10 Nisan 2013 Çarşamba

Chevrolet Camaro SS


Bir süre ara verdiğim A.B.D. testlerine geri döndüm. Türkiye pazarında daha çok potansiyel müşterisi olan araçların ardından okyanus ötesinde yeni makyajlanan Chevrolet Camaro'nun artık "eski" olarak niteleyebileceğimiz versiyonuyla karşınızdayım.

2000'li yılların başında Amerikan üçlüsünün retro tasarım akınına kapılarak tasarladığı sportif otomobiller arasında olan Camaro, 60'lı yıllarda üretilen atasının tasarım detaylarını günümüzü taşırken -En azından A.B.D.'de- ulaşılabilir olmayı sürdürüyor. Bu efsanenin bu kadar yakınındayken aracın hem manuel hem de otomatik şanzımanlı versiyonlarını sürme fırsatım oldu.


Dış Mekan


60'lı yıllara göndermelerde bulunan detaylarıyla oldukça şık bir otomobil olan Camaro ince ön panjuru ve LED gündüz aydınlatmalarına sahip küçük farlarıyla agresif görünüyor. SS versiyonlarında görev yapan bombeli kaput ve ek hava girişi, duruşa biraz daha sportiflik katarken büyük sis farları ve 20 inç çaplı jantlar diğer detaylar.

Arka bölümde dört adet tekli stop dikkat çekerken bu stopların makyajlı araçlarda iki parça olduğunu belirtmeliyim. Bagaj kapağında küçük bir spoiler bulunan otomobilin tamponunun alt kısmında difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

4.836 mm boya, 1.918 mm genişliğe ve 1.377 mm yüksekliğe sahip olan Camaro'nun aks mesafesiyse 2.852 mm olarak açıklanıyor. Bu ölçüler aracı Avrupa pazarı için oldukça büyük bir otomobil haline getirmiş.


İç Mekan


Son yıllarda üretilen Amerikan otomobillerinin büyük çoğunluğunda bir sorun olarak karşımıza çıkan geniş plastik yüzeyler malesef Camaro'da da bol bol görülebiliyor. 2SS donanım paketiyle birlikte iç mekanda çift renk kullanılması durumu biraz olsun hafifletse de kapı içlerinde kullanılan büyük plastik parçalar ve konsolun melzeme kalitesi pek iç açıcı değil.

Klasik Camaro modellerine göndermeler yapan özellikleri arasında derine yerleştirlmiş hız ve devir göstergeleri, orta konsolda bulunan ince uzun havalandırma çıkışları ve vites kolunun önüne eklenen dört analog gösterge sayılabilirken klima kumandaları ve büyük dokunmatik ekran modern görünümü temsil ediyor. Direksiyon simidi ve far kumandaları da diğer Chevrolet modellerinden alınan aracın ergonomik yerleşimli vites konsolunda iki bardaklık ve alt kısmına bir göz gizlenen kol dayanağı yer alıyor.

Sürüş sırasında vites kolu önünde bulunan yağ basıncı, akü şarj seviyesi, yağ sıcaklığı ve şanzıman sıcaklığı göstergelerini görmek zor olsa da bu bilgilere sürekli erişim de zaten gerekli değil. Ön kol dayanağının içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri de sunan otomobilin koltuk kafalıklarında SS armaları dikkat çekiyor.

Alçak tavana rağmen arka koltuklara geçişte büyük sorun yaşatmayan Camaro'nun bu kısmında uzun baldır destekleri sunulsa da diz ve baş mesafesi boyu 1.80 civarında olanları mutlu etmeyebilir. İki kişi için tasarlanan arka koltuklarda kol dayanağı veya kafalık olmaması zaten burada rahat yolculuk edilme beklentisinin önüne geçiyor.

Coupé gövde seçeneğine sahip Camaro modellerinde sunulan 320 litre hacimli bagaj, arka koltuk sırtlıklarını tek parça olarak yatırarak genişletilebilse de bagaj açıklığının yüksek ve küçük olması yüklemeyi zorlaştırıyor. Büyük kapıların içlerinde yer alan gözlerin çok küçük olması da yer sıkıntısına neden olabilir.


Konfor


Amerikan otomobillerinin başarılı olduğu bölümlerden olan konfor Camaro'da bile üst seviyede. Deri döşemeli ve elektrik ayarlı ön koltukların geniş yüzeyleri ve çok yüksek tutulmayan baldır destekleri zaten bu havayı ilk anda size veriyor. 2SS donanımıyla gelen 9 hoparlörlü Boston Acoustics ses sistemi direksiyondan kumanda edilirken otomatik şanzımanlı modellerde vitesler de buradan değiştirilebiliyor.

Siyar renkli tavan döşemesi özellikle aynı renkte koltuk döşemeleriyle alındığında iç mekanı biraz boğsa da opsiyonel donanımda sunulan küçük sunroof sağladığı ek ışıkla yardımınıza yetişiyor.

Süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlanan aracın 20 inç çaplı jantlarına rağmen çok dar olmayan lastik yanakları darbeleri kolayca emebiliyor. Direksiyon sistemi de çok sert olmayan Camaro SS'in bu bölümde sürücüyü bilgilendirmesiyse tahminimden iyiydi.

Kemikli manuel şanzımanı hafif bir debriyajla eşleştiren Chevrolet 6 ileri vitesli otomatik şanzımanında sarsıntısız geçişlerle konfora katkıda bulunuyor.


Sürüş


Camaro SS'in 400 beygir üzerinde güç üretmesine aldanmamak gerek. 6.2 litre hacimli v8 motor asıl keyfi homurtularını dinlettiği düşük devirlerde veriyor. Atmosferik emişli olmasının da katkısıyla gaz pedalı tepkilerine anında tepki veren ünite ağırlığı 1.750 kg olan otomobili hareket ettirmekte zorlanmıyor.

Düz çizgide sorunsuz ilerleyen Camaro SS'in ağırlığı virajlarda belli oluyor. Birkaç kademe daha sert seçilebilecek süspansiyon sistemi ağırlık değişimlerinde kasayı dengede tutmakta zorlanıyor. Bununla birlikte aracın sahip olduğu %51.8-48.2 ağırlık dağılımının ideale yakın olması ve gaz pedalına en ufak aşırı dokunuşta arkanın atmaya başlaması eğlenceli dakikaları da beraberinde getiriyor.

Aracın ağırlığı yüksek, süspansiyon sistemi de orta sertlikte olunca insan ister istemez frenler konusunda biraz çekinceli yaklaşabiliyor. Şaşırtıcı derecede başarılı olduğunu söyleyebileceğim frenlerin Brembo imzalı olduğunu görmekse sürpriz olmuyor. Önde 355, arkada 365 mm çaplı disklere eşlik eden Pirelli P Zero lastikler de kısa duruş mesafesine katkıda bulunuyor.

Otomatik şanzımanın manuel modu vites topusundan kontrol edilemiyor olsa da direksiyon simidinin arkasında bulunan kulakçıklar görevi başarıyla devralıyor. Şanzımanın kırmızı çizgiyi az da olsa geçmeye izin vermesi otomobilin sportif imajıyla bağdaşıyor.

6.2 litre hacimli v8 motoru manuel şanzımanla 432 beygir güç, 570 Nm tork üretirken otomatik şanzımanla bu veriler 405 beygir güç, 556 Nm olarak karşımıza çıkıyor. Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilen aracın aynı şeyi otomatik şanzımanla gerçekleştirmesi 5.3 saniye sürüyor.

Maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlandırılan Camaro SS modellerinin yakıt tüketim değerleri de doğal olarak çok düşük değil. Otoyolda ortalama tüketim 10 litre/100 km değerinin altına düşürülse de karma kullanımda elde ettiğim 13 litre/100 km'lik ortalama çok da aşağıya çekilemiyor.


Fiyat/Donanım


Chevrolet, Camaro'yu Türkiye'de satışa sunuyor olsa da fiyatlarına pek de kolay ulaşılamıyor. Bunun yanında v6 modellerin bile 100.000 Dolar seviyesinde gezinen fiyatları pek iç açıcı değil. Camaro SS'in 1SS paketiyle birlikte A.B.D. başlangıç fiyatı 32.535 Dolar. Test araçlarında bulunan 2SS paketiyle bu fiyat 36.035 Dolar seviyesine ulaşıyor.

Standart donanımında dokunmatik ekran, elektrikli ön koltuklar, deri döşeme, 9 hoparlörlü Boston Acoustics ses sistemi, Brembo marka frenler, elektrikli cam ve aynalar, USB ve Aux bağlantıları, yükseltilmiş yan desteklere sahip ön koltuklar, SS logoları ve 20 inç çaplı jantlar bulunurken 6 ileri vitesli otomatik şanzıman 1.185 Dolar, sunroof 900 Dolar, 21 inç çaplı jantlarsa 4.680 Dolar karşılığında sizin olabiliyor.

Gövde için çok sayıda şerit ve grafik opsiyonu da sunan Chevrolet motorun bir silindir sırasını iptal edebilen aktif silindir düzenleme sisteminiyse ücretsiz bir opsiyon olarak sunuyor.


Sonuç


Klasik tasarımı geri döndüren Chevrolet Camaro'nun Amerikan havasını solumak için belki de en başarılı versiyon SS. Atmosferik emişli v8 motoru ve acelesi olmayan yapısıyla düşük devirlerde homurdanmayı seven aracın performans isteklerine cevap verme şekli de eğlenceğe yelken açıyor.

Bununla birlikte Türkiye'de, A.B.D.'deki ederinin üç katı fiyatına satılması ve benzinin de bu ülkedekinin üç misli pahalı olması sebebiyle asıl tasarım amacının çok ötesine geçen bir araç oluyor Camaro SS. Okyanusun ötesinde hangi opsiyonunun daha uygun olduğunu düşünmek mantıklıyken Türkiye'de malesef sahip olunması çok da mantıklı olmayan bir araç halini alıyor Camaro SS


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

12 yorum:

  1. Ama Amerikalılar bizdeki potansiyelin farkında değiller.

    1.6 dizel otomatik versiyonu çıksın. ABD'den daha fazla satar eminim. (Çok ciddiyim, şaka yapmıyorum!:)

    Ne yani spor araba alınca illa asfaltı ağlatmak mı gerekiyor. Sağdan sağdan gideriz, kimseye zararımız dokunmaz...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten vergi sistemimiz değişiyor ama yine de 2.0 fsi ve 2.0 tdi olsa fena olmazdı :)

      Sil
    2. Vergi sisteminin değişmesi büyük ihtimalle yine kullanıcıya zarar olarak döneceğinden ben yine umutlu değilim durumdan.

      Sil
  2. cok guzel bir inceleme olmus yine yeni yeniden. eline saglik Onur abi.

    YanıtlaSil
  3. allah senden razı olsun diyorum başka birşey demiyorum eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ünite 1750 kg'lik otomobili hareket ettirmekte zorlanmıyor:))

    Onur bey 1/4 mili 13.0-12.8 saniyede alan araç neredeyse Ferrari F360 Modena ile aynı zamanı yapıyor.

    Cümle biraz garip olmamışmı:) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek başına sırıtıyor biraz ama paragrafın tamamını ele alırsak mantıklı. Sonuçta F360'ın neredeyse iki katı hacminde motoru. Belirli bir beklenti seviyesi oluşuyor otomatik olarak.

      Sil
  5. Zenginlerin ülkesi türkiye den haliyle çok vergi kesilir lütfen arkadaşlar şikayet etmeyelim :)

    YanıtlaSil
  6. Verdiginiz yaki tuketim degeri bekledigimden cok dusuk 13 litre biraz az degil mi 6.2 motor icin???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerika'nın karma tüketimi bu. Performansı Türkiye'ye olduğu kadar zorlayamadım haliyle coniler diyarında.

      Sil