19 Eylül 2016 Pazartesi

Fiat Egea Hatchback 1.4 T-JET Lounge Plus


Artık sahibi olduğu Chrysler grubu nedeniyle son yıllarda Avrupa'da satılan modellerine büyük yatırımlar yapmayan Fiat bu durmu değiştiriyor. Değişimin baş aktörlerinden birisinin Türkiye'de üretilen Egea ailesi olmasıysa ülkenin otomotiv dünyasındaki yerini daha da önemli bir hale getiriyor. Müşterinin bütün ihtiyaçlarını uygun fiyata karşılama amacı güden otomobilin sedan seçenekleri 2015 yılında tanıtılmıştı.

2016 yılı yazına doğru yapılan lansmanda hatchback gövde seçeneğini de tanıdığımız Egea uzun süre üretimde kalan Bravo ailesinin yerine piyasaya sürüldü. Sedan ve Station Wagon kardeşleriyle birlikte üretimi Bursa'da devam eden otomobilin dört kapılı modelleri Amerika kıtasında da satışa sunuldu. Türkiye'de iki benzinli, iki de turbo Diesel motor seçeneğine sahip olan beş kapılı Egea'nın testime konuk olan örneğinde turbo beslemeye sahip benzinli motor görev yapıyor.


Dış Mekan


İlk bakışta sedan gövdeli kardeşle arasında bazı farklılıklar görülen hatchback kasanın farlarında LED gündüz aydınlatmalarına yer verilirken sis farları yuvarlatılmış. Ayrıca bu bölümde kullanılan kromajlı çıtalar da sedan seçeneklerde bulunmuyor. 17 inç çaplı jantlarıyla şık bir görünüm sunan otomobilde kısa tutulmuş bir radyo anteni görülebiliyor.

Asıl fark yaratan bölüm olan arkada kalın bir C sütunuyla bizleri karşılayan otomobilin tavanı geriye doğru alçalmadan devam ediyor. Kromajlı kapı kolları detay olarak gösterilebilirken çift parçalı stoplar yatık olarak yerleştirilmiş. Bagaj kapağı camının üst bölümünde yer alan spoiler, yandaki deflektörlerle birleşirken hem sağ hem de solda sunulan geri vites lambası ve sis farları, simetri meraklılarını sevindirecek.

Boyu 4.368 mm, eni 1.792 mm ve 1.495 mm olarak açıklanan otomobilin aks mesafesiyse 2.638 mm.


İç Mekan


Beş kapılı Egea'nın iç mekanında da hem tanıdık hem de yeni özellikler bizleri bekliyor. Bütün kapılarında, çok uzun olmayan fakat geniş cepler sunan otomobilin cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına yerleştirilmiş. Çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda, far yükseklik ayarı, sis farları, ESP ve lastik basınç ayarı sıfırlama düğmeleri yer alıyor.

Ara hızların okunması zor olan gösterge paneli büyük karakterleri sayesinde bundan başka soruna sahip değil. Merkezi yerleşime sahip yol bilgisayarı ekranında motor yağı sıcaklığından ortalama yakıt tüketimine kadar birçok veri görülebiliyor.

Genel anlamda dört kapılı kardeşinden büyük bir farklılık içermeyen kokpitte gösterge panelinin hemen solunda, gölgeliğin aşağıya doğru açı alması ve daha alçak bir üst bölüme sahip orta konsolun tepesine eklenen büyük dokunmatik ekran en büyük farklılıklar. Daha şık olmasının yanında daha kolay kumanda edilebilen bir navigasyon sistemine sahip olan dokunmatik ekranda Apple CarPlay ve Android Auto da bulunuyor.

Yatay havalandırma ızgaralarının altında direksiyonun şehir modu, Start/Stop, dörtlü flaşör ve merkezi kilit düğmeleri görülebilirken Alfa Romeo Giulietta'da da kullanılan havalandırma kumandaları dijital ekranlara sahip. Vites konsolu önünde yer alan cep, 12 Volt, Aux ve USB girişlerini de barındırıyor.

Yükseğe yerleştirilen vites topuzunun arkasında bir çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri hareket ettirilebilen kol dayanağı bulunuyor. Bu bölümün altında kalan gözse yeterince derin. Arkada oturan yolcular için ek havalandırma kanalı sunulmuyor olsa da bardaklık entegre edilmiş kol dayanağı ve üç kafalık donanıma eklenmiş.

380 litre hacimli bagajında bir de 12 Volt soket yer alan Egea Hatchback bu konuda da rekabetin gerisinde kalmamış. Girinti çıkıntısı bulunmayan bagaj, asimetrik olarak yatırılabilen arka koltuklar sayesinde genişletilebilirken zemini kaldırıldığında şapkalık altında yer alan tırnağa asılabilmesi kullanışlı bir çözüm olmuş. Ayrıca stepne yerine lastik tamir kiti sipariş edilirse hacim 440 litreye ulaşıyor.


Konfor


Süspansiyon sistemi ortalama sertlikte seçilen otomobilde kullanılan 225/45 ölçülerindeki lastikler yeterli konfor seviyesinin yakalanmasını sağlamış. Ani darbelerin sönümlenmesi, dar lastik yanakları nedeniyle üst seviyede olmasa da süspansiyonun başarısı iç mekanda rahatsızlık hissedilmesinin önüne geçmiş.

Geniş yüzeyli koltuklar, elektrikli olarak ayarlanabilen bel desteğine sahip olan sürücü koltuğu, ve ileri geri hareket ettirilebilen kol dayanağı sürüş konforuna olumlu etki eden özellikler. Arka bölümde sunulan diz mesafesi sınıf standartlarındayken arkaya doğru alçalmayan tavan sayesinde bu kısımda sunulan baş mesafesi öne çıkıyor.

Rüzgar sesi izolasyonu konusunda dört kapılı kardeşi gibi biraz daha çalışması daha iyi olacak aracın içerisinde geçilen ilk kilometrelerde bile yol ve motor sesi izolasyonunun iyileştirildiği anlaşılıyor. Hafif kemikli yapıya sahip olan şanzımanın kullanımı da, vites yollarının belirgin olması sayesinde sorunsuz. Ayrıca lansman sırasında kullandığım aracın aksine test otomobilince depriyaj pedalının kavrama noktası optimumdaydı.

Donanım konusunda da sahibini mutlu edebilen otomobilde elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, far ve yağmur sensörleri, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, tam otomatik havalandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, Android Auto ve Apple Car Play, Aux ve USB bağlantıları, Bluetooth, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteği, adaptif cruise control, viraj aydınlatması, city fonksiyonlu direksiyon, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, hız sınırlama sistemi, arka park sensörü, yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu ve elektrokrom iç ayna bulunuyor.


Sürüş


Egea Hatchback'in üzmediği bölümlerden birisi de sürüş oldu. Başarılı bir ayara sahip olan süspansiyon sistemi sayesinde istenmeyen salınımlara girmeyen otomobil 45 yanaklı lastikleri sayesinde de virajlarda çok daha dengeli.

City fonksiyonu sayesinde hafifleştirilebildiğinden normal kullanımda sertliği başarılı olan direksiyonun geri bildirimi, tipik bir elektrohidrolik ünite özelliği taşısa da sürücü komutlarına cevap verme konusunda sıkıntısı bulunmuyor.

Bu segmentte yer alan bir otomobil için başarılı olan ön koltuk yan destekleri sınırların zorlanmasına imkan tanıyor. Bu arada bu sınırlar zorlandığında aracın önden kayması sürpriz olmuyor. Hafif kemilki yapısı ve belirgin yollarıyla sportif vites değiştirme hissi sunan otomobilin debriyajı da ağır değil.

Daha önce Bravo'da da karşımıza çıkan 1.4 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motoru 120 beygir güç, 215 Nm tork üretebilen otomobil 1.275 kg ağırlığıyla performans rekorları kırmıyor olsa da hantal da değil. 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 200 km/s olarak açıklanıyor.

Başarılı şekilde çalışan bir Start/Stop sistemine sahip olan test aracının motoru alıştığımız İtalyan ateşine sahip değil. Alfa Romeo Giulietta gibi araçlarda daha güçlü versiyonları kullanılan motor kardeşlerine daha yakın güçler üretebilse çok daha etkileyici olabilirdi. Neyse ki daha yüksek tork değerine sahip olan turbo Diesel kardeşi hem daha performanslı sürüş hem de daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor.

Konu yakıt tüketiminden açılmışken 1.4 litre hacimli ünitenin tipik bir benzinli turbo motor gibi davrandığını söyleyebiliriz. Sakin kullanımda 5.5 litre/100 km seviyesine inebilen ortalama, performanslı sürüşte 10 litre/100 km'nin üzerine çıkabiliyor. Test ortalaması olarak elde ettiğim 8.6 litre/100 km


Fiyat/Donanım


İki benzinli iki de Diesel motor seçeneğine sahip olan Egea Hatchback, atmosferik emişli benzinli motoruyla 53.900 TL seviyesinde başlayan fiyatlara sahip. Teste katılan motor, en üst donanım paketi olan Lounge Plus ile birlikte 70.900 TL'ye alınabiliyor.

Lounge Plus paketinde elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, dokunmatik bilgi ekranı, far ve yağmur sensörleri, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, tam otomatik havalandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, Aux ve USB bağlantıları, Bluetooth, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteği, adaptif cruise control, viraj aydınlatması, city fonksiyonlu direksiyon, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, ön, yan ve perde hava yastıkları,otomatik acil durum freni, çarpışma riski tespit ve uyarı sistemi, hız sınırlama sistemi, arka park sensörü, yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu ve elektrokrom iç ayna standart olarak sunuluyor.

Otomobilin opsiyonel donanımları arasında 750 TL karşılığında alınabilen metalik boya ve fiyatı yakında açıklanacak olan Navigasyon paketi yer alıyor. Bu paket, navigasyonun yanında Android Auto ve Apple Car Play'i kapsıyor.


Sonuç


Fiat'ın Türkiye'ye yaptığı büyük yatırımın meyvelerinden olan Egea Hatchback, segmentine de bazı yenilikler getiriyor. Geniş iç hacim ve değişkenlik konularında en büyük rakiplerini aratmayan otomobilin benzinli modelleri, yüksek performanslarıyla olmasa da düşük fiyatlarıyla birçok potansiyel müşteriyi kendilerine çekecek gibi görünüyor.

Donanım olarak kendisinden beklenenden fazlasını verebilen otomobilin Uzak Doğu merkezli üreticilerde olduğu gibi bol opsiyondan kaçınıp daha zengin aksesuarlı paketler sunması
çekiciliği daha da artırıyor. Satış ve servis ağının avantajını da arkasına alan Fiat, Türkiye'de de giderek büyüyen hatchback pazarında bu otomobille başarılı bir şekilde temsil edilmiş oluyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. Bu arada aracın video testi için de buraya tıklayabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Onur bey selamlar, testleri hiç youtube kanalı veya vlog şeklinde yapmayı düşündünüz mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.vidyoto.com/surus-izlenimi/fiat-egea-hatchback-surus-izlenimi.html

      :)

      Sil
    2. şimdi bunu izlemek için kim firefox yükleyecek müdür bey

      Sil
    3. O da doğru. Son paragrafa link attım.

      Sil