10 Haziran 2013 Pazartesi

Mercedes-Benz CLA 200 Urban


Alman üreticiler son yıllarda alışılmışın dışına çıkmak için adeta birbirleriyle yarışıyor. Boy boy SUV modelleri ve farklı sınıfları birleştiren araçlarla müşteri kitlesini genişleten bu firmalar daha çok araç satabilecekleri küçük sınıflara da yönleniyor.

Bu yönelimin Mercedes ayağı olan A ve B Serileri pazara oldukça başarılı girişler yaptıktan sonra şimdi de sıra CLS ailesinin küçük kardeşine geldi. A Serisi temelleri üzerine geliştirilen CLA Serisi, büyük kardeşinde olduğu gibi dört kapılı coupé tarzı gövdesiyle dikkat çekerken çok daha ulaşılabilir fiyatıyla daha büyük bir kitleye hitap ediyor.


Dış Mekan


Temellerini A Serisi ile paylaşan CLA'nın görünümünde yapılan değişikliklerle araç daha sportif görünüyor. Kaput üzerinde bulunan çift bombe, daha çıkık tasarlanmış ön panjur, daha kıvrımlı farlar ve köşelerinde splitter tarzı uzantılar bulunan sportif ön tampon bu bölümdeki farklılıkları oluşturmakta.

Rötuşlanmış yan etekler ve füme renkli, 18 inç çaplı jantlarla dinamik görünüm yanda da devam ederken arkaya gittikçe bombeli bir şekilde düşüşe geçen tavan çizgisi ve bu çizgiyi takip eden bagaj tasarımı CLS'ye göndermeler yapıyor.

Güçlü bir görünüm sunan arka tampon, çift egzoz çıkışı ve kromajlı difüzör aracın şık görünümünü tamamlarken LED stoplar ve bi-xenon farların akıcı tasarımları geceleri hoş bir görünüm sunmakta. Aracın asıl sportif özelliğiyse kapı camlarının çerçevesiz olması.

2.699 mm'lik aks mesafesi, 1.777 mm'lik genişlik ve 1.432 mm yükseklikle A Serisi'nin genlerini taşıdığını belli eden otomobilin 4.630 mm'lik boyuysa hatchback kardeşininkinden neredeyse 34 cm daha uzun.


İç Mekan


Büyük bir sürpriz sunmayan yaşam alanına geçildiğinde A Serisi'nden aynen alınan kokpitgöze çarpıyor. Çok fonksiyonlu, 3 kollu direksiyon simidi, beyaz zeminli göstergeler, yuvarlak havalandırma ızgaraları, katlanıyormuş gibi görünüp aslında sabit olan bilgi ekranı, ses ve havalandırma kumandalarının tamamı daha önce test ettiğim A180 Urban'da kullanılanlarla aynı.

Vites kolu direksiyon simidinin arkasında bulunan otomobilin orta konsolunun devamında yer alan kapaklı küllük, derin saklama gözü, çift bardaklık, COMAND kontrol düğmeleri ve ileri-geri kaydırılabilen kol dayanağı da A Serisi'nden alınmış. Bu kol dayanağının altında sunulan gözde AUX ve USB girişlerinin bulunması da olumlu.

Çerçevesiz camlar sayesinde şık bir görünüme sahip kapılarının içerisinde çok büyük olmayan cepler olan otomobil bu bölümlerde şişeler için özel kısımlar da sunmakta. Kapı içlerinde yer alan kumanda düğmelerini diğer Mercedes modellerinden tanıdığımız araçta sunulan bir farklılıksa ön kapılarda sunulan iç trimin üst kısmının konsolla aynı seviyede bulunması. A Serisi modellerinde burada bir basamak bulunuyor.

Şeritli alüminyum görünümlü konsol kaplaması ve siyah tavan döşemesi gibi sportif detaylara sahip olan iç mekanın ferah görünmesinin önemli sebeplerinden birisi de panoramik cam tavan. Çok şık görünen ön koltuklarda darlık bir sorun yaratmasa da arka koltuklarda sunulan baş mesafesi, tavan yapısı nedeniyle sınırlı. Sırtlıkları yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 470 litre hacimli bagaj hacmi artırılabiliyor.


Konfor


A180 Urban testinde aracın sert bir karaktere sahip olduğunu belirtmiştim. Aslında CLA 200 Urban da aynı şekilde ayarlanmış bir süspansiyon sistemi sunuyor fakat aracın arkaya eklenen ekstra ağırlığı konfor bölümüne yaramış gibi görünüyor. Yanlış anlaşılmasın, karakter olarak sert bir araç CLA. İnce yanaklı lastikler de şok sönümlemesine çok yardımcı olmuyor fakat lastiklerin geniş yapısı ve tok iç mekan sayesinde yüksek konfor seviyesi aramayanların istekleri karşılanabiliyor.

Donanım olarak da tatmin edici olan araçta kullanılan çok fonksiyonlu direksiyon simidi, başarılı radyo ve ses sistemleri, ön kol dayanağının ileriye alınabilmesi ve ferahlık hissini ciddi şekilde artırabilen panoramik cam tavan konforu olumlu etkiliyor. Bu arada cam tavan aralık konumdayken sürat artırıldığında bu aralığın otomatik olarak azaltılması ve bu sayede rüzgar sesinin azaltılabilmiş olması akıllıca düşünülmüş bir ayrıntı. Aracın arka koltuklarında merkezi kol dayanağı bulunmasa da bu, test aracına özel bir eksiklik. Standart pakette bu donanım bulunuyor.

Konu konfor olduğunda öne çıkan asıl donanımsa otomatik şanzıman oluyor. Çift kavramalı, yarı otomatik bir ünite olan 7G-DCT, isminden de anlaşılabileceği gibi 7 ileri vitesli. Daha önce A180 Urban testimde de belirttiğim gibi Start/Stop sistemiyle başarılı bir şekilde eşleştirilmiş olan şanzımanın geçişleri zor hissediliyor. D konumunda ayak fren pedalından çekildiğinde aracın ilerlemeye başlaması da hem sıkışık trafik hem de park manevralarında kolaylık sağlıyor. Hazır park manevrası demişken hem ön hem de arkada bulunan mesafe sensörleri ve arkaya yerleştirilmiş, kapaklı geri görüş kamerası manevraları oldukça kolaylaştırmış.

Sürüş sırasında dikkat etmeniz gereken şeylerin sayısını azaltarak dolaylı yoldan konfora katkı sağlayan donanımlar arasında hız sabitleme ve sınırlandırma sistemi, yaya ve mesafe takip uyarıları, yağmur ve far sensörleriyle yorgunluk algılama sistemi sayılabilir.


Sürüş


CLA 200 Urban'ın asıl başarılı olduğu bölüme geldik. Aracın tasarımına bakarak zaten sportif amaçlı üretilmiş bir model olduğu kolayca anlaşılabiliyor. Sert süspansiyon sistemi ve 225/40-18 gibi ince yanaklara sahip lastiklerle donatılmış olan otomobilin yol tutuşu çok başarılı. Yüksek süratlerde bile stabilite korunabilirken yan rüzgardan etkilenme minimal düzeyde. Ani direksiyon hareketlerine de başarılı tepkiler veren otomobil zorlandığında önden kaymaya başlasa da kuru zeminde ve sahip olduğu lastiklerle önünü kopartabilmek için cesur olmak gerekiyor.

Sport modunda daha düşük vitesler kullanan şanzıman ve devir yükseldikçe sportifleşen egzoz sesi sürüş zevkini artırırken direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları dinamik ruhu pekiştirmiş. Bu arada otomobilin sportif genleri, vites düşürme hızının, artırma hızından daha yüksek olmasından da anlaşılabiliyor.

Aracın sportif karakteri iç mekanda kullanılan detaylardan da anlaşılıyor. Sportif görünümlü direksiyon simidi deri kaplı ve ele iyi oturuyor. Ayrıca sabit kafalıklara sahip koltuklar yüksek yan destekleriyle virajlı yollarda yolcuları başarılı bir şekilde kavrayabiliyor.

1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araç 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanıyor.

1.430 kg ağırlığa sahip olan otomobilin tüketim değerleri değişken. Otoyolda, sabit süratle kullanıldığında 6 litre/100 km seviyesine çekilebilen ortalama tüketim değeri iki saatlik İstanbul trafiğiyle birlikte 7.9 litre/100 km olarak gerçekleşti. Bu sürüş sırasında Start/Stop sisteminin kapalı ve klimanın sürekli açık olduğunu belirteyim. Hızlı otoyol sürüşünü de işin içerisine katınca ortalama 9.2 litre/100 km seviyesine çıkıyor.


Fiyat/Donanım


CLS'de olduğu gibi daha küçük segmente de dört kapılı coupé konseptini kabul ettiren Mercedes şimdilik bu segmentte rakipsiz konumda. Urban donanım paketiyle birlikte fiyatı 99.000 TL seviyesinden başlayan otomobilin donanımına yapılan bir iki küçük eklemeyle tasarımda da hoş değişiklikler yapılabiliyor.

Start/Stop, aydınlatmalı kapı eşikleri, yaya algılama ve çarpışma önleme sistemi, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, direksiyon simidi arkasına konumlandırılmış vites değiştirme kulakçıkları, Thermotronic klima, far yıkama sistemi, konsantrasyon kaybı yardımcısı, geri görüş kamerası, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yangın söndürücü, ön ve arka koltuk kol dayanakları, elektrikli katlanabilen yan aynalar, yağmur sensörü, sportif ayarlı süspansiyon sistemi, siyah tavan döşemesi ve ışıklı makyaj aynaları gibi kalemleri standart olarak sunan CLA 200 Urban'da koyu gri renkli, 18 inç çaplı jantlar ücretsiz opsiyon olarak alınabiliyor.

Araçta yer alan opsiyonlar arasında metalik boya (2.463 TL), aktif park yardımcısı (2.598 TL), panoramik, açılabilir cam tavan, (3.618 TL), Becker Map Pilot navigasyon ön hazırlığı (847 TL) ve Bi-xenon farlar (3.253 TL) sayılabilir.


Sonuç


A180'in ardından CLA 200'ün de Urban donanımını test etmek ilk başta mantıksız gelmiş olsa da araç karakterinin paket isminden daha önce geldiğini bir defa daha gördüm. CLA ailesiyle dört kapılı coupé gövdeyi daha da ufaltan Mercedes benim gibi şüphecileri bile kendi yanına çekecekmiş gibi görünüyor.

Temellerini A Serisi ile paylaşıyor olsa da gerek tasarım gerekse sürüş sırasında alınan haz bakımından kardeşinden farklı olan CLA'nın donanımı da sportif sürüşe odaklı gibi görünüyor. Araç tanıtıldığında gözüme biraz yabancı gelen arka kısma alışmamın ardından artık güzel bile buluyor olmam beni bile şaşırttı. Bununla birlikte ilk karşılaşmamızda gördüğüm sınırlı arka koltuk baş mesafesine alışmak kolay değil ki bu da şık tasarımın bir cilvesi olarak görülebilir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

31 yorum:

  1. şahane bir inceleme olmuş elinize sağlık!!

    YanıtlaSil
  2. İnceleme çok başarılı .teşekkürler. En yakın zamanda yeni leon testini bekliyoruz sizden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir defa daha istedim. Bakalım verecekler mi...

      Sil
    2. İnşallah verirlerde sizde bizleri objektif güzel yorumlarınızla aydınlatırsınız .

      Sil
    3. Ben de umarım ki verirler.

      Sil
  3. 6-7 yıl öncesine kadar sıkıcı tasarımları olan marka şimdi nereye geldi. emekli arabası denilen mercedes sınırları zorluyo. darısı vw gibi markaların başına.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir araç. Bu fiyat aralığında düşünülmeli.

    YanıtlaSil
  5. araç 7 ileri (otomatik) yazmışsın. manuel kullanımda sadece 6 ileri olarak kullanılabiliyor değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, manuel kullanımda da 7 ileri.

      Sil
    2. TEŞEKKÜR EDERİM.

      Sil
  6. Detaylı ve güzel bir inceleme olmuş.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Ne yazıkki bu incelemeden ziyade mercedesin tanıtımı gibi olmuş aracın başlıca kötü yönleri bagaj eşiği darlığı, arka baş ve diz mesafesinin yetersizliği ve arka yan görüş darlıklarından bahsetmemişsiniz bile, gerçi araçta olumsuz hiçbirşey yok gibi hep aracın artıları yazılı. Eğer yazılarınızın ciddi alınmasını istiyorsanız testlerde objektif olmalısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yorum yapmadan önce yazının tamamını okumalısınız. Arka koltuk ve bagaj hakkında yorumlar zaten mevcut. Araçların incelemesinde segment kriterlerini de göz önünde bulunduruyorum. O nedenle dar bagaj açıklığı gibi bu tip bir otomobilde olması doğal özellikleri yazmayabiliyorum. Su geçiş yüksekliği de yetersiz ama bir SUV olmadığından kimsenin önemseyeceğini zannetmem.

      Sil
  8. Türkiye'de hangi yolda 243 km/h hız yapılabiliyor çok merak ettim? Bu hızda fotoğraf çekmek de tuzu biberi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruya smiley ile cevap veriyorum :)

      Sil
    2. ben 520d kullanıyorum

      sadece zevk için e6'dan istanbul/kırklareli, istanbul/bolu digip geldiğim oluyor.

      Bu da resmi: http://postimg.org/image/kcpr0cd11/

      oluyor yani :)

      Sil
  9. Onur selam guzel inceleme olmus her zamanki gibi. ayni veya yakin segmentte arkadan cekis bir arac ile kiyaslamaya kalksan CLA200 onden cekis oldugu icin surus keyfi bakimindan geride kalir mi? sahsen bu araci almamam icin tek sebep onden cekis. sence gecerli bir sebep olabilir mi? yoksa denemek mi lazim diyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence pist kullanımı dışında insanı rahatsız eden bir durum yaşatmıyor önden çekiş. Sonuç olarak CLA200 seçeneği çok güçlü bir motora sahip değil ve arkadan itiş sisteminin avantajlarını görmek için çok zorlanması gerekiyor.

      Sil
  10. Mercedes son yıllarda müşteri yaş ortalamasını 98′den 73′e düşürebilmek için epey kastırıyor.





    *alıntı.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Onur Bey , Öncelikle blogunuzu severek takip ettiğimi ve sizi oldukça başarılı bulduğumu söyleyebilirim.Bir aracı incelediğiniz zaman insanın aklında soru işareti bırakmıyorsunuz.Benim size bir sorum var.Ben aklımda iki model bulunmakta şu an 1.6 dizel otomatik bir araç kullanmaktayım.Şehir içi yol yapıyorum lakin kendimi benzinli almak için zor tutuyorum.Aklımdaki modeller c180 ve cla200.Size olan sorularım şu şekilde sizce 1.6 156 hp motor hızlanma olarak ve verdiği sportif güç hazzı olarak sizce yeterli mi?Diğer sorum ben cla nın dışını çok beğendim fakat iç görünüm ve önden çekiş olması beni düşündürtüyor.Siz bu durumlar hakkında ne düşünüyorsunuz?Cevap verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruların yanıtları aslında performans isteğinin seviyesine bakıyor. Sonuç olarak CLA 200'ün aile içerisinde yeri belli ve çok daha yüksek performanslı versiyonları var. Önden çekişinse amaç drift yapmak değilse büyük bir götürüsü yok.

      Sil
  12. Merhabalar, size yine bir sorum olacak, 243 km yapmışssınız, İstanbul'da 280-320 civarına çıkabileceğim neresi var acaba söylerseniz çok makbule geçer, arabayı bir denemek istiyorumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araca bağlı olarak İstanbul Park veya Hezarfen havaalanı var.

      Sil
    2. Tahmin ettiğim kadarıyla burdan ifşa etmek istemiyorsunuz haklı olarak :)

      Hezarfen Havaalanında böyle birşey için ne kadar istiyorlar veya bu işler nasıl oluyor bir bilginiz var mı acaba?

      Sil
    3. Onu bilemiyorum açıkçası. Organizatörlerle görüşüp kiralamak lazım. İstanbul Park sivil kullanıma açılacak deniyordu en son ama kalabalık bir günde orada da çok yüksek süratler yapılması zor.

      Bu arada İstanbul - Hezarfen arası güzel yoldur. Tarlalar falan var rengarenk :)

      Sil
    4. Keşke İstanbul Park sivil kullanıma açılsa ama açılınca orası ana baba gününe döneceğinden dolayı pek anlamlı olmayacak, ama önyargılı olmamak lazım :)

      Teşekkür ederim tekrar :)

      Sil
    5. e6'ya çıkın, avrupa istikametinde silivri sonrası bu hızlar için uygundur. Anadolu istikametinde de İzmit sonrası bu hızlar için uygundur.

      Ben kullanıyorum zaman zaman bu güzergahı sadece hız yapmak için, ama dikkatli olmak lazım, aslında medenice düşünüldüğünde hız zevkimiz için başka insanların hayatını tehlikeye atmaya hakkımız yok, ama Almanya'da hız sınırı olmayan yollar varsa, demek ki uygun şartlarda yüksek hız+kontrollü sürüşle+kaliteli araba birleşirse risk çok azdır (diye düşünüp kendimi avutuyorum =) )

      Sil