konsolunda çok şık görünen el freni kolu ve katlanabilir kol dayanağı da yer alıyor. Dayanağın altında ince olsa da bir göz bulunuyor.

Ufak tefek değişikliklerle araç içerisinde büyük değişiklikler yaşatmayı başaran Peugeot, GT Line donanımında  kapı çekme kolları ve emniyet kemerlerinin üzerine kırmızı şeritler eklerken yarı deri döşemeli koltuklar, direksiyon simidi, el freni kolu ve kol dayanağında kullandığı kırmızı dikiş iplikleriyle de dikkat çekiyor. Direksiyon simidinin yapısı ve metal pedallarsa 208 GTI'dan alınmış.

Arka koltuklarda üç kişi için kafalık sunan 208'in yandan LED aydınlatmalı panoramik cam tavanı bu bölümü daha da aydınlık hale getirirken katlanabilir kol dayanağının bulunmaması eksiklik olarak görülebilir. 285 litre hacimli bagajın bu hacmi, arka koltuk sırtlıkları katlanarak 1.076 litreye yükseltilebiliyor.


Konfor


GT Line donanımı sportif kullanım odaklı olsa da süspansiyon sistemi sertliğinde büyük bir değişim yaşanmamış. 205/45-17 ölçülerine sahip lastiklerin ince yanakları nedeniyle sert ve küçük darbelerin emilimi çok başarılı olmasa da geniş aralığa sahip çukur ve tümseklerde tahmin ettiğimden çok daha dengeli bir karakter çiziliyor.

Genişleyen lastikleri iç mekana diğer 208 modellerinden daha çok ses ileten otomobilin rüzgar sesi izolasyonuysa segment ortalamalarında. İlk 208 testimde eleştirdiğim iç mekana alınan motor sesi seviyesiyse bu araçta çok daha düşük. Bunun en büyük nedeni turbo besleme sayesinde çok daha az devir çeviren motor.

Ön bölümde yer konusunda sıkıntı yaşatmayan 208'in arka koltuklarında bu segment için makul diz mesafesi sunulurken baş mesafesi biraz daha iyi olabilirdi.

GT Line donanım paketine sahip olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, panoramik cam tavan, dijital ekranlı, çift bölgeli, tam otomatik klima, dokunmatik ekrana sahip bilgi ekranı, yol bilgisayarı, direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, Start/Stop, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux girişleri, ön kol dayanağı, ön vearka park sensörü, yokuş kalkış yardımcısı, park yardımcısı, viraj aydınlatması, MirrorLink, Apple CarPlay ve geri görüş kamerası bulunuyordu.

Test aracının en önemli konfor donanımıysa yeni şanzımanı. Tork konvertörlü otomatik şanzıman tam da 208'in ihtiyacı olan şey. Değişimleri çabuk ve sarsıntısız gerçekleşen ünite vites kolundan manuel olarak da kumanda alıyor. Diğer Peugeot modellerinde de kullanılan şanzıman, tek kavramalı yarı otomatik ünitelerden çok daha başarılı çalışma karakteristiklerine sahip.


Sürüş


Hafif sert süspansiyon sistemi sayesinde özellikle yüksek süratlerde yola iyi oluran 208'in direksiyon tepkileri başarılı olsa da elektro hidrolik ünitelerin tipik hissizliği bu otomobilde de karşımıza çıkıyor. Bunun yanında küçük direksiyon simidi sayesinde hakimiyet hissi benzer araçlarda olduğundan daha başarılı. Şehir trafiği için hazırlanan aracın direksiyonu oldukça yumuşak.

Bu arada17 inç çaplı jantlarla birlikte sunulan Michelin Pilot Sport 3 lastikler otomobile çok başarılı bir viraj performansı vermiş. Bu lastikler, genişlikleri ne kadar ek ses üretirse üretsin virajlı yollarda kalın direksiyon simidiyle birlikte sahip olmayı isteyeceğiniz türde donanımlar.

Metal pedal seti ve yükseltilmiş yan desteklere sahip ön koltuklarla sportif hava katılan sürüşler otomatik şanzımanın manuel kumanda edilebilmesi sayesinde daha da zevkli olabilse de Diesel seçeneklerde sunulan direksiyon simidi arkası vites değiştirme kulakçıklarının bu otomobilde olmaması bence eksiklik.

Fransız otomobillerinden alıştığımız fren pedalı boşluğu büyük oranda alınan test aracının gaz pedalındaysa bir miktar boşluk var. Alışıldığında rahatsızlık vermeyen bu durum Start/Stop'un biraz daha dikkatli kullanılmasını gerektiriyor.

Daha önce 2008'de test etme şansı bulduğum turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli benzinli motoru 110 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. 1.090 kg ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 190 km/s.

90 km/s altında tutulan süratlerde ve akan trafikte ortalama yakıt tüketim değeri 4.5 litre/100 km seviyesine indirilebilen aracı otoyol süratlerine ayak uyduracak şekilde kullanmaksa tahmin edileceği gibi bu tüketimi artırıyor. Test genelinde ortalama tüketim 7.5 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Şu anda GTI haricinde Türkiye'de satılan en yüksek fiyatlı 208 modeli olan test aracıma 69.750 TL karşılığında sahip olunabiliyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış yardımcısı, hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen araç fonksiyonları, çok fonksiyonlu, kalın deri kaplı direksiyon simidi, katlanabilen ön kol dayanağı, dijital ekranlı ve çift bölgeli klima, 17 inç çaplı jantlar, kromajlı egzoz çıkışı, yağmur ve far sensörleri, GT Line logoları, USB ve Aux girişleri sunan, Bluetooth, Mirrorlink ve Apple CarPlay bağlantılı ses sistemi, metal pedal seti, yarı deri döşeme, kırmızı renkli detaylar ve dikiş iplikleri, yükseltilmiş yan desteklere sahip ön koltuklar, şehir içi otomatik fren sistemi, Start/Stop, ESP, ön, yan ve perde hava yastıkları, manuel kumanda alabilen, 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman, ön ve arka park sensörleri, park asistanı, geri görüş kamerası, panoramik cam tavan, viraj aydınlatması, LED gündüz aydınlatması ve sis farları bulunan test aracının tek opsiyonel donanımıysa 1.250 TL karşılığında sunulan sedefli beyaz gövde rengi.


Sonuç


Konu küçük hatchback modeller olduğunda Fransız üreticilerin olaya hakimiyetleri dikkat çekici. Yerini aldığı modelden küçük olsa da bunu hissettirmeyen 208'in Peugeot ürün gamında önemi büyük. Markanın güncel tasarım anlayışını uygulayan ilk otomobil olan 208'in makyajla birlikte çok değişmemesi de taze görünümünün hala korunuyor olmasından ileri geliyor.

Değişkenlik ve donanım konusunda sahibini üzmeyen otomobilin en çok merak ettiğim seçeneği olan GT Line'ın turbo beslemeli motoru ve tam otomatik şanzımanı hem performans hem de konfor isteyenlerin tercihlerini etkileyen parçalar. Her ne kadar GTI gibi iddialı bir seçenek bulunsa da şehir içi kullanımda vites değiştirmek istemeyen ve zengin donanıma önem veren müşteriler için en mantıklı model kesinlikle GT Line.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Durağan halde ve vites D de iken araç gazı hemen alıyor mu?
    Bildiğiniz gibi 2010 dsg pololarda çok gıcık edici bir gecikme vardı. Yeni modellerde bilmiyorum giderildi mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam otomatik şanzımanın güzel yanlarından birisi de bu boşluğun olmaması. Bununla birlikte pedal üst bölümlerde biraz daha hassas olabilirdi bence.

      Sil
  2. Bence 207nin bilhassa makyajlı kasası bundan çok daha iyiydi. Yeni neslinde umarım kokoş kadın tasarımından vazgeçerler. Normalde peugeot tasarımlarını severım ama aralarında en sevmediklerimden birisi bu. Onur bey sizden yeni 3008 testi bekliyoruz,test edecek misiniz yakın bir zamanda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da gelecek tabi ama önce GTI modellerini alayım diyordum.

      Sil
  3. güzel bir inceleme olmuş Onur abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncelemelerin en güzel yanı bizim gözümüzden kaçan detayları burada okuyup bayiide yerinde inceliyor olmamız. Araç test videosu çeken arkadaşlar bilgi ve tespit egosu kasma amaçlı yol tutuş ve motoru iki saat anlatıyorlar lazım bilgileri söyleyemeden test bitiyor ve olan sizin dakikalarınıza oluyor.

      Sil
  4. Onur abi konu dışı sormak istiyorum. Audi a8 ile ilgili. W12 6.0 versiyon ile s8 4.0 tfsi modelin beygir ve 0-100 hızlanmaları nasıl yakın oluyor. Hız konusunda 4klık motor avantajlıyken w12nin ne gibi avantajları oluyor mesela sessizlik mi. Sorumda da hatalar olabilir bilemiyorum ama şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. S8 daha sportif ayarlı bir araç, W12 konfora yönelik. V12 motorlar daha dengeli olduklarından daha sarsıntısızlar ama W12'de bu avantaj da ortadan kalkıyor. 12 Silindirli motorlar şu sıralar sadece prestij amaçlı alınıyor.

      Sil
  5. Birebir aynisindan aldım, genel olarak güzel araç, liste fiyatından ciddi indirim yapıyorlar, rakipleriyle kiyaslarsak fiyatına göre çok dolu, çok keyifli, albenili bir araç. Mühendislik olarak gayet başarılı ancak işçilik ve malzeme kalitesi zayıf. Su an için severek kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar benimsedim ki bu aracı, alınırsa nelerin değiştirilebileceğini düşündüm. 130 beygir güce ulaştıran motor beyni uygulandıktan sonra ön fren diskleri ve farları 208 GTI'da kullanılanlarla değiştirmek ve vites değiştirme kulakçıklarını Diesel seçeneklerden almak mükemmel bir araç haline getirir bunu.

      Sil
    2. 308 de 130 beygir olarak sunuluyor bu motor ancak fark sadece yazılım mı yoksa donanımsal fark var mı bilmiyorum, meajinizdan sadece yazılım olduğu izlenimi aldım, kesin biliyor musunuz yoksa tahmin mi, eğer öyleyse yazılım araştırmasına baslayayim. Bu arada mesajları goren okuyucular için belirteyim araç stok 110 beygir haliyle bile çok keyifli.

      Sil
    3. Evet, yazılım sadece. Testi var blogda 308 1.2'nin. Lansmanına gitmiştim. Aslında bütün planları bir köşeye koyup 208 GTI'a otomatik şanzıman da uygulanabilir bir şekilde. Diğer donanımları ve motor gücü zeten harika. Bir şekilde 308 GT HDI'ın otomatik şanzımanı uygulanabilmeli ama uzun iş tabi.

      Sil
  6. Yakıt tüketimi biraz fazla değil mi? 308'deki aynı motor şanzıman daha az yakıyordu diye hatırlıyorum. 17" jantlardan mı kaynaklanıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7.4'tü 308'in ortalaması testte ama onu daha makul süratlerde kullanmıştık. Motor güçlendikçe daha az zorlandığından tüketimin düşmesi normal zaten.

      Sil