19 Kasım 2013 Salı

Hyundai i10 1.0 Style


Hyundai'nin yaptığı ek yatırımlar sonrasında kapasitesi 200.000 araca ulaşan İzmit fabrikası yeni bir modelin üretimini sevinçle karşıladı. Güney Kore merkezli üreticinin minik hatchback modeli i10'un ilk nesil modelleri Hindistan ve Malezya'da üretilse de artık o da Türkiye'nin yerlisi.

Tasarım anlayışı her geçen gün daha da Avrupai hale gelen Hyundai'nin i10'da da bu trendi sürdürdüğü görülebiliyor. İddialı donanım seviyesiyle potansiyel müşterilerin dikkatini çeken üretici bu özelliğini yeni nesil i10'da da korurken küçük hacimli motor seçenekleri de vergi avantajı sunuyor. Bakalım yeni yerlinin giriş modeli üreticinin diğer araçları gibi avantajlara sahip mi.


Dış Mekan


Hyundai'nin giderek daha da köşeli hale gelen dış tasarımlarına i10 ile bir yenisi eklenmiş. Asya merkezli otomobil üreticilerinin yuvarlak hatlarından Avrupalıların keskin çizgilerine geçiş yapan otomobilin bu halinde Avrupalı tasarımcıların katkısı büyük. Sinirli bir görünüme sahip ön kısımda köşeli farlar ve tamponda yer alan altıgen hava girişi dikkat çekerken kalınlaştırılmış yan koruma çıtaları, küçük stoplar ve tamponlarda bulunan arka sis farları gözden kaçmıyor.

Giriş modelde kullanılan siyah renkli yan aynalar ve kapı kolları yaratılan kontrast sayesinde kötü görünmeseler de 14 inç çaplı sac jantlar ve bunları kaplayan jant kapakları için aynı şeyi söylemek güç. Kısa tampon tekerlek mesafelerine sahip olan i10'un bagaj kapağının üst kısmı da küçük bir spoiler şeklinde tasarlanmış.

3.665 mm boya, 1.660 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.385 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Güney Kore ziyaretim sırasında fark ettiğim şeylerden birisi de kardeş firmalar Hyundai ve Kia'nın ortak platform kullanan araçları arasındaki tasarım farklılığı oldu. Hyundai modelleri daha yuvarlak hatlara sahipken aynı araçların Kia logolu kardeşlerinde daha köşeli tasarımlar görmek mümkündü. Otomobile sportif bir hava katan bu tip detayların şık durduğunu Hyundai de görmüş olacak ki yeni nesil modellerde tasarım anlayışında açık bir yakınlaşma yaşanmış.

Kia Cee'd'den alınmış gibi duran direksiyon simidi ve Picanto'yu hatırlatan orta konsolu araca daha dinamik bir hava katarken gövde rengiyle uyumlu alınabilen döşemeler hem daha kaliteli hem de daha şık bir duruş sergiliyor. Kapı içlerinde araç büyüklüğüne göre geniş sayılabilecek cepler bulunuyor. Ön kapılarda yer alan ceplerin içine büyük şişeler bile sığıyor.


Merkezi kilitle dört elektrikli cam ve yan aynaların kumandaları şoför kapısına alınırken far yükseklik ve konsol ışıklandırma şiddeti ayarlarıyla ESP devre dışı bırakma düğmeleri direksiyonun soluna eklenmiş. Şık görünümlü direksiyon simidinin üzerinde ses sistemi ve yol bilgisayarının kumanda düğmeleri yer alırken gösterge tablosu, büyük karakterleri sayesinde rahatça okunabiliyor.

Orta konsolun iki yanında yuvarlak havalandırma ızgaraları yer alırken bu ikilinin arasında ses sistemi kumanda elemanları ve daha aşağıda yuvarlak yapılı havalandırma düğmeleri yer alıyor. Direksiyon simidinin yakınına yerleştirilen vites kolunun önünde bulunan büyük saklama gözünün üst kısmına USB ve Aux çıkışları ile 12 Volt elektrik soketi eklenmiş.

Ön koltuklar arasına iki bardaklık ve irili ufaklı saklama gözleri yerleştiren Hyundai bu bölüme de bir 12 Volt soketi eklemiş. Üç kafalığa sahip olan arka koltukların sırtlıkları katlanarak 252 litre hacimli bagaj büyütülebiliyor.


Konfor


Hyundai'nin en küçük otomobilinin baz versiyonunda konfor aramak çoğumuzun aklımıza gelmese de aracın başarılı donanımı insanın yüzünü güldürüyor. Orta seviyeden biraz daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olan i10'un 65 yanaklı lastikleri darbelerin iç mekana iletilirken sönümlenmesine yeterince yardımcı oluyor. Yolları belli vitesler yumuşak sayılabilecek debriyaj pedalı sayesinde kolayda değiştirilebiliyor.

Test aracım baz donanımlı olsa da ilk etapta insanın düşünebileceği çoğu donanıma sahipti. Style paketinde standart olarak dört elektrikli cam, elektrikli yan aynalar, klima, MP3 çalabilen, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, yokuş kalkış desteği ve vites değiştirme uyarısı sunuluyor.

Aşırı yumuşak olmayan süngerlere sahip olan koltuklar uzun yolculuklarda sorun çıkarmayacak yapıya sahipken arka kısımda sunulan diz ve baş mesafeleri dış boyutlar göz önünde bulundurulduğunda oldukça başarılı. Rüzgar sesi başarılı şekilde izole edilirken yol gürültüsü, yükselen süratle birlikte içeriye girmeye başlıyor. 3 silindirli motorun sesiyse beklediğimden çok daha iyi bir şekilde bloke edilmiş.


Sürüş


Minik i10'un direkiyonuna geçenlerin yüksek performans beklemesi pek mantıklı değil. 3 silindirli ve 1 litre hacimli motorun ürettiği 66 beygir güç ve 95 Nm tork bir tonluk ağırlığa rağmen etkileyici bir ataklık sunmuyor. 5 vitesli manuel şanzımanın da bu durumda yapabileceği çok şey yok.

Asıl üzücü olansa i10'un daha yüksek performansı kaldırabilecek bir yapıda olması. Spektrumun sert tarafına alabileceğimiz süspansiyon sistemiyle, 175/65-14 ölçüsündeki ince yapılı ve kalın yanaklı lastiklerine rağmen başarılı bir denge sunan aracın ani manevralara verdiği tepkiler başarılı. Ön koltuklarda sunulan yan destekler de virajlarda vücudun savrulmasını engelleyebiliyor. Direksiyon sistemi şehir kullanımı öncelikli tutularak yumuşak olarak ayarlanmış olan i10'un gaz pedalı, güç eksikliği yüzünden çok çekici olmasa da fren ve debriyaj pedallarının dozlanması çok başarılı.

Sportif araçlarda görev yapanlar gibi ayarlanan fren pedalı strok kullanımının başında güçlü bir frenleme sağlarken hafif sayılabilecek debriyaj pedalı da kavramayı dip pozisyonda yapıyor. Bu özellikler performans öncelikli araçlarda görmeye alıştığımız şeyler olduğundan i10'da biraz yadırgansa da kendilerini evlerinde hissetmeleri için bir turbo besleme yeterli olacaktır.

0'dan 100 km/s sürate 14.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 155 km/s olarak açıklanıyor. Yoğun fakat sürekli akan trafikte tüketim değeri 5.5 litre/100 km seviyesine düşürülebilen test aracının düşük gücü, otoyol sürüşlerinde tüketimin yükselmesine neden oluyor. Test sırasında elde ettiğim 6.4 litre/100 km'lik ortalama da bunu yansıtıyor.


Fiyat/Donanım


Hyundai i10'un ışıldadığı bölüme geldik. 28.490 TL fiyatıyla ülkenin en ulaşılabilir otomobillerinden olan aracın standart donanımında elektrikli dört cam ve aynalar, CD ve MP3 çalabilen, USB ve Aux girişleri sunan ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, klima, ESP, yokuş kalkış destek sistemi, lastik basınç uyarısı, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, katlanabilir arka koltuk sırtlıkları, gövde rengiyle uyumlu döşemeler ve yol bilgisayarı bulunuyor.

Diğer birçok modelde olduğu gibi bu araçta da opsiyonel donanım sunmayan Hyundai şehir kullanımını göz önünde bulundurarak 4 ileri vitesli otomatik şanzımanı 3.500 TL farkla satıyor. Hyundai i10'u otomatik şanzıman, 1.2 litre hacimli motor ve Elite donanımıyla satın almak isteyenlerse 34.990 TL'yi gözden çıkarmalı.


Sonuç


Türkiye'ye yapılan ciddi ek yatırımın ardından İzmit'te üretilmeye başlayan i10 şehir içi kullanımı için tasarlandığından bu işte çok usta. Giderek daha Avrupai tasarımlara imza atan markanın bu modeliyle elde ettiği görünüm de Avrupalı rakipleri arasında sırıtmamasını sağlıyor. Donanım konusunda da cömert olan otomobilin asıl ilginç olan yanı motor performansının yanında neredeyse göz kamaştıran yürüyen aksamı.

Hem daha yüksek performans hem de otomatik şanzıman rahatlığı yaşamak isteyenleri de düşünen Hyundai aynı aracın daha da zengin donanımlı 1.2 otomatik versiyonlarını da satmaya başladığından başarılı satış rakamlarına ulaşma şansı çok daha yüksek. Merak edenler için bu aracı da gelecek aylarda teste alacağım.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

22 yorum:

  1. ARAÇ UFAK OLUNCA KİMSE ALAKADAR OLMAMIŞ BİR BMW MERCEDES YA DA AUDI OLSAYDI YORUM DOLRARDI BURALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araba değilki teneke kutusu nesini yorumlayacaksın bu arabanın. Tabiki Forza Alaman arabası:D

      Sil
    2. Alman arabasıymış... senin araba anlayışına tüküreyim cahil insan.

      Sil
  2. NEOLDU CEVAP YOK YÜZÜNÜZ YOK TABİ HEP ALMANCISINIZ NESİ VAR HYENDAİNİN HEMDE TÜRK MALI AMA SİZ VATAN HAYİNİSİNİZ BENCE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he yavrum he trollmüsün bsg kullandığın telefonda bilgisayarda hatta internette yurtdışından geliyor. Bak sende vatan haini oldun. Bu arada "hyendai" kore malı.

      Sil
  3. HUNDAİEYE BAŞARILAR DAHA BAŞKADA YORUMUM YOK HELEKİ SİZİN GİBİ ALMAN HAYRANLARIYLA İŞLERİ BAYYA ZOR SİZİN YÜZÜNÜZDEN TÜRKİYEM ATILIM YAPAIMYOR GİDİN VERİN PARALARI BMWYE MERCERESE AUDIYE WOLKSWAGENE KAZIKLANIN AMMADA KOLAY KAZANILIYORMMUS BU PARALAR BENDEN BU KADAR DAHA NEDİYİM SİZE

    YanıtlaSil
  4. benim yorumum direk Onur abiye: Onur abi zevkle takip ediyorum seni, gunde 5 kere blogunu kontrol etmeden gecmiyorum ama soyle tiplerin yorumlarini gordukce acip bakasim gelmiyor. yok mu bunun bir cozumu yolu yordami?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok hoşuma gittiği söylenemez ama yazılarla ilgili bir şey olunca mümkün olduğunca silmemeye çalışıyorum. Bazen oluyor böyle şeyler.

      Sil
    2. troll'dür.telaşa gerek yok görmezden gelin kendiliğinden yok olcaktır.o değil de agamemnon sözüm sana.şu blog'a troll dadanıyosa gerçekten çok iyi bir iş yapıyosun bir kez daha tebrik ediyorum

      Sil
  5. Buna bi çift turbo :)

    YanıtlaSil
  6. yorumları moderated yaparsanız en üstteki gibi saçma sapan yorumları görmekten kurtuluruz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle zaten. Yukarıdaki cevabıma yönlendiriyorum tekrardan.

      Sil
  7. Merhaba Onur bey, 1.4 İbiza ile bunun arasında kaldım, İbiza'nın donanımı biraz düşük fiyatlar aynı, ikisi arasında hangisini tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.2 ile karşılaştırılsa arada kalınır ama 1.0 i10 ile 1.4 Ibiza'da Seat ağır basıyor.

      Sil
    2. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Merhaba Onur bey. İ10 (1.2)ile i20 arasında kaldım ben siz hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. i20 iç mekan genişliği ve performans konularında biraz daha önde olsa da. i10'un yürüyen aksamı daha başarılı. Bence büyüklük ihtiyacı ve tasarım beğenisine göre seçilmeli araç. Tabi bir de test sürüşü yapmalısınız. Her şey kağıt üzerindeki değerlerden ibaret değil. Örneğin teknik değerlere bakıldığında i20 üstün görünse de i10'un sürüşü daha eğlenceli geldi bana.

      Sil
  9. Merhaba bugun 2 el 2010 model hyundai ı10 aldik ..
    Araba yi kullandigimizda debriyaj cok yukarida kavriyor .. ve asiri dererecede gaz veriyoruz galiba, 2 attigimizda araba sanki zor ilerliyor gibi geldi bana bu normal mi? Yoksa debriyaj ayarimi yaptirmamiz gerekiyor?
    Araba 1.100 bu tepkiler bu motor için normalmidir? Yok sa bir sorun mu var?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pedalın kavrama yüksekliğini servisler ayarlayabiliyor. Önceki sahibi bu şekilde tercih etmiş olabilir, düzeltebilirler.
      İkinci sorun malesef güçsüz motorun yan etkisi. Yapacak çok bir şey yok bunun için.

      Sil