9 Aralık 2017 Cumartesi

Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4MOTION Elegance


Volkswagen CC'nin yerine geçen Arteon, şu anda markanın Avrupa pazarında yer alan Amiral gemisi konumunda. Liftback gövde seçeneğiyle daha geniş bir kitleye hitap etmek isteyen otomobilin güçlü motor seçenekleri arasında yer alan en kuvvetli turbo Diesel ünite olan BiTDI'ı bu testin konuğu oldu.

21 yorum:

  1. km77 sitesinda aracın slalom testlerini geçemediği görülüyor. Testten geçememeyi bırakın aracın kıçı başı ayrı yerlere gidip dağılıyor. 300k dan fazla para verip bu hallere düşmektense honda civic hb alırım 200 k cebimde kalır yoldan da çıkmadan adam gibi giderim. Zira aynı testte honda harikalar yaratmış. Pazarlama harikasından başka bişey değil bu arteon maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arteon, genelde Avrupa otomobillerinde olduğu gibi ESP'si çok siddetli düzeltmeler yapan bir model değil. O nedenle sürat yükseldikçe gövde salınımları artıyor. Bunu, aracı limitte kontrol etmeyi sevenler için bu şekilde ayarlıyorlar.

      Civic'in ESP'siyse çok daha ciddi müdahaleler yapıyor. Ayrıca dikkatli bakılınca 84 km/s'te yapılan testte aracın yakıt deposu kapağının açıldığı görülüyor. Bence biraz fazla buruluyor.

      Sil
    2. Yakıt depo kapağının açılması burulmanın çok olduğunun göstergesi midir? Bir de objektif olarak bakılınca honda ve porsche hemem hemen aynı değerleri verirken arteonun başarısızlığı sadece esp ile açıklanabilir mi sizce? O halde porschede de mi esp fazla mudahale ediyor? Honda fanboyu değilim samimiyetle soruyorum.

      Sil
    3. Ya burulma ya da o kadar dandik üretilmiş ki sert bir direksiyon hareketinde açılıyor demektir ki ikisi de hoş değil bence.

      Porsche'nin modeline göre değişir alınan sonuçlar ama alçak yapılı modellerinin genel tasarımı Arteon ve Civic gibi otomobillerinkinden çok daha dengelidir. Ayrıca Porsche modellerinde ESP tamamen kapatılabildiğinden sistem devredeyken ne kadar müdahale edileceği daha kolay ayarlanabilir. Sonuçta müdahalenin sert olduğu düşünülürse kapatılabilir. Diğer ikilide böyle bir seçenek yok. Kapatıldıktan sonra bile belli şartlar sağlandığında devreye giriyor.

      Sil
  2. Tesekkur ederim bilgilendirme icin. Matt Watson ve top gear degerlendirmelerinde yanlis hatirlamiyorsam burulmanin cok az oldugunu soylemislerdi. Sanirim depo kapagi dandik uretilmis sonucu cikiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, pek çalışmamışlar gibi kilit mekanizması üzerinde.

      Sil
    2. Araya gireyim izninizle ama soz konusu honda civic km77 testinde aracin depo kapagi basindan beri acik unutulmus. Dikkatli izlerseniz farkedersiniz.

      Sil
    3. Dikkatli izlemeden cevap yazmam zaten. Önden görülmüyor ama arkadan çekilen görüntüde hareket öncesinde kapalı olduğu görülebiliyor.

      Sil
  3. Onur abi sahtekar vw yi savunma bize. Yapma abiiii Honda kraldır krallllll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Bir tarafta da Civic Sedan'ın sütunlarındaki göçükleri gösteren güruh var.

      Şu sıralar her üreticinin altından bir şeyler çıkıyor. Diesel skandalının ardından birçok markanın benzer tipte aletler kullandığı çıktı ortaya. O kadar laboratuar testine dönülürse olacağı buydu. milletin de şaşırmasını anlamıyorum. Şehir kullanımı adı altında verilen yakıt tüketim değerlerinin bile iki katını anca tutturabilen insanlara şaşırtıcı gelmemeli bu, ki sürücülerin büyük çoğunluğu bu gruba dahil.

      Sil
  4. Ben vw ile hondadaki durumu kiyaslanabilir gormuyorum. Burada bahsi gecen civic hb de zaten oyle bir sorun yok. Bu bir yana civic sedandaki kaporta sorunu dsg kadar vahim de degil. Vw nin kendisinin de itiraf ettigi bir sahtekarlik var maalesef. Ayrica vw ve hoda kullanicisi da degilim ama vw'yi babam cok severdi daha 6 ay once sabah calistiramadigi passatindan klasiklesen mekatronik arizasini yasadi. Dsg degisecek dediler. 7000 tl dediler. 800 e iyi niyet garantisi vs ile hallettiler. Ozet olarak bence vw parasini ve imajini haketmeyen urunler uretiyor. Km77 sitesinde de ssanyong test ediliyor yoldan cikiyor. Surus zevki icin esp az mi udahale ediyor diyecegiz? Onur bey bize ters psikoloji yaparak honda mi aldirmaya calisiyorsunuz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunların büyüklüğü göreceli malesef. Civic Sedan kullanıcıları da en büyük sorun o diyor otomobil dünyasındaki. Neyse, bence de iki marka da olduklarından büyük görülüyor. SsangYong'un yoldan neden çıktığı belli oluyor videoda. Ayrıca epey bir çıkıyor yoldan. Arteon çıkmadan kurtarılabiliyor. ESP'nin ayarları burada giriyor işin içerisine. Yoksa km77'de BMW M2 testi de var. Civic kadar hızlı giremiyor son kulvara. Arkayı atıyor hemen. Civic, M2'den daha iyi yol tutuyor diyelim mi?

      Sil
    2. Araya gireyim tam da yeri oldu benim için :) onur bey c sinifi hb almayi dusunuyorum golf 1.5 tsi honda civic hb ve opel 1.4 benzin otomatik arasindan hangisini onerirsiniz ?

      Sil
    3. M2 demissiniz ama o halde neden km77 bu testleri yapiyor. Civic iyi degil mi diyecegiz ne demek lazim. Zamk gibi tutuyor iste civic

      Sil
    4. Bu testlerin yapılma amacı, bu tip bir durumda aracın tepkilerini görmek. Sadece geyik testi sonucuna göre araç alınacaksa tercih edilebilir tabi Civic. Ama görüldüğü gibi aracın sürüş karakteri, ani hareketlerde yaptığı işleri etkiliyor ve bir yeri savruluyor diye aracın kötülenmesi anlamsız. Sonuçta M2'yi alan zamanını drift yaparak geçiriyor. Civic alanın genelde güvenliğe önem vermesi nedeniyle mantıklı bir seçim olacaktır.

      Sil
    5. Yukarıdaki üçlüde fiyata bakar bence sonuç. Astra'nın yüksek donanımlı bir versiyonu makul fiyata bulunursa tercih edilebilir. Civic 182 beygir motoruyla mantıklı gibi görünse de CVT hiç yakışmıyor bence araca.

      Sil
    6. Tesekkur ederim arac onerisi icin. En uygun fiyat civicte. O yuzden civice bayagi yaklastik. Cvt klasik degil baya iyi ayarlanmış hatta rs versiyonundan da daha iyi farkli bi konfigurasyonla geldigi soyleniyor. Siz test ettiniz mi? Bu arada bana 8 sene evvel o gunku sartlarim ve kriterlerimi soyledigimde peugeot 207 tavsiye etmistiniz ve bugune kadar memnun kaldim. Artik cocuk da var civicte bagaj baya genis o kriter de one cikardi biraz. Siz ne dusunursunuz. Cvt ile acayip pisman olacaksak sikinti. Eşim de kullanacak araci. Yokus yukari her gun isyerine 3 km surus var. O sebeple golf yani cift kavrama korkutuyor. Al civici de onur bey alalim ikinci aracimin da vesilesi siz olun bi işik bekliyorum :) tesekkurler simdiden.

      Sil
    7. Test ettim tabi Civic'i de ama bence CVT CVT'dir :)

      Bununla birlikte performansı törpülüyor şanzıman. Konfor isteniyorsa CVT üzerine yok. Sonuçta vites geçişi diye bir şey yok şanzımanda. O nedenle konfor öncelikliyse tercih edilmesinde sıkıntı yok.

      Sil
    8. Tamam teşekkur ederim. Alacak gibiyiz :)

      Sil
  5. Usenmedim honda bayisine gidip depo kapagina baktim. Capless sistem var. Depo kapagi da klikli yapmislar ama klik kapali gibi oldugunda bile elinizi araya soksaniz acilabiliyor. Kapak kapali gozuksun diye alelade koyulmus gibi. Ha bence onemli degil o kadar o ayri.

    YanıtlaSil