8 Mayıs 2015 Cuma

Toyota RAV4 2.0 Multidrive S Premium Plus


Yükseltilmiş araç üretmek konusunda başarılı olan üreticilerin başında Toyota geliyor. Japon marka birçok farklı boyutta ürettiği SUV modellerine, 1994 yılında RAV4'ü kattığında otomobil dünyası kompakt crossover SUV ile tanışmış oldu.

İlk nesil modelleri farklı görünümleriyle dikkat çeken aracın hem üç hem de beş kaplı seçenekleri mevcuttu. 2000 yılında tanıtılan ikinci nesil RAV4, ilk nesilde sunulan görünümün biraz daha olgunlaşmasına önayak olurken iki gövde seçeneğini de korudu. Üretimi 2005 yılı sonunda başlayan üçüncü nesil RAV4 sadece beş kapılı gövdesiyle sunulsa da bazı ülkeler diğerlerinden daha uzun aks mesafesine sahip olan versiyonlara kavuştu.

Satışına 2013 yılında başlanan dördüncü nesil örnekleri de sadece beş kapılı olarak üretilen aracın görünümü ilk nesilden bu yana ilk defa bu kadar kapsamlı bir değişime uğradı. Geçtiğimiz ay hafifçe makyajlanmış örnekleri de tanıtılan RAV4 Türkiye'de güncel olarak makyajsız haliyle satılıyor.


Dış Mekan


Görünüm olarak Corolla ve Auris gibi kardeşlerine biraz daha yaklaşan RAV4 yüksek bir burun kısmına sahip. Keskin köşeli farlar, çift parçalı ön panjur ve yuvarlak sis farları kardeşlere göndermeler yaparken orta ve alt bölümleri siyah renkli korumalara sahip tampon aracın arazi şartlarına uygunluğunu artırmış. Tamponun alt bölümünde kromajlı bir çıta kullanan Toyota çamurluk çerçeveleri ve kapıların alt bölümlerini de siyah renkli korumalarla sunmakta.

Farların üst bölümünde şişik bir tasarıma sahip olan kaput güçlü bir görünüm sunarken aynı vurgu 18 inç çaplı jantlar için de geçerli. Yükselen bir yan cam çizgisine sahip olan RAV4'te çamurluklara paçalıklar eklenmiş. Arka kısımda bir spoiler ve yanlara doğru yönelen stoplar gözlerden kaçmazken arka camın alt kısmında dışarıya doğru çıkıntı yapan bagaj kapağı bu noktadan sonra düz bir yapıya bürünmüş. Tamamı siyah renkli olan arka tamponun köşelerine sis farları yer alıyor.

Her nesilde büyüme trendine uyan RAV4 4.570 mm boya, 1.845 mm genişliğe ve 1.660 mm yüksekliğe sahip. Aracın 2.660 mm'lik aks mesafesiyse önceki nesilde sunulan uzun aks mesafeli versiyonunkiyle aynı.


İç Mekan


RAV4'ün içerisine geçildiğinde güncel Toyota modellerinin iç mekanına alışmış olanlara yabancılık çektirmeyecek bir yapıyla karşılaşılıyor. Kuzey Amerika pazarları da düşünülerek tasarlanan araçta kullanılan düğmelerin büyüklikleri de bunu gösterir nitelikte. Çok geniş olmasalar da dört kapısında da cepler sunan RAV4'ün sürücü kapısında cam kumandaları ve merkezi kilit düğmesi bulunuyor. Kromajlı kapı kolları ve karbon fiber görünümlü kaplamalar hem lüks hem de sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Şık bir görünüme sahip üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda yuvarlak havalandırma ızgarasıyla birlikte yan ayna ve far yükseklik ayarları yer alırken ESP, kör nokta uyarısı, Diferansiyel kilidi ve elektrikli bagaj kapağı kumandaları da buraya alınmış. Metal görünümlü plastik kaplamayla çevrelenen göstergeler sade bir tasarıma sahipken aynı malzemenin ön konsolda deri döşemeyle birlikte kullanılması monotonluğu önlemiş. Direksiyon simidi sağında motor çalıştırma düğmesiyle birlikte iniş destek sistemi kumandası yer alırken bagaj kapağı elektrik motorunu devreden çıkaran düğme torpido gözüne eklenmiş.

Üst bölümünde sabit havalandırma ızgarası yer alan orta konsolda ince yapılı bir uyarı ekranı, dik yerleşime sahip dörtgen havalandırma ızgaraları, dokunmatik navigasyon ekranı ve dijital göstergeli, çift bölgeli havalandırma kumandası bulunurken aşağı kısımda ekonomi ve spor mod seçim düğmeleri, ön koltuk ısıtma kumandaları, USB ve Aux girişleriyle bir çift 12 Volt soket görülebiliyor. Torpidonun üzerinde bir de açık depolama alanı sunulması da güzel bir dokunuş.

Zigzaglı yollara sahip vites koluna sahip vites konsolunda bir çift bardaklık, bir tepsi, bir de kapaksız göz bulunurken deri kaplı el freni kolu arkasında, ileri geri kaydırılabilen kol dayanağı yer alıyor. Bu parça altında sunulan gözün büyük olması olumlu.

Geniş oturma alanlarına sahip deri döşemeli koltuklar arka bölümde katlanabilir bir kol dayanağına sahip. Sırtlık açıları da ayarlanabilen bu koltuklar için bir çift bardaklık dayanağın ucuna eklenmiş. 647 litre hacimli bagaj, arka koltuklar katlanarak 1.846 litreye büyütülebilirken zemin altında da büyük gözler sunulması hacmi daha da artırmaya olanak sağlamış.


Konfor


Yeni nesil RAV4'ün daha yüksek konfor seviyesi sunması zengin donanımla garantiye alınırken sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 55 yanaklı lastikler süspansiyon konforundan çalmış. Rüzgar sesi makul düzeyde tutulabilen aracın motor sesi neredeyse hiç duyulmazken yol gürültüsü üzerinde biraz daha çalışılabilir. Zaten bunun bilincinde olan Toyota da aracın makyajıyla birlikte ön konsol malzemeleri ve izolasyonun iyileştirildiğini açıklamıştı.

Geniş oturma zeminine sahip koltuklar büyük cüsseliler için bile rahatken baş ve omuz mesafeleri de sınıfı düşünüldüğünde başarılı. Sırtlıkları yatırılabilen arka koltuklar ek konfor sunarken bu sırada ulaşılan diz mesafesi dikkat çekici düzeyde. Dört tekerlekten çekişli bir araç olsa da arka koltuklar arasında şaft tüneli yükseltisinin az olması konfor bölümünde artı puanlar kazandırmış.

Konfor donanımı zengin olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, sunroof, hız sabitleme sistemi, deri döşeme, elektrikli sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, arka çapraz trafik uyarısı, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, navigasyon sistemi, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantısı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, 11 hoparlörlü JBL müzik sistemi, USB ve Aux girişleri, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma, arka park sensörleri, geri görüş kamerası, elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı ve çift bölgeli otomatik klima bulunmaktaydı.

Japon üreticilerin çok sevdiği sürekli değişken oranlı şanzımanlardan biriyle donatılan RAV4 şanzıman konusunda konfordan ödün vermiyor. Konvansiyonel şekilde oranlar olmadığından hissedilecek bir vites değişimi de bulunmayan ünite manuel kullanıma da imkan vererek artı puanlar kazanıyor.


Sürüş


RAV4 en büyük sürprizi kesinlikle bu bölümde yaşattı. Sert sayılabilecek süspansiyon sistemiyle birlikte sunulan 235/55-18 ölçülerindeki lastikler yüksek sürat stabilitesini çok başarılı hale getirirken Dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte virajlar daha güvenli bir şekilde alınabiliyor. Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan otomobil spor konumunda yüksek devrde tutulan motor ve çekiş sistemi sayesinde izine kolayca döndürülebiliyor.

Kilitlenebilir diferansiyeliyle arazi şartlarında da sorun yaşatmayan RAV4'ün bu şartlarda başarılı olan çekişi makul yerden yüksekliğiyle birleşince eğlenceli doğa sürüşlerine olanak tanıyor. Direksiyon sisteminin sürücü hareketlerine çabuk cevap vermesi ve benzerlerine oranla hisli olması da olumlu.

Ekonomi modunda motor devrini düşük tutan şanzıman spor modunda devirli kullanıma geçerken hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasından manuel kumanda alabilmesi de olumlu. Manuel modda 7 ileri vitese sahip olan şanzımanın bu durumda sürücü komutlarına çok çabuk cevap vermesi de dinamik yapıyı pekiştiriyor.

Şanzımanın oranlarla oynayabilmesi sayesinde özellikle alt devirlerde atak bir yapı elde edilebilmiş. Atmosferik emişli motor 2 litre hacimli ve 151 beygir güç, 195 Nm tork üretebiliyor. Sürücü hariç 1.580 kg ağırlığa sahip olan RAV4 0'dan 100 km/s sürate 10.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 185 km/s.

Atmosferik emişin olumsuz yanlarından olan yüksek devirde elde edilen düşük tork değeri performanslı kullanımda yakıt tüketimine olumsuz etki ediyor. Sabit süratli ve sabırlı otoyol sürüşlerinde 7 litre/100 km ortalaması altına inebilen aracın test ortalaması 9.5 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de üç farklı motor seçeneğiyle satılan RAV4'ün 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve manuel şanzımanlı örneği 118.100 TL seviyesinden başlayan fiyatlardan satılmakta. Benzinli motor, CVT ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle başlangıç fiyatı 125.100 TL'ye ulaşan aracın testime katılan Premium Plus donanımlı versiyonu, navigasyon ve JBL ses sistemiyle birlikte 150.450 TL'ye alınabiliyor.

Aracın zengin standart donanımın içerisinde elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, sunroof, hız sabitleme sistemi, deri döşeme, elektrikli sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, yokuş kalkış desteği, far ve yağmur sensörleri, arka çapraz trafik uyarısı, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, navigasyon sistemi, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantısı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, şerit takip asistanı, kör nokta uyarısı, 11 hoparlörlü JBL müzik sistemi, USB ve Aux girişleri, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma, arka park sensörleri, geri görüş kamerası, elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı ve çift bölgeli otomatik klima bulunmaktaydı.


Sonuç


Sürekli büyüme trendinde olan kompakt crossover modellerinden birisi olan RAV4 bir önceki nesilde olduğundan daha ferah iç hacmiyle buna önem veren ailelerin seçenek listesinde üst sıraya tırmanıyor. Donanım olarak rakiplerinin büyük çoğunluğundan önde olan araçta sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi de RAV4'ün sadece şehir trafiğinde tur atabilen bir otomobil olmamasını sağlıyor.

Sürpriz bir şekilde dinamik sürüşlerle rahatlıkla başa çıkabilen süspansiyon ve direksiyon sistemi araca bir otomobil karakteri kazandırırken otomatik şanzımanın da motorla uyumlu çalışabilmesi performans seviyesini makul seviyede tutabiliyor. Toyota'nın RAV4'te kullandığı benzinli motorlarda turbo beslemeye yer vermemesi, orta performans bandında yükselen yakıt tüketimi ve genişleyen motor hacminin Türkiye vergi sisteminin gazabına uğraması gibi handikaplara sebep olsa da RAV4, kompakt bir SUV arayanların yöneleceği seçeneklerden biri olmayı yine başaracaktır.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Volvo'nun 2 tonluk s80'e koyduğu 1.6 dizel otomatik motoru bu arabalara koymak bu kadar mı imkansız? Anlamadım gitti?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rav4 yüksek araba rav4'ü s80 ile kıyaslayamazsın Rav4'te hava direnci daha fazla ayrıca rav4 de 2 ton bebişim

      Sil
    2. yalnız s80de köşeli, ayrıca 2 ton da muhterem...

      Sil
    3. S80 le alakası yok x3 koyduysa buda koymalı bi yerde rakipler nede olsa műbäřęķļĕŕ

      Sil
  2. crv 1.6 160ps 4x4 9at der kaçarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vergiler öldürmüş aracı. İlla 4x4 olmayacaksa yarı fiyatına dizel Yeti de var.

      Sil
    2. Belki Honda'nın ardından Toyota da akıllanır biraz. CRV ile yapılan seçim gerçekten başarılı oldu. 1.6 litre hacimli ve turbo beslemeli bir motorla fiyatı çok düşeceği gibi performansı da artacaktır.

      Sil
    3. honda pahalı ama gerçekten kaliteli bir araç çıkartmış ortaya rus plakalı bir araç denedim gayet başarılıydı makyajlı olduğunu dişarıdan anlamanız zor ama otomatik vitesin topuzunu değiştirmeleri bile yetmiş gayet güzel okadar param olsa alırım dream donanım 128 bin tl istiyorlar ...

      Sil
    4. yetinin 70den satıldığı ülkemizde o para honda nın hakkı derim ben art niyet aramam ne yani honda satmayacağını bile bile pahalıya mı satıyor ???

      Sil
    5. o CR-V ile A noktasından B noktasına gitmek 982392853 saniye sürüyor

      Sil
    6. 0dan 100e 8.5 sn???

      Sil
  3. ne testmiş arkadaş 10 gündür duruyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yoktum 10 gündür. Yarından itibaren haberlere devam.

      Sil
  4. Onur bey, Subaru Forester (hatta mümkünse XT) test edeceğiniz araçlar arasında mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil gibi. Bayraktar pek hoş bakmıyor test aracı olayına nedense.

      Sil