4 Aralık 2013 Çarşamba

BMW i3


Şu sıralar Kanyon Alışveriş Merkezi önünden geçenler BMW'nin i sergileme alanını görme şansına sahip. 4 Aralık günü düzenlenen basın toplantısıyla markanın bu yeni kolunun ilk üyesini daha yakından tanımanın yanında kısaca test edebilme şansı da buldum.


Daha önce Frankfurt otomobil fuarında inceleme şansı bulduğum elektrik motorlu otomobilin fütüristik tasarımı konsept versiyondan neredeyse aynı şekilde alınırken iç mekanda da oldukça ilginç detaylar dikkat çekiyor. Gösterge paneli ve orta konsolu üzerine entegre edilen büyük ekranlar yüksek grafik kalitesi sunarken aracın doğaya saygılı üretim teknikleri ve parçalar kullanması dikkat çekici.

Örnek vermek gerekirse iç mekanda kullanılan ahşap kaplamalar çabuk büyüyen Okaliptüs ağacından elde edilirken deri döşemelerin tabaklanmasında zeytin yaprağından elde edilen tanen kullanılmış. Amerika'da yenilenebilir enerjiyle üretilen karbon fiber parçaları sayesinde ağırlığı 1.195 kg'da kalan i3 menzil uzatıcıyla bile 1.315 kg ağırlığında.


170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen i3'ün maksimum sürati 150 km/s'te sınırlandırılmış.

Gelelim test sürüşüne. Gerçi uzun bir sürüş olmadı fakat aracın genel eğilimleri hakkında fikir elde etmek mümkün oldu. Başarılı bir dozlamaya sahip olan gaz pedalının yere sabitlenmesi de portif bir detay olarak görülebilirken otomatik şanzıman kumanda biriminin direksiyonun sağ üst kısmına alınmış olması sorun çıkarmamış.


Ön koltukların arasında kalan bölgenin altı boş olduğunan hem ferahlık hissi artmış hem de bu koltuklar arasında kolay geçiş mümkün kılınmış. Arka koltuklarda da, 4 metrelik boyuna oranla makul yaşam hacmi sunan i3'ün arka kapıları geriye doğru açılıyor. B sütunu bulunmayan aracın arkasından çıkabilmek için ön kapılar da açılmak zorunda.


Gaza basıldığında hafif bir vızıldamayla yerinden fırlayan otomobil çok yavaş süratlerde kaydırılırken gaz pedalına hafifçe basılması gerekiyor. Ani frenlemelerde sürücünün işine yarayacak bir özellik de ayak gaz pedalından aniden çekildiğinde aracın hızla yavaşlamaya başlaması. İnce lastikler ve akıllıca tasarlanan ön aks sayesinde dönüş çapı 9.86 metreye inen otomobilin alçak konumlu pilleri ve sert süspansiyon sistemi de yol tutuşuna olumlu katkılarda bulunmuş.


Günlük kullanımda menzili 160 km olabilen araç ECO PRO modunda bu mesafeyi 20 km uzatabilirken ECO PRO+ buna 20 km daha ekleniyor. İsteyen müşterilere 650 cc hacimli, iki silindirli bir menzil uzatıcıyla satılacak olan otomobilin menzili bu donanımla birlikte 140 km uzuyor olsa da vergi dilimi arttığından fiyatı da ciddi olarak yükseliyor. Fiyat demişken i3'ün Almanya pazarında fiyatının 34.950 Euro seviyesinden başladığını belirteyim. Güncel vergilerle bu fşyatın Türkiye'de 40.000 Euro'nun altına inmesi mümkün değil.

Organizasyon sırasında ve Frankfurt otomobil fuarında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

9 yorum:

  1. heyecan verici...

    YanıtlaSil
  2. neden 40bin euro olabilecegini dusundunuz acaba? guncel otv oranlari bu araca uygulanmiyor bildigim kadari ile, cok daha dusuk bir otv degil mi bu aracin ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 163 beygir üzerinde güce sahip elektrik motorlu otomobillerin güncel ÖTV oranı %15. KDV'si de Almanya ile hemen hemen aynı. Ona göre hesaplayınca ortaya böyle bir fiyat çıkıyor.

      Sil
    2. 2001 cc araç almak gibi :D

      Sil
    3. 2001 cc araç ÖTV oranı %130

      Sil
  3. sanırım üretilme amacı zenginlere tasarruf etmeyi öğretmek. orta ve alt gelir grubu için hiçbir şey ifade etmiyor bu fiyatla.

    YanıtlaSil
  4. Bunu bir üst neslinde üzerine konulan güneş panelleri sayesinde, %90 doğal ve dönüştürülebilir enerjili araçlar üretilecek. Neredeyse petrole ihtiyaç (ulaşım için) ortadan kalkacak.
    Gerçekleşmesi zor ama güzel bir hayal :)

    YanıtlaSil
  5. Bu nasıl test, nasıl inceleme? Advertorial'dan farkı ne? Doğrudan BMW sitesine yönlendirsen olurmuş. Advertorial olmasında da sakınca yok ama bir yerine yazaydın bari. Büyük hayalkırıklığı. İç mekanın ahşap materyali okaliptüs mü, iyi o zaman. Okaliptüs iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının başında da yazdığım gibi "Kısa" bir inceleme. 10 dakikada aracın olumsuzlukları o kadar kolay yakalanamıyor malesef. Uzun süreli teste verirlerse yazarım bulguları.

      Sil