21 Kasım 2015 Cumartesi

Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi EAT6


Konu MPV olduğunda aklımıza sınıfın yaratıcısı olan Amerikan üreticilerinin ardından konsepti Avrupa'ya taşıyan Fransızlar geliyor. PSA grubu üyelerinden Peugeot'nun 5008 modeliyle temsil edildiği minivan pazarı genel olarak çocuklu ailelere hitap etse de son yıllarda giderek daha kompakt hale gelen araçlar pazarın genişlemesine sebep oldu.

Peugeot'nun 2009 yılından bu yana ürettiği MPV temsilcisi 5008, PSA grubunun birçok modelinde kullanılan PF2 platformu üzerinde yükseliyor. 2013 yılında yapılan makyaj operasyonuyla kardeşi 3008 ile birlikte biraz daha gençleşen otomobilde yeni nesil 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisi de 2015 yılında sunulmaya başladı. Avrupa'da birçok motor seçeneği bulunan araç Türkiye'de tek motor, donanım, şanzıman ve koltuk düzeni seçeneğine sahip.


Dış Mekan


Dinamik bir görünüm sunan 5008'in Ön panjuru üzerine "Peugeot" yazısı eklenirken bu parça ve kaput arasında marka logosu bulunuyor. Tamponun sis farlı alt bölümü 308 modelini hatırlatırken makyajlanan farlar neredeyse A sütununa kadar uzanıyor. Büyük bir ön cama sahip olan otomobilin yan cam yüzeyleri de geniş. Cam seviyesi altına sabitlenen yan aynaların alt bölümüne sinyal lambası eklenirken cam tavanın yanlarına yerleştirilen port bagaj rayları zarif tutulmuş.

17 inç çaplı jantlarla donatılan test aracının beyaz gövde rengine kontrast oluşturan siyah renkli B, C ve D sütunları, en arkada, tavan raylarının altında yer alan şeritle buluşuyor. LED stoplar mümkün olduğunca yanlara kaydırılırken bagaj kapağı camının aşağıya doğru uzatılan orta bölümüne marka logosu yerleştirilmiş. Geri görüş kamerası plakalığın hemen üzerine eklenirken ince yapılı tamponda park sensörleri, reflektörler, sis farı ve geri vites lambası bulunuyor.

4.529 mm boya sahip olan 5008'in genişliği 1.837 mm, yüksekliğiyse 1.639 mm olarak açıklanıyor. Aracın aks mesafesiyse 2.727 mm.


İç Mekan


5008'in yaşam alanı kuzeni 3008'i andırıyor. Kapı içlerinde makul büyüklükte cepler sunan otomobilin sürücü kapısında dört cam ve yan ayna kumandaları yer alırken kapı kolları kromajlı görünüme sahip. Geniş çaplı direksiyon simidinin arkasında hız sabitleme ve ses sistemlerinin kumanda kolları da bulunurken ortasında kırmızıya çalan renkte karakterlere sahip bir bilgi ekranı bulunan gösterge paneli iki büyük göstergesiyle dikkat çekiyor.

Sol köşede bulunan yuvarlak tasarıma sahip havalandırma kanalı altında ESP, park yardımcısı ve Start/Stop düğmeleriyle far yükseklik ayarı görülebiliyor. Aracın bol depolama bölümlerinin başlangıcı da burada yapılıyor. Bozuk para bölümleri ve kapaksız gözle birlikte direksiyon simidi altına büyük bir çekmece ekleyen Peugeot orta konsola da yatık duran kapaksız bir göz eklemiş.

Ön konsolun üzerinde birbirine ters şekilde açılan head up display ve navigasyon ekranları görülebilirken 3008'den birebir alınan orta konsol havalandırma ızgaraları altında kumanda düğmeleri ve biraz eski duran radyo paneli bulunuyor. Biraz daha aşağıya konsola entegre havalandırma kumandaları ve zigzaglı yola sahip vites topuzuyla birlikte park freni kolu ve 12 Volt soket yerleştirilirken ön koltuklara birer tane katlanabilir kolçak uygun görülmüş.

Ön koltuklar arasında, hacmi küçük bir dolap kadar olan kayar kapaklı bir göz sunan Peugeot bu bölümün içine de 12 Volt soket yerleştirmiş. Biraz daha geride bulunan bardaklıklı küçük göz, ön koltuklar arkasında yer alan katlanabilir tepsilerle birlikte orta koltuk sırası için konfor artırıcı bir donanım olmuş. İç ayna üzerine eklenen dışbükey ayna yardımıyla arka koltuklarda olup biten izlenebilirken sürücü koltuğu altında ve arka koltuk sırasının zemininde sunulan gizli gözler depolama hacmini daha da artıran detaylardan.

Orta sırada birbirinden bağımsız hareket ettirilip yatırılabilen üç koltuk sunan 5008'de ön kafalıkların arkasına yerleştirilmiş iki ekrandan takip edilebilen eğlence sistemi de bulunuyor. Sistemin katlanabilir kulaklıkları kablosuz. Kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebilen 3. koltuk sırası için de çamurluklar üzerinde bardaklık ve ceplerin yanında 12 Volt soketin de sunulması olumlu. 3. koltuk sırasının sırtlık dikliği de ayarlanabilen otomobilin bagaj bölümünde sunulan iki lambadan birinin yerinden sökülebilen bir fener olması ve koltuk boşluklarının bagaj hacmine katılabilmesi kullanışlılığı artırıyor.


Konfor


Test aracı hem bir Fransız markası hem de bir aile aracı olduğunda konfor da ister istemez dikkat edilmesi gereken bir bölüm oluyor. Süspansiyon sistemi aslında bu tip bir araç için sert sayılabilecek 5008'in 17 inç çaplı jantları çok ince olmayan yanaklara sahip lastikler sayesinde küçük darbeleri başarılı şekilde sönümleyebiliyor.

Motor ve yoldan gelen sesleri başarılı şekilde izole etmeyi başaran Peugeot, yatık A sütunu ve cam altına sabitlenen yan aynalara rağmen rüzgar sesini içeriye alıyor. Önde geniş oturma alanına sahip koltuklar sunan 5008 bu koltuklarda çift açılı kafalıklar kullanmış. Her iki koltukta da seviye ayarlı kolçak kullanılması da olumlu.

Eğlence sistemi, tepsiler, yan cam perdeleri gibi lüks donanımların yanında üfleme hızı ayrı ayrı ayarlanabilen hava çıkışlarına da sahip olan ikinci koltuk sırasında oturanlara bol bol diz mesafesi sunulurken zaten başarılı olan baş mesafesi, panoramik cam tavan sayesinde daha da ferah hale geliyor. İleri geri kaydırılıp çok akıllıca bir sistemle katlanabilen orta koltuk sırası 3. sıraya geçişi de kolaylaştırıyor.

Bu bölümde baş ve omuz mesafesi büyük bir sorun yaratmasa da diz mesafesinin azlığı, en arkada oturanların boylarının kısa olmasını gerektiriyor. Diz mesafesini artırmak için ikinci koltuk sırası öne kaydırılabilse de bu sefer de ortada alan sorunu çıkabiliyor. Peugeot'nun 3. koltuk sırası için saklama cebi, bardaklık ve 12 Volt soketin yanında bir de cam perdesi sunması bu bölümün de unutulmadığını gösteriyor.

Üç koltuk sırasıyla bile makul bir bagaj hacmi sunabilen 5008'in iki koltuk sırasıyla ulaştığı hacim 823, tek koltuk sırasıylaysa 2.506 litre. Daha uzun bir yükleme zemini isteyen kişiler yolcu koltuğunu da öne doğru düz bir şekilde katlayabiliyor.

Zengin konfor donanımına sahip olan test aracında elektrikli yan camlar ve aynalar, head up display, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, panoramik cam tavan, hız sınırlama ve sabitleme sistemleri, navigasyon, yokuş kalkış desteği, bel destek ayarlı sürücü koltuğu, açısı ayarlanabilir ön koltuk kolçakları, çift bölgeli tam otomatik klima, yol bilgisayarı, koyulaştırılmış yan camlar, arka camlarda perdeler, arka koltuklarda kablosuz kulaklıklı eğlence sistemi, arka koltuk sırası için havalandırma ızgaraları, yokuş kalkış desteği, ön koltuklar arasında soğutmalı göz, ön koltuk sırtlıklarında katlanır tepsiler, elektrokrom iç ayna, far ve yağmur sensörleri, otomatik park yardımcısı, USB ve Aux girişli, MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantılı ses sistemi bulunuyordu.

Aracın makyaj ardından sunulmaya başlanan en büyük konfor donanımıysa tam otomatik şanzımanı. 6 ileri vitesli ünite Aisin imzasını taşıyor ve daha önce 308 ve 508'de olduğu gibi sarsıntısız ve yumuşak geçişleriyle beğeni topluyor.


Sürüş


Daha önce de bahsettiğim gibi 5008'in süspansiyon sistemi yumuşak değil. Bu sayede hafifçe yüksek olan ağırlık merkezi bir problem yaratmaktan uzak olan otomobil yüksek süratlerde de virajlı yollarda da dengesinin bozulmasına izin vermiyor. 215/50-17 ölçülerine sahip jantlarla da çok geniş yanak sunmadığından ağırlık değişimlerinde rahatsız edici yalpalamalar yaşanmaması olumlu.

Direksiyon simidi biraz büyük olsa da sertliği, sportif sürüşlerden hoşlananları cezbedecek olan otomobilin fren pedalı biraz boşluğa sahip olsa da bu duruma alışıldıktan sonra dozlamalar sorunsuz. Ayrıca ön koltuklarda kullanılan yan destekler de bu sınıf için başarılı.

Peugeot'nun fiyat listesinde şu sıralar tek seçenek olarak görünse de aslında en düşük güçlü motorla donatılmış versiyon olan 1.6 BlueHDi'ın sportif olmak gibi bir iddiası bulunmuyor. Bunun yerine yakıt ekonomisine yönelen aileleri cezbedecek olan seçenekte kullanılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru daha önce 308 modelinde de kapsamlı olarak test etmiştim. 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.

Şanzımanın yumuşak ve aceleci olmayan geçişlerinden de hedef kitlesi anlaşılabilen 5008'in ortalama yakıt tüketimini, düşük ve sabit süratli sürüşlerde 5.5 litre/100 km seviyesine indirmek mümkün olurken test ortalaması 7.1 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Şu anda tek motor, şanzıman, donanım ve koltuk sayısıyla satışta bulunan Peugeot 5008'in giriş fiyatı 108.000 TL.

Zengin standart donanımında  elektrikli yan camlar ve aynalar, head up display, arka park sensörleri, hız sınırlama ve sabitleme sistemleri, yokuş kalkış desteği, bel destek ayarlı sürücü koltuğu, açısı ayarlanabilir ön koltuk kolçakları, çift bölgeli tam otomatik klima, yol bilgisayarı, koyulaştırılmış yan camlar, arka camlarda perdeler, arka koltuk sırası için havalandırma ızgaraları, yokuş kalkış desteği, ön koltuklar arasında soğutmalı göz, ön koltuk sırtlıklarında katlanır tepsiler, elektrokrom iç ayna, 17 inç çaplı jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları, far ve yağmur sensörleri, bagaj zeminine gizlenebilir 3. koltuk sırası, sürücü dizi hizasında, sürücü koltuğu altında ve arka zeminde gizli gözler, Aux girişli, MP3 çalabilen ses sistemi bulunan aracın opsiyon paketleri de farklı zevklere göre seçilebiliyor.

Test aracında, sedefli metalik boya (1.600 TL), USB ve Bluetooth bağlantıları (700 TL), park paketi adıyla satılan ön park sensörleri ve park yeri mesafe ölçüm sistemi (1.000 TL), video paketi adı altında alınabilen, bir çift ekran ve Bluetooth kulaklığa sahip arka koltuk eğlence sistemi (2.500 TL), alarm ve süper kilitleme (500 TL), geri görüş kamerası ve navigasyon sistemi (2.400 TL) gibi opsiyonlar bulunuyordu.


Sonuç


Bütün segmentlerde yenilenme yaşayan Peugeot'nun ürün gamında yer alan en yaşlı araçlardan olan 5008'in bu gerçeği gizleyebilme başarısı görülmeye değer. Segmentte alınabilecek en sportif görünüm ve altyapıya sahip araçların başında gelen MPV'nin iç mekanında sunduğu değişkenlik, Fransızların bu işi bildiğini gösterir nitelikte.

Başarılı donanım özelliklerine sahip olan 5008'in ailelere yönelik olduğunu söylemek gereksiz. 7 kişilik oturma kapasitesini dev bir bagaja dönüştürmek çoçuk oyuncağı olan otomobilin sunduğu performans bu segment için yeterli olarak nitelendirilebilirken yeni nesil tam otomatik şanzımanın sunduğu konfor seviyesi eskisinden çok daha üstün. Yakıt tüketiminin de aşırıya kaçmaması otomobilin şansını daha da yükseltiyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. 3 yila yakindir bu araci kullaniyorum ve de oldukca memnunum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çubuk gibi uyduruk kol dayama koymuşlar kullanımı gıcık mı ?

      Sil
    2. Benim daha çok hoşuma gidiyor böyle kol dayamalar. Özellikle yukarıya doğru açı çok daha özgürce ayarlanabiliyor.

      Sil
  2. 2 senedir 5008 kullanıcısıyım otomatik vites geçişleri çok belirgin ve çok kötü süspansiyon sistemine sahip içeri çok ses veriyor

    YanıtlaSil