27 Eylül 2013 Cuma

SsangYong Rexton W e-XDI 2.0 4x4 AT Platinum


Güney Kore merkezli otomobil üreticilerinin son yıllarda yaptığı çıkışı fark etmemek mümkün değil. Ülkenin kardeş firmaları Hyundai ve Kia gezegenin her yanında gün geçtikçe daha da popüler olma yolunda ilerlemekte.

Bu ikilinin yanında biraz daha sönük kalsa da gelişimine devam eden bir firma da SsangYong. Arazi araçları üretimiyle uğraşan firma değişen alışkanlıklara ayak uydurarak SUV segmentine adım attıktan sonra aile bireyleri de çoğalmaya başladı. Bu araçlardan birisi de büyük boyutlu Rexton.


Dış Mekan


Diğer SsnagYong modelleri yavaş yavaş köşeli bir tasarıma bürünürken Rexton'un genel görünümünde yuvarlak hatlar dikkat çekiyor. Geniş ve kromajlı bir ön ızgaraya sahip olan otomobilde LED gündüz aydınlatmaları ve çamurluklara doğru uzanan farlar dikkat çekiyor.

18 inç çaplı jantlara sahip olan aracın yan bölümünde iç mekana ulaşmayı kolaylaştıran basamaklar yer alırken kapı altlarına da kromajlı cıtalar yerleştirilmiş. Arka kısmında LED stoplar ve dev model ismi dikkat çekerken donanım paketine özel spoiler de bagaj kapağı üzerindeki yerini almış.

4.755 mm boya sahip olan aracın genişliği 1.900 ve yüksekliği 1.840 mm. Aks mesafesiyse 2.835 mm olarak açıklanan Rexton'un yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 28 ve 25.5 derece.


İç Mekan


Açık renkli deri döşemeler ve ahşap görünümlü kaplamalarla lüks bir görünüme kavuşan iç mekanda sunulan plastik kalitesiyse pek iç açıcı değil. Cam ve ayna kumandalarının bulunduğu kapı kılçaklarının altında ince yapılı eşya gözleri yer alırken bu iki bölümün arasına kapılar açıldığında görev yapmaya başlayan uyarı ışıkları eklenmiş.

Dört kollu büyük bir direksiyon simidine sahip olan Rexton'un göstergeleri 90'lı yıllardan kalmış gibi görünüyor. Ses sistemi ve Bluetooth'un kumanda düğmelerine sahip direksiyon simidinin solunda, aracı iki ve dört tekerlekten çekişe geçiren dairesel kumanda düğmesi görülebilirken bu bölümün altında yakıt deposu ve kaput açma düğmeleri bulunuyor.

Orta konsolun üst kısmında yer alan düz alanda 12Volt sokete yer veren SsangYong havalandırma ızgaralarının arasına dijital saat yerleştirirken daha aşağıda ses ve havalandırma sisteminin kumandaları bulunuyor. Konsolun en alt kısmında USB ve Aux çıkışlarına yer verilirken aynı bölümde bir de çakmak bulunuyor.

Vites konsolunda ikisi sabit biriyse katlanabilir üç bardaklık sunan Rexton'da  görev yapan vites kolu zigzaglı bir yola sahip. Ön kol dayanağı altında geniş bir kapaklı göz bulunurken ön yolcunun bacakları yanında bir 12 Volt soketi daha yer alıyor. Aracın boyutlarına göre küçük sayılabilecek bir sunroof sunan SsangYong tavanda bir gözlük kabı ve otomatik olarak kararabilen iç aynaya da sahip.

İkinci sıra koltuklarda iki kafalık, katlanabilir bardaklıklar, havalandırma ızgaraları ve ara kol dayanağı sunan aracın bu bölümünde geriye yatırılabilir sırtlıklar da bulunuyor. Bu alanda baş ve omuz mesafeleri başarılı olsa da diz mesafesi ortalamalarda. Bu koltukların ileriye doğru katlanmasıyla ulaşılabilen 3. sıra koltuklar bagaj zemininde saklanabiliyor. İki kişi için oturma alanı sunan bu koltukarda uzun yolculuklar yapmaksa pek konforlu değil.

3. sıra koltuklar katlandığında 1.339 litrelik bir bagaj hacmine sahip olan aracın bu kısmında duvarlara yerleştirilmiş kullanışlı fileler de yer alıyor. Bagaj zemini altında da geniş gözler sunan Rexton'da arka kapak camının kapaktan bağımsız açılabilmesi de iyi düşünülmüş bir detay.


Konfor


Büyük yapılı bir SUV için sorun olmayan bir bölüm şeklinde nitelendirebileceğimiz konfor bu araç için de pek problem değil. Geniş yüzeyli koltuklar, hafif yapılı direksiyon, elektrikli cam ve aynalar, direksiyon sisteminden kumanda edilebilen ses sistemi ve sunroof gibi donanımlarla yolcularını mutlu eden aracın iç mekan genişliği ve yüksek yapısı da bu alanda olumlu puanlar kazanmasını sağlıyor.

5 ileri vitesli otomatik şanzımanı son teknolojiyi temsil etmese de geçişleri sarsıntısız olan Rexton'un vites değişim işlemi vites kolundan ve direksiyon simidi üzerinde yer alan düğmeler kullanılarak da yapılabiliyor. Aracın iki ve dört tekerlekten çekiş sistemleri arasında yaptığı geçişler de yolcular tarafından hissedilmezken ağır arazi şartları için sunulan "Low Range" fonksiyonu da başarılı bir şekilde çalışıyor.

Yumuşak bir süspansiyon istemine sahip olan aracın lastikleri de 60 yanaklı olduklarından yol üzerinde bulunan bozuklukarın iç mekana iletilmesi oldukça zor.


Sürüş


Rexton'un konforlu olmasını sağlayan özelliklerin büyük çoğunluğu sürüşü olumsuz şekilde etkiliyor. 2 tonun üzerinde olan ağırlıkla birleşen yumuşak süspansiyon sistemi, yüksek yapı ve geniş yanaklı lastikler hızlı direksiyon hareketlerinde büyük gövdenin savrulmasına neden oluyor.

Aşırı turlu direksiyon simidi nedeniyle park manevraları zorlaşırken koltuklarda yan desteklerin yeterli yükseklikte olmaması hızlı girilen virajlarda sorun yaratabiliyor. Sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzımanın vites kolu ve direksiyon simidi üzerinden manuel de kumanda edilebilmesi güzel bir özellik olsa da aracın sportif bir yapısı olmaması bu aksesuarı çok gerekli kılmıyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motoru 155 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen aracın 2 tonun üzerindeki ağırlığı ve 5 ileri vitesli otomatik şanzımanı hızlanma performansını olumlu etkilemezken 175 km/s'lik maksimum sürat aracın genel yapısı göz önüne alınırsa yeterli.

Arazi şartlarında şaşırtıcı şekilde başarılı olan Rexton'un arkadan itişten dört tekerlekten çekişe ve oradan da Low Range moduna alınması zahmetsiz şekilde halledilebiliyor. Aracın yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 28 ve 25.5 derece olarak verilirken rampa açısı 22.5 derece.

Ağırlık ve aerodinamik yapısı nedeniyle tüketimi de haliyle çok düşük olmayan Rexton'un test ortalaması 9.5 litre/100 km şeklinde gerçekleşse de sakin ve arkadan itişli modda sürekli kullanımda bu ortalama 8 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor.


Fiyat/Donanım


Rexton modellerinin arkadan itiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla başlangıç fiyatı 82.500 TL. Otomatik şanzımanlı ve Limited donanım seviyeli modellerin fiyatları 91.750 TL'den başlarken dört tekerlekten çekiş sistemi için 7.000 TL ek ücret isteniyor. Platinum donanımı için istenen 4.000 TL farkı da ekleyince test aracının fiyatı 102.750 TL'ye ulaşıyor.

Aracın donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, otomatik kararabilen iç ayna, deri döşeme, ahşap görünümlü kaplamalar, üç sıra koltuk, 5 ileri vitesli otomatik şanzıman, USB ve Aux girişlerine sahip, MP3 çalabilen ses sistemi, Bluetooth, hız sabitleme sistemi, yokuş iniş yardımcısı, 18 inç çaplı jantlar, sunroof, ESP, arka park sensörü, ön ve yan hava yastıkları, ön cam buz çözücüsü, koyulaştırılmış arka camlar ve açılabilir bagaj kapağı camı yer alıyor.


Sonuç


Giderek daha iddialı hale gelen Güney Kore merkezli üreticilerden bir diğeri olan SsangYong'un büyük araçlarından olan Rexton segmentine iddialı fiyatıyla hakim olmak istiyor. Motor performansı olarak öne çıkmayan aracın en büyük artısıysa sunduğu konfor.

Zengin sayılabilecek donanıma sahip olan aracın geniş iç mekanı ve başarılı dört tekerlekten çekiş sistemi asfalt üzerinde hız yapmaktan ziyade arazide eğlenceli dakikalar geçirilebileceği anlamına geliyor. Çoğu SUV sahibinin unuttuğu bir yer olan araziye meraklıysanız, geniş bir iç mekan arıyorsanız ve bütçeniz bir Range Rover almaya yetmiyorsa SsangYong'u düşünebilirsiniz.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

24 yorum:

  1. malzeme kalitesi daha iyi olsa alinacak arac olmus aslinda. bir de su dis gorunumu bir gozden gecirseler, pek ic acici degil. ama dediginiz gibi, arazi + genis ic mekan isteyenler icin uygun.

    YanıtlaSil
  2. Şu Captiva'ya; doğru düzgün, az yakan, 4x4, dizel-otomatik, heybetli, performanslı, uygun fiyatlı bir rakip çıkamadı gitti !

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini bir arada bulmak zor. Santa Fe'nin fiyatı uçtu. Yine 4x4 isteniyorsa en uygunu Rexton gibi. Captiva'nın 2.2 litre hacimli motorla alınması gerekiyor 4x4 için. O da vergilerden aşırı yüksek fiyatlı olduğundan makul bir seçenek değil.

      Sil
  3. En uygun seçenek Dacia Duster :)

    YanıtlaSil
  4. ssayngyong bir dönem Mercedes motoru kullanıyordu hala devam mı yoksa kendi motorlarımı? yerleşim sanki merc. motoruymuş gibi gösteriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mercedesin böyle bir motoru yok: 155bg

      Sil
    2. (3. kişi) mercedes modellerindeki 250 cdi olarak geçen motoru kullansalar daha da birşey istemezdim ama ssang'a vermezler sanırım.

      Sil
    3. O motoru kullandıkları anda fiyatı sırf vergilerden %25 artar ki bunu da Şahsuvaroğlu istemez büyük ihtimalle :)

      Sil
  5. otomotiv sektörüne rodius gibi bir model (ya da trol) kazandırdıkları için ssangyong'un kalbimde hep özel bir yeri olacak

    YanıtlaSil
  6. donanımı iyiymiş. performanslı gitmeyecen virajları yavaş dönecen sakin sakin şeridinden gidecen alınır bu valla. İstanbulun yolları rezalet Zaten kışın Pendik Köprüsünü ve Tuzlayı su basıyo... rahatça yağmur suyundan geçersin ha

    YanıtlaSil
  7. bu boyutta bir suv yi sadece ssangyong 100bin civarına satabilir santafe bile 150-200 arasında dolaşıyor hele premium derseniz hak getire gayrı

    YanıtlaSil
  8. yeni haber yok mu

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar bütün yazılan yorumları okudum. Bir çok araba kullandım. Geçen yıl bir elentra aldım, satmak zorunda kaldım ve arada bir kaç tane araç aldım. Hiçbirinden elentradan sonra tat alamadım. LPG ile yakıtı inanılmaz derecede güzel. hiç bir sorun yaratmıyor. birebir uyumlu.. Seriliğine gelince LPG de 230 a kadar basıyorum.. Hızlanması gayet güzel.. Gaza dokunursan gidiyor.. Şehir içinde inanılmaz zevkli.. Motor sesini yok denecek kadar az.. İçide dışıda harika.. Bu fiyatlara alınacak en güzel araçlardan birisi bence.. Bazı arkadaşlar yazmış.. Daha ucuz olsun diye.. 20 liraya 30 liraya verecek halleri yok.. Sonuçta 2011 model üstü C sınıfı bir araç.. Bu tamamen zevk işi.. Aracı kullanmadan karalamanın anlamı yok.. Geçen yıl aldığım elentrayı 60 bine kadar kullandım.. Hiçbir arıza vermedi.. Sadece 15-30-45 bin bakımlarını yaptırdım o kadar..

    YanıtlaSil
  10. dodge journey/ Fiat freemont bu araçtan daha mantıklı karizmatik ve geniş gibi...
    Servis ağıda farkeder

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. freemont amerikan tarzıyla subjektif olarak daha karizmatik olabilir ama rexton iç hacimde daha iyi. fiat servis ağı ülkede tabi ssangyong'u katlar. donanımı kıyaslamadım o konuda rexton önde olmalı üretim tarzı açısından.

      Sil
    2. Freemont güzel araç yanlız araç AWD ve fazlasıyla elektronik parça var en basit parçası 1000 tl civarı ve beyin çok sık arıza veriyor 15000 civarı idi arkadaşda var

      Sil
  11. 8.250 TL veririm.

    YanıtlaSil
  12. LPG'de 230 bastığını iddia eden adamların hala aramızda dolaşıyor olması üzücü

    YanıtlaSil
  13. 5 kapılı bir ssangyong aracı. arazi araçları arasında en bilinenlerden biridir. kore'de üretilerek türkiye'ye getirilir. aynı zamanda türkiye'de de büyük bir piyasaya sahiptir. amcamın uzun zamandır almak isteyip alamadığı araçtır aynı zamanda bu sangyong rexton. kendisi ile alâkalı güncel bilgiler, fiyatlar vb. şeylere ulaşabileceğiniz çok sayıda türk kaynak mevcut. www.ssangyongclubtr.com

    YanıtlaSil
  14. Chevrolet Captiva 2.0 Yakıt tüketimini herkez çok olduğunu belirtiyor. Fakat bir başka site Chevrolet Captiva 2.0 Yakıt tüketimini incelemelerini farklı bir perspektif incelemişler banada çok mantıklı geldi. Chevrolet Captiva 2.0 Yakıt tüketimi incelemesine farklı bir bakış açısı ile incelemelerinin sonucunda aslında yakıt tüketimin çok olmadığı orataya çıkmış oldu bence.

    YanıtlaSil
  15. Abi bu aracı alacak adamın zaten tüketimle ilgili sıkıntısı olduğunu sanmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhangi bir segmentte yer alan araçların en ucuzunu almak isteyenler gendelde takılırlar bu tür şeylere. Para önemli değilse ve Mercedes motoru isteniyorsa zaten gidip ML63 AMG alınabilirler.

      Sil
  16. test zamanındaki fiyata bak birde şimdikine ne zam yemiş ama :S

    YanıtlaSil