15 Şubat 2015 Pazar

Nissan X-Trail 1.6 dCi Platinum Premium X-Tronic


Nissan'ın son yıllarda Avrupa pazarında tam bir hit haline gelen modeli Qashqai, markanın diğer SUV modellerini de etkileyecek gibi görünüyor. Türkiye dışında hala sunulan Pathfinder'ın bazı tasarım detaylarına sahip olan bu aracın büyük kardeşi X-Trail'in de yeni nesilde ailenin genel hatlarına kavuşması sürpriz olmadı.

İlk örnekleri 2000 yılında ortaya çıkan X-Trail 2005 model yılına girerken küçük bir makyaj operasyonu geçirdi. Köşeli görünüme sahip gövdesini koruyan otomobilin 2007 yılında üretilmeye başlanan ikinci nesil modelleri dışarıdan bakıldığında yeni nesilden çok ikinci bir makyajı andırırken bu aracın da elden geçirilmiş örnekleri 2010 yılında tanıtıldı. 2013 yılında yüzünü gösteren üçüncü nesil X-Trail çok daha yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çekerken aynı otomobil Kuzey Amerika'da Nissan Rogue'un ikinci nesil modeli oldu.


Dış Mekan


Önden bakıldığında büyük bir Qashqai'yi andıran X-Trail'in köşeli farları ve ortasında büyük bir "V" bulunan panjuru Nissan ailesine mensup olduğunu belli ederken tamponun alt kısmında yuvarlak sis farları, siyah renkli korumalar ve metalik koruma barı görülebiliyor. Şişkin ön çamurluklar ve bombeli kaputun görünümü de kaslı duruşu güçlendiriyor.

Qashqai'de de sunulan 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli plastik kapı altı korumaları, kromajlı kapı kolları, metal tavan rayları ve ince sinyaller eklenmiş yan aynalar yan görünümde dikkat çeken detaylar olarak sayılabilirken arkada büyük bir spoiler, D sütunu arkasında görülen deflektörler, bagaj kapağına doğru uzayan stoplar, alt bölümü siyah plastik korumayla kaplanan tampon ve bu alanda göze çarpan reflektör ve merkezi sis farı geriye kalan özelliklerden bazıları.

Aslında boyutlarına bakarsak önceki nesil örneklerinden büyük olmadığını görebileceğimiz X-Trail'in boyu, 4.640 mm, genişliği 1.830 mm, yüksekliği 1.715 mm ve aks mesafesi de 2.705 mm olarak açıklanıyor. Taban yüksekliği 210 mm olan otomobilin yaklaşma açısı 18.1, uzaklaşma açısıysa 26.5 derece.


İç Mekan


Yaşam alanına geçildiğinde küçük kardeş Qashqai ile olan benzerlik bir üst düzeye geçiyor. Geniş kapı içi cepleri, yuvarlak hatlı ve kromajlı kapı kolları, merkezi kilit, yan cam ve ayna kumandaları bu modelde de kullanılırken metal görünümlü süslemelere sahip çok fonksiyonlu, üç kollu direksiyon simidi, ortasına renkli bir bilgi ekranı yerleştirilen gösterge tablosu, köşeli bir tasarım sunan havalandırma ızgaraları, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ekranı ve çift bölgeli, tam otomatik havalandırma sisteminin kumandaları gibi detaylar da tanıdık.

Direksiyon simidinin solunda gösterge paneli ışık şiddeti ve kilometre sıfırlama düğmesi görülürken daha aşağıda ESP, elektrikli bagaj kapağı, Eco modu, park sensörleri ve start-stop kumanda düğmeleri dikkat çekiyor.

Vites konsolunun ön bölümünde USB, Aux ve 12 Volt girişleriyle birlikte küçük bir tepsi ve elektronik park freni düğmesi bulunurken deri bir topuza sahip vites kolu, kapatılabilen havalandırma ızgaralarına sahip bir çift bardaklık, küçük bir cep ve koltuk ısıtma düğmeleri kol dayanağına kadar uzanıyor. Bu parçanın altındaysa büyük bir gözle birlikte ikinci 12 Volt soketi yer alıyor.

Arka kapıları içerisinde küçük çeplere yer verilen X-Trail'in bu bölümü için ayrı havalandırma ızgaraları bulunurken ikinci sıra koltuğun ileri geri kaydırılıp sırt açılarının ayrı olarak ayarlanabilmesi hoş bir özellik. Kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebilen 3. sıra koltuklar için arka çamurluklar üzerinde iki bardaklık ve büyük bir cep sunulmuş.

Elektrikli bagaj kapağına sahip olan aracın üç sıra koltuğu da kullanımdayken 135 litre hacim sunan bagajı, üçüncü sıra katlanmış ve ikinci sıra da en geriye kaydırıldığında 445 litre hacme sahip. İkinci sıranın da katlanmasıyla birlikte 1.982 litre yükleme hacmi kullanıma sunuluyor.


Konfor


X-Trail'in büyüklüğünden beklenen bir özellik olan konfor konusunda sıkıntı yaşanmaması olumlu. Süspansiyon sistemi Qashqai'ninkinden yumuşak olan otomobilin darbe emişi başarılı. Küçük kardeşinin 19 inç çaplı jantlarını kullanıyor olsa da 225/55 ölçülerindeki lastikleri daha geniş yanaklara sahip olan X-Trail küçük darbeleri de bu sayede iç mekana daha az aktarıyor.

Lastik sesi izolasyonu başarılı olan aracın rüzgar sesi koruması da segmentinin seviyesini tuttururken düşük süratlerde motorun sesi iç mekana alınıyor. Yükselen süratle birlikte arka planda kaybolan ses otoyolda, araç zorlanmadığı sürece duyulmuyor.

Konfor donanımı zengin olan test aracında deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, sürücü koltuğu bel destek ayarı, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli bagaj kapağı, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, SD kart yuvası, Bluetooth bağlantısı, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, hız sabitleyici ve sınırlandırıcı, şerit takip sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, ileri geri kaydırılıp sırt açısı ayarlanabilen ikinci koltuk sırası, ön ve arka park sensörleri, far ve yağmur sensörleri, arka koltuk için havalandırma ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, trafik işareti tanıma sistemi, otomatik park yardımcısı, ön, arka ve yan aynalarda kameralar, far yıkama, ısıtmalı ön koltuklar ve otomatik far yükseklik ayarı bulunuyordu.

Geniş oturma alanı sunan ön koltuklarda sorunu bulunmayan X-Trail'in ikinci koltuk sırasının değişken yapısı burada bir salon konforu sunulmasını sağlıyor. Açık renkli döşemeler ve panoramik cam tavan da ferahlık hissini olumlu yönde etkiliyor. Baş ve omuz mesafeleri yeterli seviyede olan 3. koltuk sırasında sunulan diz mesafesi sadece ikinci sıra öne kaydırılınca makul seviyeye ulaşıyor ki bu sefer de orta sıranın sunduğu diz mesafesi azalıyor.

7 ileri vitesli manuel kullanıma olanak tanıyan sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan test aracında bu ünitenin daha önce testime konuk olan Toyota Auris'te olduğundan biraz daha farklı çalıştığını gördüm. Teknik olarak bir vites geçişi olmasa da sürüş zevki adına Nissan, gaza orta seviyede basıldığında arada ufak da olsa devir düşürme işlemi yapıyor. Bunun dışında değişen bir vites olmadığından sunulan konfor seviyesi çok başarılı.


Sürüş


Boş ağırlığı 1.600 kg'ı bulan X-Trail sportif sürüşler için geliştirilmediğini daha ilk kilomtrelerde belli ediyor. Yumuşak sayılabilecek bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın lastiklerinin yanakları da Qashqai'ninkinden daha geniş tutulduğundan ani direksiyon hareketlerinde yaşanan yana yatma daha belirgin.

Sahip olduğu sayısız güvenlik sistemi sayesinde tehlikeli durumlara düşmeyen otomobil ESP kapatıldığında bile sınırlarını kolayca belli ediyor. Zorlandığında yaşanan önden kayma küçük gaz pedalı hareketleriyle aracın arkasını bırakmasına bile vesile olabiliyor ki bu da direksiyonda heyecan arayanları sevindirecektir.

Hıza duyarlı direksiyon sistemi biraz hissiz olan X-Trail'in direksiyon sertliği de konfor odaklı. Şanzımanın sürekli değişken oranlı olması tam gaz hızlanmalar sırasında motor devrini 4.500-5.000 arasında tutarken manuel moda alındığında ortaya çıkan 7 ileri oran dinamik sürüşlerde sürücüye yardımcı oluyor.

Kardeş firma Renault ile paylaşılan ve daha önce Qashqai'de de deneme imkanım olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen otomobil CVT şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 11.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 180 km/s'i buluyor.

Otoyolda yapılan sakin sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 6 litre/100 km seviyesinin altına indirilebilen X-Trail'in test ortalamasıysa 7.7 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de tek motor seçeneğiyle satışa sunulan X-Trail'in 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Visia donanım paketli giriş versiyonu 99.990 TL'den başlayan fiyata sahip. Sky Pack isimli donanım paketinden itibaren 10.000 TL fiyat farkıyla sunulan CVT'ye kavuşan araç teste katılan Platinum Premium paketi de eklenince 136.990 TL seviyesine çıkan başlangıç fiyatlarına sahip.

Opsiyonel donanım yerine işi donanım paketleriyle halletmeyi seçen Nissan bu sayede sunabildiği bütün donanımları Platinum Premium pektine sığdırmış. Dolayısıyla test aracında yer alan deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, sürücü koltuğu bel destek ayarı, 19 inç çaplı jantlar, elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli bagaj kapağı, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, SD kart yuvası, Bluetooth bağlantısı, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, kör nokta uyarısı, hareketli nesne algılama sistemi, sürücü yorgunluk uyarısı,elektrikli park freni, öne, yan ve perde hava yastıkları, hız sabitleyici ve sınırlandırıcı, şerit takip sistemi, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, ileri geri kaydırılıp sırt açısı ayarlanabilen ikinci koltuk sırası, ön ve arka park sensörleri, far ve yağmur sensörleri, arka koltuk için havalandırma ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, start/stop, trafik işareti tanıma sistemi, otomatik park yardımcısı, ön, arka ve yan aynalarda kameralar, far yıkama, ısıtmalı ön koltuklar ve otomatik far yükseklik ayarı gibi kalemlerin tamamı pakette standart olarak bulunuyor.


Sonuç


Üçüncü nesil modelleriyle birlikte Nissan'ın genel marka yüzüne kavuşan X-Trail, Qashqai'nin büyük kardeşi olduğunu iyice belli ediyor. Sunulan tek motor seçeneğiyle performans anlamında harikalar yaratmıyor olsa da tüketimi makul seviyede kalabilen aracın üst donanım paketinde yer almayan donanım bulmak zor.

Qashqai'ye oranla büyüyen boyutları ek iç hacim ve kısa süreli kullanımlar için uygun ek bir koltuk sırası olarak geri dönen aracın sunduğu konfor seviyesi de küçük kardeşe oranla daha üst seviyede. Özellikle ikinci koltuk sırasında sunulan geniş hacim Qashqai'yi dar bulanları rahatlıkla kendisine çekecektir.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

100 yorum:

  1. Napıyoruz... Tabiki bunu almayıp yeni Crvyi bekliyoruz. Onur bence 3. sıra olmaması Crvnin eksiği ama arka taraf çok geniş ve koltuklar yatabiliryor yatabiliyor Xtrailde yatmaya ek olarak ileri geri fonsiyon var ama bu hondada var mı bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Honda'nın aksesuarları arasında katlanabilip çıkartılabilen 3. Koltuk sırası mevcut. Getirirler mi sipariş üzerine bilemiyorum.

      Sil
  2. Şu cam açma kapama kumandaları hiç yakışıyor mu? Sene olmuş 2015, düğmelerde aydınlatma yok onu geçtim cam düğmesi olduğuna dair bi emarede yok üstlerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geceleri sorun oluyor gerçekten de. Karanlıkta mümkün değil düğmeleri görmek.

      Sil
    2. Çok mu maliyetli birşey arkadaş bu kaçıyorlar bundan. 2000 model orta sınıf araçların bile bir kısmında var yahu.

      Sil
    3. 90'larda bile dör camı elektrikli olan araçlarda vardı bir şekilde aydınlatma. Nissan'ın bundan uzak durması pek mantıklı gelmiyor bana. Hele LED teknolojisi başını almış yürümüşken daha da ilginç.

      Sil
    4. Şu aydınlatma meselesi sebebiyle soğudum araçtan... Gerçekten de bu eksikliğin hiçbir mazereti yok, açıklaması da yok, özrü de yok :)

      Sil
  3. Araç şimdi 7 ileri mi yoksa manuel modda mı 7. Vites ortaya çıkıyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman var. Otomatik modda oranı değişen tek vites var. Manuel moddaysa önceden belirlenmiş oranlara sahip 7 vites oluyor.

      Sil
  4. Onur bey sizce bu aracın 4x4 dizel otm. Versiyonu gelir mi? Birde bumu yoksa makyajlı CRV 1.6 160bg 4×4 dizel otm. Mi? Siz olsanız hangisini alırdınz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksek performans arayan birisi olarak CRV alırdım ben.

      Sil
  5. onur abi honda ne zaman getirir crv yi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tahminim bahar aylarında burada olur. Auto Show'da sergilenip satışına başlanır.

      Sil
  6. Araçın büyük olmasına rağmen önden çekişli olması bir eksiklik yaratıyor mu ?
    Keşke 4x4 olsaydı dediğiniz oldu mu ?
    Off-road yapmayacağız ama; ıslak zeminde, toprak yolda, bozuk zeminde, karda, kırda-bayıda, yüklü durumda eksikliğini hissettirir mi ?
    (sadece bu araç değil, bu sınıftaki captiva ve xc60 dahil düşünüldüğünde)
    Yoksa önden çeker bu sınıf araçlar sadece otoyol-şehir içi kullanımı için mi düşünülüyor ?
    ------------
    Bi kademe de daha ekleyeyim;
    Kalite - konfor - motor - tüketim - sürüş açısından
    Kuga 2.0 dizel otomatik 4x4
    X-trail 1.6 cdi Cvt fwd
    Crv 1.6 160bg 4x4
    Arasından seçiminiz ne olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içine Ford'u kattınız. Onur beyin zayıf noktası..Şimdi tabiki Kuga der :))

      Sil
    2. Bence compact SUV ler arasında makyajlı yeni CRV açık ara önde. Piyasadaki En guclu 1.6 dizel motor hem beygir hem tork olarak. Ayrıca hem 4x4 hemde ZF yapımı yeni nesil 9 ileri çift kavramak otm. şanzımana sahip.

      Sil
    3. Kuga'nın düşük güçlü modelleriyle karşılaştırırsak Ford geride kalıyor olsa da güce önem veren bir adam olarak Kuga derdim ben olsam. Sonuçta 2 litre hacimli motorla ciddi performans avantajı var ki bu, sportif sürüşlerde daha makul yakıt tüketimi olarak da geri dönecektir.

      Bu arada Honda'nın 9 ileri vitesli şanzımanı çift kavramalı değil, tork konvertörlü tam otomatik.

      Sil
    4. Bu arada diğerleri gibi X-Trail'in de çoğunlukla asfaltta kullanılacağı düşünülerek önden çekişli versiyonlarına ağırlık verilmiş. Otoyollar ve bozuk zeminli yollarda problem olmasa da dört tekerlekten çekiş sisteminin gerektiği yerler de bulunuyor.

      Aracı, İstanbul'da lodos fırtınası başlamadan hemen önce almıştım. Güneyden ince kumların taşındığı ve akşamına da yağmur yağdığı gün. Yollar karlıymış gibi gibi kayıyordu resmen. Bu gibi durumlarda motorda yeterli devir de biriktirmişsem dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmak isterim açıkçası.

      Sil
    5. Kalabalık bir şehirde yaşamadığım ve sürekli uzun yol yapmadığım için önden çeker suv'ları sevemiyordum, galiba haklıymışım.

      Cevabınız için teşekkür ederim.

      Sil
    6. Honda crv 4x4 demişken. https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo

      Sil
    7. Evet, dört tekerlekten çekiş sisteminin pek mantıklı çalışmadığı sonucu çıkmıştı. Honda da gidip bu şartların gündelik hayatta karşımıza çıkmayacağı gibi saçma bir açıklama yapmıştı. Kuru garajdan buzlu yola çıkarken gayet karşılaşılabilecek bir senaryo oysa ki.

      Sil
    8. Bir de şu yorumlara kilit olayını kaldırsanız mükemmel olacak. en azından yazılan linklere direk erişim sağlayıp linkleri sekmede açmamız mümkün değil mi?

      Sil
    9. Aslında kilit yok. Blogspot'un halt etmesi. Sadece Firefox'ta kopyalamaya izin veriyor. Live link göstermiyor hiçbirinde.

      Sil
    10. crv nin bu yeni 9 ileri şanzımanı çift kavrama mı yoksa tork konvertörlü mü ?

      Sil
  7. Onur Bey merhaba,
    Yeni kasa bu araçlarda şanzıman arızası nedeniyle sorunlar yaşandığını duydum. Siz ne diyorsunuz bu konuda? Ayrıca kliamada da şişme gibi bir durum oluyormuş. Bunun için de bir fikriniz varmıdır?
    İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öalıştığım firmada araçlardan üç adet bulunuyor makam aracı olarak. Henüz bir sorunları olmadı mekanik olarak ki çok yumuşak kullanıldıklarını söyleyemem.

      Sil
  8. Onur bey yeni bir araba alıcam honda cr v nissan arasinda kararsizim honda fiyat farkinin hakkinı verir mi ve el freni manuel nicin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap, hangi motor ve donanım versiyonu hakkında konuştuğumuza göre değişir. 160 beygir güç üretebilen CR-V'den bahsedersek ve benim gibi performansa öncelik veren birine sorulursa farkı kesinlikle hak ediyordur. Üstelik dört tekerlekten çekiş sistemi ve tam otomatik şanzıman gibi hoş özellikleri de var Honda'nın.

      Manuel el freni bir seçim meselesi. Örneğim ben elektronik el frenlerini çok sevemiyorum. Ne zaman devreye girip çıkacakları belli değil ve sürüş sırasında kullanımları da zahmetli. Yer kaplasa da kol daha çok işime geliyor.

      Sil
  9. Arkadaşlar merhaba;
    2015 Model 0 'sıfır' km Nissan X-Trail marka aracımızı severek ve isteyerek almıştık, Ancak 13 günlük araçta diğer arkadaşlarda da olan bir silkeleme problemi yaşadım ve olayı forumlarda inceledim. Para iadesi alanlar, şanzımanı değiştirenler (hatta 2 defa), aracı yenisi ile değiştirenler olduğunu gördüm ve geçen hafta perşembe günü aracı Antalya yetkili servisine götürdüm. Şanzımanda problem olduğunu gören servis olayı Nissan Genel Müdürlüğüne bildirdi ve bana bir ikame araç verildi. 2 gün önce Nissan dan bana gelen haber şanzıman değişikliği olacağı idi, Tabi ki kabul etmedim ve yeni araç talep ettim. Bugün bana kesinlikle aracı değiştiremeyeceklerini sadece şanzıman değişikliği yapacaklarını bildirdiler, Yasal yollardan hakkımı arayacağımı söylediğim zaman ise ikame aracımı da alacaklarını ifade ettiler, hemen avukatımı arayıp durumu bildirdim, Bugün avukatım ile gerekli müracaatları yapacağız. Nissan gibi bir firmadan bunu beklemiyordum, Bilginiz olsun, Problem 2015 araçlarda da devam edebiliyor. Para ödenip yeni diye alınan bir aracı kullanamamak; Nissan ın büyük ayıbıdır ve bunları bütün platformlarda paylaşacağım. Saygılarımla
    Bu yazımı ilk facebook grubunda paylaşmıştım, şimdi bütün platformlarda yayınlıyorum, ayrıca BİMER ve Sikayetvar vb. gibi sitelere de koyacağım. Herkesin haberi olması gerekir. Beni manevi olarak da çok yıpratmıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;

      Savrulma derken nasıl bir sorundan bahsediyorsunuz?

      Sil
    2. ARKADAŞIM MERHABALAR BENDE 22 TEMMUZ 2015 TARİHİNDE NİSSAN PLATINUM PREMIUM PACK MODEL ARACI SEVEREK VE İSTEYEREK SATIN ALDIM YUKARIDA SÖZ ETTİĞİNİZ SİLKELEME PROBLEMİNİ BENDE KIŞIN YAŞADIM BULUNDUĞUM İLDE YETKİLİ SERVİS BULUNMADIĞINDAN HİÇ BİR YERE BAŞVURMADIM SİZ EĞER BİR SONUÇ ELDE ETMİŞSENİZ BUNU BİZİMLE PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM.

      Sil
  10. 3 Kasım 2015 tarihinde Xtrail Black Edition otomatik 1.6 dizel satın aldım. Araç 2800 km de şuan
    Olumlu düşüncelerim;
    1)Araçla gelen konfor ve güvenlik donanımları aracın fiyatına göre çok iyi
    2)Araç dizaynı, iç döşemeler ve aksanlar gayet hoş ve hem malzeme hem de montaj kalitesi benden tam not aldı.
    3)Yakıt tüketimi ve motor performansı motor için çok iyi. Şehiriçi 8,5lt, şehir dışı 6,5lt, karışık 7,3 Lt yakıyor yani, 27kuruş/km.
    4)Ses yalıtımı çok iyi. Dizel bir araç için içeri hiç ses geçirmiyor. Üstelik dinamiği ile gerek tekerler gerekse aynalar 160km de bile hiç ses yapmıyor.
    5)360 derce görünüm fikri çok mantıklı ve güvenlik açısından son derece önemli.Araç kullanmayı yeni öğrenen eşim için bile bu kadar büyük bir aracı park etmek, parktan çıkartmak hatta ve hatta araç ilerlerken (sadece düşük hızlarda ve araca çok yaklaşan bir nesne olursa) çalışan bu sistemde ince manevralar bile yapmanın bu kadar kolay olacağını hiç düşünmemiştim.
    Olumsuzlar;
    1)Cam silecekleri tam yukarı kaldırılamıyor. Afyon soğuk bir il ve kış aylarında geceleri hatta bazen gündüzleri don olur. Aracın cam silecekleri cama yapışmasın diye cam silecekleri dikili vaziyette bırakılır ancak bu aracınızda cam silecekleri camdan en fazla 5-10cm kalkıyor ve bırakıldığında tekrar cama konuyor. Tam olarak kaldırmaya çalışırsanız kaportaya sürterek boyada tahribata neden olacaktır. 2)Aracım otomatik vites yani debriyaj yok. Doğal olarak sol ayağım, pedalların sol tarafında onun için yapılmış bölmede duruyor. Ancak bu bölmede herhangi bir plastik koruyucu yok yani direk olarak ayakkabımın altındaki toprak ve çamur aracın taban kısmına döşeli halıya dökülüyor ve bu çamur ve toprak uzun süre ayağım ile halı arasında ezilerek ufak parçalara bölünüp halının derinliklerin işliyor. Aracı yıkatmaya götürdüğümde aracın her yanı pırıl pırıl olurken aracı sürmek için binerken gözüme batan ilk şey o bölmedeki kirliliğin hala orada olması.
    3)Aracın irice olan yan aynalarının katlanması çok iyi bir özellik olmasına rağmen sadece içeriden bir düğme ile kontrol edilmesi bir eksiklik. Aracı kilitlendiğimizde ve/veya uzaktan kumandadaki bir düğme ile kilitleyebilmesiyle çok daha mantıklı olurdu.
    4)Aracın direksiyonu üzerine konulmuş kontrol düğmeleri çok çıkıntılı. Bazen manevra yaparken eliniz bu düğmelere dokunup ayarlarını veya radyonuzu değiştirebiliyor. Düğmelerin daha gömme şekilde direksiyon içine konulmasında kullanım rahatlığı açısından yarar olacaktır.
    5)Aracın ısıtma sistemi biraz geç ısıtmaya başlıyor. Aracın en az 10 dakikadır çalışması durumunda bile (üstelik hava sıcaklığı 3-5 C derece gibi iken) yeni yeni ısıtmaya başlıyor. Türkiye gibi çetin hava şartlarının olduğu bir ülkede (Afyon mesela ki -30C olduğunu biliyorum) Bu durumda aracın ısınması için en az 20-30 dakika çalışması gerektiğini düşünüyorum.)
    7)Aldığım araçın ful modeldeki gibi elektrikli deri koltukları yok. Yerine manüel süet döşemeli koltuklar var. Rahat olmasına rağmen bunları ileri geri ayarlarken zorlanıyorum. Sol elimle koltuğun altındaki mandalın doğal olarak sol tarafından tutup kaldırıp öne yada arkaya doğru itiyorum ancak koltuğun sol tarafı ancak 1cm oynuyor ve sağ taraf hiç gitmiyor. Mandalı ortalı tutmak ve çok sert bir şeklide kaldırırsam ancak o zaman dengeli bir şekilde kilitler serbest kalıyor ve rahatça koltuğu ayarlayabiliyorum. Bence ayarlama mekanizması aracın kalitesine göre kalitesiz kalmış.
    8)Lastik ebatları 225x55x19. Afyonda yaşadığım için kış aylarında kış lastiği almak çok önemli. Ancak ebatı bulmak sorun Türkiye'de sadece Petlas üretiyor ve fiyatı 400TL. Diğer markaları bulması zor yada yüksek fiyatlarla mümkün.Hatta bir lastikçi bana 4 adet 18inç kış lastiği ve çelik Jantları almamı ve 2 sene içinde çok daha karlı olacağımı söyledi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. - Sileceklerin kaldırılması için kontak kapalıyken silecek kolunun en aşağıya getirilmesi gerekiyor. Bu şekilde kollar hafifçe yukarıya kaldırılıyor ve camdan uzaklaşabilecek açıya ulaşıyor.

      - Ayna katlanması hem serviste hem de yol bilgisayarı üzerinden programlanabiliyor. Opsiyonlar arasında araç kapı kilitleri açılınca aynaların açılması ve motor çalıştırılıca açılmaları bulunduğu gibi katlanma da programlanabiliyor.

      - Diesel motorların geç ısınması nedeniyle ısınmanın geç gerçekleşmesi normal. Gerçi 10 dakika da çok geç. Bir servise gösterilebilir.

      - Lastiklerin bulunmaması lastik firmalarının ayıbı. Sonuçta böyle bir araç ülkeye giriyorsa uygun lastiklerin de tedarik edilebilmesi lazım. Aynı sorun daha önce bizim de başımıza geldi defalarca.

      Sil
  11. Bugün yolda giderken sağda durup markete gittim arabayı bosa aldım eco devreye girdi araba durdu markete gidip geldim arabayı calistirdim on panelde start stop sistem arzasi çıktı bunun sebebi ne olabilir acil yardım bekliyom şimdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tipik bir elektrik arızası gibi göründü bana. Büyük bir Kapat/Aç yapılırsa düzelecektir büyük ihtimalle.

      Sil
  12. Merhaba Onur bey, çok değerli yorumlarınız için içtenlikle teşekkürler. Benim merak ettiğim konu, bir önceki yorumunuzda bilgilendirdiğiniz, aynaların yol bilgisayırı üzerinden programlanarak katlanması olayını açmanız mümkünmü acaba? Menüde böyle bir seçenek göremedim. Bu servistemi gerçekleşiyor bizde yapabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en son Qashqai'de yapmıştım. Aynı bilgisayar ekranını kullandıkları için büyük ihtimalle detay fonksiyonları da aynıdır. Ayarlar - Araç Ayarları - Aynalar sekmelerinden ulaşılabiliyor ayna katlanma ayarına.

      Sil
  13. Merhaba onur bey 2015 model xtrail alacağım ama şanzıman sorunları beni çok tedirgin ediyor sizce bu kadar tedirgin olmalımıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Risk her zaman var ama şöyle söyleyeyim; Çalıştığım şirkette üç adet Qashqai var. Aynı motor şanzıman ikilisine sahip. Ortalama olarak 50.000 km'deler ve henüz şanzıman kaynaklı bir problemleri olmadı.

      Sil
  14. ONUR BEY MERHABALAR NİSSAN X TRAİL START STOP ÖZELLİĞİ ÇOK ÇABUK DEVREYE GİRİYOR BU SÜRENİN UZATILMASI İLE ALAKALI YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç. Genelde sorun tam tersi olur. Start-Stop'u devreden çıkartabilirsiniz. Veya kışın koltuk ısıtması yazın da klima gibi sistemleri kullanıp daha uzun süre devre dışı kalması sağlanabilir. Servisin süreye müdahale edebileceğini sanmıyorum. Teknik olarak mümkün tabi ama bu tip bir yazılım çalışılmış mıdır bilemedim.

      Sil
  15. bizde 2. el bir x trail almayı düşünüyorduk ama bu yorumları görünce soğur gibi oldum açıkçası.ama 15 sene önce primera aldık 6 sene kullandım banamısın demedi araba.nissanı çok kaliteli biliyordum.. şaşırdım açıkçası.

    YanıtlaSil
  16. ya hep renault yüzünden bunlar keşke nissan renaultla ortaklığa girmeseydi bizde qashqaı 2011 full paket var 70 binde hala hiçbir sıkıntısı yok nissan dandik renoya bulaşmamalıydı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortaklıkta asıl karlı çıkan Nissan oldu. Renault ile birlikte Avrupa ve bizde çok önemli olan adam gibi Diesel motorlara kavuştular ilk olarak. Ayrıca Nissan'ın sportif ayağının diriltilmesi de birleşme sayesinde gerçekleşti. R34 GT-R da dahil bütün GT-R modelleri sadece sağdan direksiyonlu olarak üretildi örneğin. Güncel GT-R global bir fenomen oldu adamlar sayesinde.

      Sil
  17. Merhaba,
    deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler, o kadar araştırma yaptım sizinki kadar güncel tarafsız yorumlar görmedim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğunuz için.

      Sil
  18. Onur bey merhaba aynı model Dizel Xtrail ile quasqai yakıtını kıyaslamanız mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testte 7.7'ye 7.2 olarak gerçekleşmiş.

      Sil
  19. Merhaba Onur Bey. 2016 X-Trail en son paket olan bu sürümünü almak ve önce detayları Konuşmak için Nissan baiyine Gittim. Danışman gerekli açıklamaları yaptı ve bana test sürüşü için öğleden sonra'ya sıra verdi. Bu arada arabaların birini çalıştırmak için anahtarı istedim ve çalıştırdım fakat araç her şeyle 10 numara lakin bu aracın motor sesi traktör sesi ile aynı yazık bu araç benim için çok değer kaybetti. Nedendir Onur Bey , çok üzüldüm hem soğudum hemde arabasızım. Sizce Hyundai Suv 2016 mı almamı tavsiye edersiniz.. Şifahen cevabınızı bekliyorum, Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renault'nun Diesel motorlarının gürültülü çalışması en büyük sorunları. Düşük tüketim değerleri çok çekici olsa da bu konuda zayıflar. Bu nedenle Mercedes'in aynı motorları araçlarında kullanırken üzerlerinde yaptığı işlemler az değil.

      Hyundai SUV derken Tucson mu Santa Fe mi kastediliyor anlamadım ama Tucson'un X-Trail'den daha küçük bir araç olduğunu hatırlatmalıyım. Ayrıca yine Tucson'un benzinlisi performans olarak üstün olsa da yakıt tüketim gideri neredeyse iki kat artacağından kullandıkça mutsuz edebilir. 2 litre hacimli Diesel motora sahip Tucson ve Santa Fe modelleriyse pahalılar.

      Sil
  20. Merhaba Onur Bey,

    Ben de xtrail, crv ve forester arasında kaldım. gerçi forester 2000 motor nedeniyle vergi mağduru oluyor ama satınalma fiyatları birbirlerine çok yakın. önceliğimin
    güvenlik -> konfor -> kalite -> problem çıkarma olasılığı
    olduğunu düşünürsek, sizce hangisini tercih etmeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kriterlerle Subaru ağır basmış.

      Sil
  21. Onur bey merhaba nissan x trail 4x4 otomatik almayı düşünüyorum. Sizce 4x4 performansı nasıl olur. Aracın 7 kişilik olması ve görece bozuk yollarda kullanacak olmamız durumlarını da göz önünde bulundurarak tercihlerimde ilk sıraya koydum bu aracı. Ötv indiriminden yararlanmak istediğimden 1.6 motor olması da cezbediyor ayrıca siz ne düşünüyorsunuz bahsettiğim araç hakkında. Bu özellikleri sağlayan bu tarz araçlar içerisinde hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. X-Trail'in 4x4 ve otomatik şanzımanlı seçeneği yok henüz. Yabiri ya öteki diyor Nissan. Dört tekerlekten çekiş sistemi başarılı Nissan modellerinin fakat araziye çıkılacaksa standart jantlardan kurtulmak gerek bence. 19 inç çaplı jantlar lastiklere çok yanak genişliği bırakmıyor.

      Dört tekerlekten çekiş sistemi o kadar başarılı olmasa da 7 kişilik oturma kapasitesi ve otomatik şanzıman isteniyorsa Skoda Kodiaq beklenebilir bence.

      Sil
  22. Selamlar öncelikle 2016 x trail veya cr-v almayı düşünüyorum benim için ilk önce güvenlik ses yalıtımıda önemli sizce hangisi daha kaliteli ve güvenli sağlamlık bakımından ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Instagram'da verdim cevabı :)

      Sil
    2. bunun cevabını bende merak ediyorum paylaşırmısınız

      Sil
    3. İkisi de kafa kafaya güvenlik ve yalıtım konularında. CRV'nin 9 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı ve bu şanzımanla dört tekerlekten çekişli olarak alınabilmesi avantajı var. X-Trail ise 3 sıra koltuk avantajı sunuyor. Ben performans odaklı alıcı olduğumdan CRV alırdım bu ikili arasında ama önceliklere göre tercih değişebilir.

      Sil
  23. Merhabalar, öncelikle teşekkürler açıklamalarınız için. 2015 model otomatik vites en üst donanım X-Trail kullanıyorum. Şuan 28 binde. Araçtan memnunum, çözemediğim bir şekilde arka tarafa yakın kısımlardan araç rüzgar sesi alıyor cam tavan veya bagaj kısmı gibi. Diğeri ise önceki sorularda cevapladığınız katlanır dikiz aynası malesef menüde ayarlarda ayna ile ilgili bir kısma rastlamadım acaba serviste ayarlanabilir mi kapılar açılınca otomatik ayna açılma ve kapanması? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serviste yapabiliyor olmalılar. Çok şaşırdım programın Qashqai ile aynı olmamasına.

      Cam tavandan ses gelmesi birçok araçta başa gelebiliyor. Perdesi kapatıldığında ses azalıyorsa oradan geliyor demektir. Açılmayan cam tavanlarda daha az oluyor genelde ama yine de metal tavan kadar sessiz olamıyor büyük çoğunluğu.

      Sil
  24. Onur bey ben ticari taksi ötv.indiriminden faydalanıp Honda crv otomotik vites olanından almayı düşünüyordum 1.6 motor fakat 4*4 olduğu için satışı olmuyormuş düz vitesini de almak istemedim bu yüzden hafta içi xtrail 1.6 otomotik olanından almayı planlıyoruz sizce tavsiyeniz ne olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En önemli önerim aracın önde test edilmesi. Özellikle sürekli değişken oranlı şanzımanın tepkileri, konvansiyonel ünitelere alışmış insanlara çok ters gelebiliyor.

      Sil
  25. Merhaba onur bey
    Honda crv 2016 alma niyetindeyim ancak 2017 tanıtımları çıktı. 2017 çok daha etkileyici görünüyor. Bu da aklımı epey karıştırdı. Sizce 2017 fiyatları nasıl olur?
    yeni kasa olması,ötv zammi ve dolar kuru artışı fiyatı önemli ölçüde değiştirir mi? Beklemeli miyim?
    Ayrıca 2017 başta kasa değişimi ve diğer yenilikler 2016 kasanın ilerde satışını zorlaştır mi ya da ciddi değer kaybettirir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖTV yeni yılda %45'ten %74'e yükselecek CRV'de. TL'nin içler acısı durumu da hesaba katılırsa en azından 30.000 TL zamlanacak bu araç. Evet, 2017'de yeni modeller gelecek ama bu kadar şişirilmiş bir farka değeceğini sanmam.

      Sil
    2. Bir ters köşe daha oldu. %60 oldu vergisi ama yeni yıldan 5 hafta önce zamlandı :)

      Sil
  26. Seramik kaplama konusunda fikri olan var mı acaba

    YanıtlaSil
  27. 2014 model 53binde bir x trail aldım arac çok ferah ve güzel özellikleri var kameralar,cam tavan,elektrikli koltuklar,ısıtmaları vs vs.. ama sürüş keyfi ve motor sesi hepsini unutturuyor malesef.. daha önce vw araçlar kullanmış biri olarak çok kalitesiz buldum.. almadan önce deneme sürüşü yapmadım buda çok büyük bir hata tabi ama yapmış olsaydım da yüksek ve farklı bir araç kullanmanın heyecanı ile genede pek bişey anlamayacaktım muhtemelen.motor sesinin faza olmadığı anlarda bi mutluluk bi ferahlık arkada oturan ailenizin hoş sohbeti..ama biraz hızlanınca ticari fiorino sesi..

    YanıtlaSil
  28. Onur Bey Merhaba ,

    Herkes size birşeyler sormuş. Bizde soru hakkımızı kullanmak istedik :)

    Mümkünse cevaplandırırmısınız.

    2015 Model Nissan X trail aldım. Yakın göstergesini hiç anlayamadım. Yarım depo yakıtım varken 380 KM daha yol yapan aracım. Depoyu fullediğimde aynı yerden geri saymaya devam ediyor.

    Full lediğimizde ne bilim 700 750 km ye cıkması lazım değilmiydi.

    Birde yakıt ortalamamızı görmek için ne yapmamız gerekiyor.

    Yakıt ekonomisi 1 2 diye bişeler var.

    Nedir bunlar ?

    YanıtlaSil
  29. Bazı araçlarda bilgisayar, deponun dolmasına geçtepki veriyor olabilir. Bir iki dakika beklemek veya aracı durdurup tekrar çalıştırmak çözüyor olmalı. Yoksa depo şamandırası yarım pozisyonda takılıyor olabilir.

    Yakıt ekonomisi 1 ve 2 ortalama tüketim değerini gösteriri. Farklı zamanlarda sıfırlayarak farklı zamanların ortalamalarını görebilirsiniz buradan.

    YanıtlaSil
  30. Sa peki bu x trail de paket guncellemeleri falan oluyor mu
    Mesela sinyalli sis fari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada sessiz sedasız donanım ekleme ve çıkartma olabiliyor ama pek bir şey olmadı satışa sunulduğundan bu yana. Bu arada sinyalli sis farı nedir?

      Sil
  31. 2016 full x trail aldim.gece durdugum zaman işiklarimin öndeki araçta titredigini gordum.bu bir sorunmu..d de durdugum zamanda kapot titriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı araçlarda belli miktar titreme olağan karşılanabiliyor fakat çok bariz ve rahatsız ediciyse motor takozları hatta bağlantılarında sorun olabilir. Servise gittiğinde hatırlatmakta fayda var.

      Sil
  32. Merhaba
    Bende şu bir kaç gün içinde ya x trail yada qaushqai, herikisinde de otomatik 4x2 platinum premium pack almak istiyorum hacim büyüklüğünü göz ardı edecek olursak diğer tüm özellikleri karşılaştırılarak aradaki fiyat farkı konusunda sizce karlılık hangisinin oluyor?
    Hacim farkının getirdiği extra maliyet aradaki farkın içinden sizce nekadardır?
    Şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacim göz ardı edilirse Qashqai açık ara lider oluyor bu ikili arasında. Daha iyi yol tutuş, daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi gibi artıları var. Zaten X-Trail'in tek avantajı iç mekan ve bagaj büyüklüğü. Onun dışında eşdeğer paketlerle donanım bile aynı dolayısıyla hacim farkı bütün fiyat farkının nedeni son tüketici için.

      Sil
  33. SELAM ONURBEY HERKEŞ BİRŞEYLER SÖRMÜŞ OKUDUN BENDE X TRAİL İÇİN PAZARLIK ETTİM 2016 MODEL PPP PAKET 158 BİN AMA AKLIP HONDADA CRV BUNU SIFIRINI ALAMIYORUM ZATEN BÜTÇE MAX 150 BİN AMA 2. ELDE CRV VAR 2016 Executive PAKET ALA BİLİYORUM 20 BİN KM GEÇMEYEN SİZCE HANGİSİ MANTİKLİ OLUR.. ŞİMDİDEN TESEKKÜRLER NOT: AİLE 5 KİŞİ 3 ÇOÇUK 3-7-11 YAŞLARINDA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da vardı benzer bir soru. Ben performansı önde tutan birisi olarak CRV derim. Şanzıman konusunda da motor konusunda da daha başarılı Honda.

      Sil
  34. Slm onur bey Qashqai nin ici bej olan versiyonu var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koltukları açık renkli olan seçeneği var ama ön konsol siyah hep. Zaten açık renk deri döşeme de Türkiye'de yok. Belki makyajla birlikte değişir bu.

      Sil
  35. slm onur bey ben tarik.daha oncede yazmistim...2016 x trailim var.. cd calarindan video izleme imkanim varmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Standart sistem izin vermiyor buna ama Android bazlı donanımlar takılabiliyor izlemek için.

      Sil
  36. tsk...onur bey..yazilim yukleyemezmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknik olarak imkansız görünmese de kaldırabilir mi sistem bilemiyorum.

      Sil
  37. Merhaba Onur Bey,
    1 haftadır 2014 xtrail ppp kullanıyorum. Arabadan inince kapıları kilitlediğimde, camları dışarıdan kapatamıyorum. Tekrar arabaya girip starta basıp camları kapatıyorum. Bu gerçek mi yoksa ben mi yapamadım? Bilgi verirseniz çok sevinirim. Bu arada yorumlarınız çok işime yaradı, bir çok sorumun cevabını bulabildim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Evet, malesef Nissan bu modeline böyle bir donanım sunmamış. Qashqai'de de yok hatta. 2003 model Opel Vectra'da vardı valla.

      Sil
  38. 2017 model x trail almayı düşünüyorum.Fiyati 181000 civarında. Dizel ve otomatik düşünüyorum.Acaba bu fiyata başka ne onerirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da birkaç kişinin sorduğu gibi Honda CR-V düşünülebilir yerine.

      Sil
  39. Honda crv nin x trail e göre daha fazla yaktığı​ söyleniyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürüş tarzına göre değişiklik gösteriyor. Çok performanslı kullanılmazsa Honda da aynı seviyede tüketiyor.

      Sil
  40. Acaba CRV ile X Trail arasında hangisini onerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben performans odaklı olduğumdan CRV'yi seçerdim.

      Sil
  41. Onur Bey 2015 otomatik/lpgli Civic'ten bu araca geçmeyi düşünüyorum. 7 koltuklu olması ve iç mekanın genişliği cezbetti beni, bu anlamda en azından bu görünümde muadili yok gibi. Ford S-Max, Renault Espace görüntüsü çok kötü, Ssyanyong Rodius'un ikinci el ve marka değeri çok şüpheli. Gerçi en arka iki koltuğa iki tane bebek koltuğu sığar mı bilmiyorum, orası baya dar. Aracı henüz test edemedim, performans konusunda çok kötü yorumlar duydum, ara hızlanma, ani hızlanma, sollamalarda çok mu rezil söylendiği gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok başarılı performans verileri olduğunu söyleyemem. CRV çok daha başarılı bu konuda.

      Sil
  42. Merhaba arkadaşlar. Ben yillardir pasaat kullanicisi biri olarak 7 koltuklu olmasi ve genis ic hacmi gibi ozelleiklerine aldanarak 2016 ppp paket xtrail aldim. Dusuncelerimi su sekilde aktarmak istiyorum. Arac ilk kalkista cok agir ve yavaş. Dusuk hizda motor sesi yol sesi iceriye fazla miktarda geliyor.yuksek hizda da arka taraftan ses geliyor.bagajda hic bir esya olmamasina ragmen yine ses geliyor.7 koktuk hiiiç kullanamadık cunku 7 koktuk okunca bagaj 0 arka koltuk diz mesafesi 0 a yakin..genis ic hacmi var arabanin dogru ama yuksek hizda araba sallaniyor.ayrica yakit tuketimi fabrika verilerinde belirtilenden cok farkli.bir deoo ile sehir ici 700 800 arasi.sehir disi ennn fazla 900 gidiyor.140 hic gecmedihimi de belirtmek istiyorum.evet arac genis.yuksek ama bunlarin cok da bir onemi yok durum hal böyle olunca. Aracimi bir hafta once sattim.gittim yine higline 1.6 dizel passat aldim.xtrail alacak arkadaslarin bilgisine...

    YanıtlaSil