2 Haziran 2012 Cumartesi

Mercedes-Benz B200 BlueEFFICIENCY


Ürettiği lüks sedanlar ve son 10-15 yılda yükselişe geçen SUV modelleriyle popülerliğini yitirmeyen üretici Mercedes'in hatchback satış rakamları hiçbir zaman harikalar yaratmamıştı. A ve B Serisi modellerinde bilindik hatchback tasarımından çok küçük bir MPV görünümü yakalayan üretici yeni nesil modellerinde bu akımdan kopup daha alışıldık şekillere sahip otomobiller üretmeye başladı.

Bu araçlar arasında yer alan A Serisi, BMW 1 ve Audi A3 aileleriyle kıran kırana bir mücadeleye tutuşacak gibi görünse de B Serisi'nin sahip olduğu yeni boyutlar kendisini farklı bir konuma getirdi. Dış görünüşüyle de markanın birçok modelinden ayrılan aracın tadını ilk olarak Mart ayı sonunda almış olsam da sürücü koltuğuna oturmak için biraz daha beklemem gerekti. Bu beklemenin ödülüyse ilk seferinde yolcu koltuğuna oturduğum B180 değil B200 şeklinde oldu. Üstelik spor paketli.


Dış Mekan


Yeni nesil B Serisi'nin eskisinden farkı daha ilk bakışta anlaşılıyor. 4.359 mm boy, 1.786 mm genişlik ve 1.557 mm yüksekliğe sahip olan araç eskisinden daha uzun ve geniş olsa da alçalan tavan çizgisi sayesinde daha oturaklı görünüyor. Boyutlardaki genel büyümenin yanında aks mesafesinin kısalması da yeni modelin farklı yapısını işaret etmekte.

Eskisinden daha uzun bir burun yapısına sahip olan B Serisi'nin kapılarında yer alan asimetrik detaylar dikkat çekerken ön tampona yerleştirilen LED farlar, aynı teknolojiyi kullanan park lambalarıyla birlikte araca farklı bir hava katıyor. Test aracında sunulan bi-xenon farlar şık görünürken stopların da tamamen LED'den oluşması hem görünüm hem de güvenlik adına artı puanlar kazandırıyor. Spor paketinde standart olarak sunulan 17 inç çaplı jantlar, Mercedes-Benz armalı ön fren kaliperleri, delikli ön fren diskleri ve kromajlı egzoz çıkışı aracı diğer donanım seçeneklerinden ayırmayı kolaylaştırıyor.


İç Mekan


 Mercedes'te yaşanan değişimin belki de en büyük göstergelerinden birisi iç mekan. Önceki nesil modellerde kullanılan köşeli hatların yerini alan yuvarlak çizgiler markanın yeni tasarım anlayışının bir parçası. Daha ilk bakışta dikkat çeken metal kaplamalı yuvarlak havalandırma delikleri farklı görünümleriyle ilgi odağı olurken açık renkli konsol kaplaması, diğer Mercedes modellerinden tanıdığımız ses sistemi kumandaları, değişik fonksiyonları kumanda eden düğmeler ve havalandırma butonları alt alta sıralanmış. Orta tünelden arkaya doğru ilerlediğimizde iki adet kapaklı, bir de açık göz, orta konsolun üzerinde bulunan sabit ekranı kumanda butonu ve ileri geri ayarlanabilen kol dayanağı görülürken bu bölmenin içerisine AUX ve USB girişleri eklenmiş.

Oldukça şık bir görünüm sunan üç kollu direksiyon simidi üzerinden yol bilgisayarı ve ses sistemi kumanda edilebilirken vites değişimleri simidin arkasında bulunan kulakçıklardan yapılabiliyor. Spor paketine dahil olan alüminyum pedal seti ve 0 konumunda aşağıyı gösteren göstergeler oldukça dinamik bir görünüm sunarken deri döşeme iç mekana elit bir hava katmış.

Mercedes'ten beklendiği gibi kaliteli ve yumuşak dokunuşlu olan plastik yüzeyler üzerinde yer yer metalik kaplamalar dikkat çekerken yine markanın olmazsa olmazlarından olan park yardımcı sisteminin göstergeleri ön kısımda cam altına, arkadaysa tavana yerleştirilerek iç dikiz aynası seviyesinden kontrollerin yapılabilmesine olanak sağlanmış. Park manevralarında sürücünün bir diğer yardımcısı olan geri görüş kamerasıysa orta konsol üzerinde bulunan ekrandan takip edilebiliyor.

Giriş ve çıkışın sorunsuz olduğu arka koltuklarında oldukça başarılı diz ve baş mesafesi sunan B Serisi'nde bu koltuklar katlanarak bagaj hacmi kademeli olarak 486 litreden 1.545 litreye genişletilebiliyor. Bagaj zemininin altında bir stepne için yer olsa da bu alanda sadece kriko ve yardım malzemelerinin bulunması ek hacim sağlıyor.

Sportif paketin gereklerinden birisi olan siyah renkli tavan kaplaması, yine siyah renkli deri döşemeyle birlikte iç mekanı biraz karartsa da araçta sunulan cam tavan opsiyonu sayesinde bu durumun hakkından gelmek kolay. Ön kısmı açılabilen tavanın yumuşak perdesinin de elektrik kontrollü olması kullanımda kolaylık sağlıyor. Bu arada konsol kaplamasının alt kısmında bulunan ambiyans ışıklandırması LED aydınlatmaları gece sürüşlerinde şık bir atmosfer yaratıyor.


Konfor


Aracın açılabilir cam tavanı haricinde koltukları da konfora önemli katkı sağlıyor. Özellikle sırtlığında yan destekleri başarılı olan ön koltuklar uzun yolculuklarda bile yolcuları yormuyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi sayesinde ideal sürüş pozisyonu rahatlıkla bulunurken cam ve yan ayna kumandalarının kapı içerisine yerleştirilmesi ergonomiye olumlu katkı sağlıyor.

Kolu direksiyon kolonunda bulunan 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman üst devirlerde seri geçişleriyle beğenimi kazanırken alt devirlerde yığılmayı minimumda tutarak başarısını perçinliyor. Yaklaşık dört aydır DSG'ye sahip bir araç kullanıyorum ve bence Mercedes'in 7G-DCT isimli yarı otomatik şanzımanı Volkswagen grubununkinden bir adım önde.

İnce yanaklı lastikler ve sert süspansiyon sistemi gibi donanımlarla gelen spor paketi opsiyonu seçildiğinde bile aracın konfor seviyesi rahatsız edici boyutlara gerilemiyor. Engebeli yollarda sertliğini belli eden süspansiyon sistemi, burulma direnci yüksek olduğu belli altyapı sayesinde istenmeyen seslerin çıkmasına neden olmuyor.

Ses sisteminin altında bulunan düğmelerden birisi aracı ECO, Manuel ve Spor modlarına geçirmek için kullanılıyor. ECO modunda vitesleri düşük devirlerde değiştiren B200 aynı zamanda Start/Stop sistemini de devreye alıyor. Tekrar bu tuşa basıldığında devreden çıkan sistemi aktive etmemek için bir yol daha var ki bu yol sayesinde çok yavaş akan trafikte motor ve alternatör gereksiz yere zorlanmıyor. Aracın fren pedalına bir sensör yerleştiren Mercedes bu pedal belli bir açının üzerinde dururken sistemi devreye almıyor. Ani yavaşlamalarda pedala çok bastıktan sonra durmadan hemen önce otomobili yerinde  tutacak kadar basınç uygulandığında motor çalışmaya devam ediyor. Duraklamanın uzun süreceğini anlarsanız motorun durması için yapmanız gereken tek şey pedala biraz daha sert basmak.



Sürüş


İşte geldik asıl gelişen kısıma. Bir önceki nesil B Serisi'nin küçük MPV tarzı görünümüne uyan sürüş tarzını kökünden değiştiren Mercedes'in spor paketi de dinamik sürüş özelliklerine uyuyor. 225/45-17 ölçülerindeki lastikler ve otoyolda seviyesini düşüren süspansiyon sistemi beklediğimden daha dengeli bir otomobil yaratırken çift kavramalı yarı otomatik şanzımanın seri vites geçişleri seri kullanıma zevk katıyor. Hızlanmalar sırasında motor 3.000 d/d'nın üzerine çıktığında egzozdan yayılan ses kaputun altında iki kat daha büyük bir motorun olup olmadığı sorusunu akıllara getiriyor.

Yakında C180'in de kaputu altında yer bularak vergi avantajı sağlayacak olan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 1.395 kg boş ağırlığa sahip. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen B200'ün maksimum sürati 220 km/s.

Turbo beslemeye sahip benzinli motorların tipik özelliklerini sergileyen ünite devirlendikçe aracı hızlandırma isteği de artıyor. Egzoz sesi ve manuel kullanılabilen şanzımanı sayesinde devirleriyle oynaması zevkli olan kıvrak motorun yakıt tüketimi de gaz pedalına doğrudan bağlı. Otoyolda 120-130 km/s aralığında yol alındığında 5.5 litre/100 km seviyesine kadar inebilen değer devirli kullanımda rahatça 10 litre/100 km'yi aşabiliyor. Şayet amacınız az yakıt harcamaksa gereksiz yere yüksek devir çevirmekten kaçınmak vereceğim en önemli nasihat olacaktır.


Fiyat/Donanım


Mercedes, B180 BlueEFFICIENCY modelinin Prime, Elite ve Sport donanımlı versiyonlarını ithal ederken B200 BlueEFFICIENCY'yi sadece Sport paktiyle getiriyor. Geçtiğimiz aylarda araçlarını TL üzerinden fiyatlandıracağını açıklayan marka bu otomobili 94.400 TL'den başlayan fiyatlarla satıyor.

Standart donanımı oldukça zengin olan otomobilde elektronik ayarlı klima, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yokuş kalkış yardımcısı, 17 inç çaplı jantlar, ön aksta delikli fren diskleri ve Mercedes amblemli kaliperler, park yardımcısı, renkli radyo ekranı, yol bilgisayarı, alüminyum pedal seti, sürücü diz hava yastığı, hem ön hem de arkada 12 Volt soketler, kromajlı egzoz çıkışı, deri döşeme, siyah renkli tavan kaplaması, ön yolcular için kalça hava yastıkları, ABS, ASR, yorgunluk sensörü, ESP, elektronik park freni, acil durum fren sistemi, çarpışma önleme yardımcısı, adaprif farlar ve 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzıman gibi görsel ve işlevsel donanımlar sunulmakta.

Spor paketin yanında yıkama özellikle akıllı bi-xenon farlar, aydınlatma paketi ve cam tavan opsiyonlarına sahip olan test aracında eksikliği hissedilen bir donanım bulmak oldukça zor olsa da kendisini şımartmak isteyen müşteriler için Harman Kardon ses sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve navigasyon gibi opsiyonel donanımlar bulmak mümkün.


Sonuç


B Serisi'ni şimdiye kadar küçük bir MPV olarak görenler fikirlerini yavaş yavaş değiştirmeye başlayacak gibi görünüyor. Mercedes'in yenilenen modeli, büyüyen boyutları ve alçalan yapısıyla standart bir hatchback görünümüne çok daha yakın. Geçtiğimiz yıllarda fuarlarda sergilenen konsept modellerinden alıntılar yapan dalgalı tasarım ve eskisinden çok daha çekici görünen iç mekan aracın görsel anlamda şansını artırıyor.

Bir önceki nesilde sunulmayan ve özellikle Türkiye pazarında müşterisi çok olacak gibi görünen 1.6 litre hacimli turbo beslemeye sahip motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla başarılı bir ikili oluşturan Mercedes bu otomobili sportif donanım paketiyle ithal ederek iyi bir seçim yapmış.

Diğer bütün Mercedes modellerinde olduğu gibi aynı sınıfta bulunan rakiplerinden daha pahalı olan B Serisi sunduğu zengin donanım ve üst düzey kaliteyle istenen paranın hakkını veriyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.


12 yorum:

  1. Cok basarili bir blog, tebrikler

    YanıtlaSil
  2. onur abi sanki biraz kilo almışsın o nasıl bir göbek emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ahahah. Aldım valla. Arabadan inmeyince böyle oluyor işte. :)

    YanıtlaSil
  4. mercedes'in tasarımı son bir kaç yılda oldukça güzelleşti. önceden mercedes tasarımlarını hiç güzel bulmuyordum.

    YanıtlaSil
  5. Ben A ve B ile başlayan tasarım anlayışının devamını bekliyorum. SUV modellerin yeni hali ve makyajanmasında da aynı anlayış kullanıldı ama ben C, E ve S'i bekliyorum asıl etkilerini görmek için.

    YanıtlaSil
  6. c class a super olacakmis gibi bir his var icimde. ama e ve s class da biraz yumusumaya neden olabilir umarim adaptasyonu basarili gerceklestirirler.

    YanıtlaSil
  7. bende artık beğeniyorum mercedesin tasarımlarını b classla başladı ardından yeni A serisi pariste gösterilecek cla dort kapılı coupe hepsindede 1.6 motor olacak ardından s class ondan sonra gla mını coupe suv sonra glc x6 rakip mercedes kendını tasarımda ıyı gelıstırdi...=)

    YanıtlaSil
  8. Onur Bey,
    Bu arac 1.6 motoru onden cekismidir yoksa arkadan itislimidir???

    YanıtlaSil
  9. A ve B Serisi modellerinin tamamı önden çekişli.

    YanıtlaSil
  10. vitesi nerede bunun? sanki üretim bandında takmayı unutmuşlar gibi. (sahibinden.com sitesinde verilen ilanlarda vites kolu görünüyor, bunun donanım seviyesi mi farklı? )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mercedes birçok modelinde otomatik şanzıman kolunu direksiyon arkasına aldı. B Serisi de bu araçlardan birisi. Sitede ya eski nesil araçlar ya da manuel şanzımanlılar vites kolludur büyük ihtimalle.

      Sil