5 Aralık 2014 Cuma

Peugeot 508 Allure 1.6 THP


Peugeot'nun, 2010 yılından beri yollarda olan büyük boyutlu modellerinden 508 Haziran ayında makyajlanmıştı. Hem 407 hem de 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508 bu şekilde daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirken zengin motor ve şanzıman seçeneği kombinasyonları da potansiyel müşteri sayısını artırıyor.

Sonbahar aylarından itibaren Türkiye'de satışı başlayan otomobilde üç farklı motor ve şanzıman seçeneği sunuluyor. Mardin'de yapılan basın lansmanı sırasında 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve ETG6 isimli yarı otomatik şanzımanla donatılan modelini kullanma şansı bulduğum 508'in modifiye edilmiş benzinli motor ve yenilenen tam otomatik şanzımanla donatılmış seçeneğiniyse bu testime konuk oldu.


Dış Mekan


Makyajla birlikte daha köşeli hatlara kavuşan 508'in ön bölümünde yoğunlaşan farklılıklar full LED farlar, logoyu da içerisine alan dik konumlu ön panjur, daha sportif görünen ön tampon, dairesel sis farları, yenilenen gündüz aydınlatmaları ve yeni kaputtan oluşurken 18 inç çaplı jantlar, cam altlarına sabitlenmiş yan aynalar, ön kelebek camları ve kromajlı süslemelere sahip kapı kollarında bir değişiklik bulunmuyor.

Arka bölümünde yapılan değişiklikler arasında farklı iç tasarıma sahip LED stoplar, bagaj kapağı üzerinden silinen kromajlı çıta, daha geniş bir alt bölüme sahip arka tampon ve bu bölümde yer alan yeni kromajlı parçalar sayılabilirken egzoz çıkışları da tampon arkasına saklanmış. Alt bölümü siyah renkli olan arka tamponun bu kısmında ince yapılı reflektörler ve kromajlı çıtalar görülebiliyor. Yüksek yerleşimli bir bagaj kapağı sunan otomobilin bu parçasının ucu küçük bir spoiler oluşturacak şekilde tasarlanmış.

Heybetli bir duruşa sahip olan 508'in boyu 4.830 mm, genişliği 1.828, yüksekliğiyse 1.456 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.817 mm.


İç Mekan


Yeni 508'in yaşam alanında yapılan değişiklikleri fark etmek daha zor olsa da dikkatli bakılınca hayatı kolaylaştıran bazı farklılıklar görülebiliyor. Piyano siyahı tutamaklara ve metal kollara sahip kapılarda sunulan gözler büyük girişlere sahip olmasalar da kapının arka bölümüne doğru uzamaları sayesinde yeterli hacim sunulmuş.

Elektrikli cam ve ayna kumandalarını sürücü kapısına yerleştiren Peugeot alışılmışın dışına çıkarak motor çalıştırma düğmesi ve elektronik park freni kumandalarını, bagaj ve depo kapağı düğmeleriyle birlikte direksiyon simidinin soluna almış. Bu bölümün altındaki kapaklı gözün içerisineyse Head Up display, Start-Stop ve ASR'nin kumanda elemanları yerleştirilmiş.

Geniş bir göbeğe sahip, deri kaplı, üç kollu direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunurken gösterge panelinde alıştığımız dörtlünün yanına yağ sıcaklığı göstergesi de eklenmiş. Bu bölümde ayrıca fonksiyonu değiştirilebilen dijital bilgi ekranına da yer verilmiş.

Orta konsolun üst bölümünde, havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekranda 308'den alınan grafikler kullanılırken daha aşağıda, gizlenebilen iki bardaklık ve merkezi kilit düğmesi görülüyor. Piyano siyahı kaplamalara sahip orta konsolda yenilenen ses sistemi kumandaları ve dijital ekrana da sahip havalandırma sistemi düğmeleri bulunuyor.

Vites konsolunun ön kısmında kapaklı küllük yer alırken kısa yapılı, şık vites topuzu, spor ve kış ayarı tuşları, koltuk ısıtma sistemi kumandaları, iç mekan alarm sensörü devreden çıkarma tuşu ve otomatik uzun far desteği düğmesi bu bölümde görülebilen diğer kumandalar. İleri geri kaydırılabilip açısı ayarlanabilen kol dayanağının önüne anahtar veya telefon gibi eşyalar için küçük bir kapaklı göz yerleştiren Peugeot sadece sürücü tarafından açılabilen kol dayanağı altındaki gözüyse küçük tutmuş. USB ve Aux girişleriyle 12 Volt soketlerden ilki bu bölüme yerleştirilmiş.

Elektrikli sunroof kumandasının bulunduğu bölümde LED iç aydınlatmalar ve yine piyano siyahı kaplamalar görülürken arka aydınlatmalar için de şık LED üniteler kullanılmış. Arka bölümün diğer dikkat çeken yanlarıysa hem kapı hem de arka camlarda kullanılan perdeler, kol dayanağının ön kısmında yer alan kapaklı bardaklıklar, bu bölgeye özel havalandırma kanalları, 12 Volt soket ve dört bölgeli klimanın kumandası olarak sıralanabilir.

515 litre bagaj hacmine sahip olan otomobilin arka koltukları yatırılarak bu hacim 1.339litreye ulaştırılabiliyor. Bagaj bölümüne ince uzun yüklerin yerleştirilmesini sağlayan küçük kapaksa arka kol dayanağının arkasına eklenmiş.


Konfor


Son zamanlarda test ettiğim diğer Peugeot modellerinde olduğu gibi yol, rüzgar ve motor sesi izolasyonları başarılı olan otomobilin süspansiyon sistemi de konfor sağlamakta zorlanmayacak sertlikte seçilmiş. Arka aksta daha yumuşak ayara sahip olan süspansiyon sistemi özellikle kasis geçişlerinde daha sarsıntısız sürüş sağlıyor. 45 yanaklı lastikler darbe emişi konusunda ilk etapta korkutsa da 235 mm genişlik sayesinde yanaklar çok daralmamış.

İç mekanda geniş bir hacim sunan 508'in ön koltuklarında geniş orutma alanları dikkat çekerken orta konsolun bacakları sıkıştırmaması olumlu. Arka koltuklarda da başarılı diz mesafesi sunulurken baş mesafeleri arka üçlü için daha da başarılı. Ön koltuk oturaklarının ön bölümü manuel olarak uzatılabilirken arka koltukların da alt bölümleri oldukça uzun bir yapıya sahip. Ön koltukların elektrikli bel destek ayarlarının da yükseklik ayarı olması konfor seviyesini artıran detaylar arasında.

Konfor donanımı oldukça zengin olan Allure paketli test aracında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, sunroof,  Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve arka camda manuel perdeler, elektrokrom iç ayna, alarm ve park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Daha önce 308'de test etme imkanı bulduğum yeni tam otomatik şanzıman 6 ileri orana sahip. Yumuşak geçişleriyle konfora katkısı büyük olan ünite start & stop sistemiyle de uyumlu çalışıyor. Bu arada start & stop sarsıntısız çalışma karakterine sahip ve motor soğukken de devreye girebiliyor.


Sürüş


508'in Türkiye'de satılan tek benzinli versiyonu beklediğimden daha dinamik sürüşler ortaya koyabiliyor. Dış görünümü oturaklı olan otomobilin esnekliği başarılı motoru, orta sertlikteki süspansiyon sistemi ve 235/45-18 ölçülerine sahip lastikleri canlı sürüş karakteri oluşturmuş. Ani direksiyon hareketlerinde bile çok yatmayan gövde aşırı zorlandığında önden kaysa da erken devreye giren ESP sayesinde iz kolayca tekrardan bulunuyor.

Spor modunda vitesleri daha yüksek devirlerde değiştiren şanzıman hem koldan hem de direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Ellerin direksiyon simidinden ayrılmamasını sağlayan kulakçıkların direksiyon kolonuna sabitlenmiş olmasıysa virajlı yollarda bu işe biraz engel oluyor. Alt bölümü düzleştirilmiş simit elektrohidrolik ünitelerin çoğunda bulunan hissizliğe sahip.

Fren pedalı, küçük hacimli Diesel motora sahip versiyonunda kullanılandan daha kısa stroklu olan 508'in virajlı yollara en uygun donanımıysa ön koltukları. Yüksek yan desteklere sahip koltuklar elektrikli olarak ayarlanıyor. Bel destek ayarına sahip olan koltuklarda uyluk desteği de sunulması güzel bir özellik.

Kaput altında turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motora yer veren test otomobili 165 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. Maksimum torkun 1.400 d/d gibi düşük bir devirde sunulması sayesinde canlı karaktere kavuşan 1.410 kg ağırlığındaki otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 210 km/s olarak açıklanıyor.

Sabırlı otoyol sürüşlerinde düşük sabit sürat tutturulduğu hallerde 6 litre/100 km gibi tüketim ortalamaları görebilen aracın 8.8 litre/100 km'lik test ortalaması da sunulan performans göz önüne alındığında başarılı sayılabilir.


Fiyat/Donanım


1.6 litre hacimli turbo Diesel motor, manuel şanzıman ve Access donanım seçeneğiyle fiyatı 86.500 TL'den başlayan 508'in testteki motor-şanzıman ikilisi sadece Allure donanım paketiyle ve 100.500 TL karşılığında sunuluyor.

Otomobilin donanımında elektrikli cam ve aynalar, yokuş kalkış desteği, yol bilgisayarı, dört bölgeli otomatik klima, renkli head up display, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, hız sabitleme ve sınırlama sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ileri geri kaydırılabilen, açı ayarlı ön kol dayanağı, kol dayanağı altında 12 Volt, USB ve Aux girişleri, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, elektrikli ön koltuklar, Bluetooth bağlantısı, dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, arka kapılar ve camda manuel perdeler, elektrokrom iç ayna, alarm, tamamı LED aydınlatma grubu, 17 inç çaplı jantlar, kör nokta uyarısı, ön, yan ve perde hava yastıklarıyla park mesafe ölçüm sistemi standart olarak sunuluyor.

Test aracının donanımında yer alan metalik gövde rengi 1.200, 18 inç çaplı jantlar 2.000, JBL imzalı müzik sistemi 2.000 ve sunroof 2.300 TL karşılığında alınabiliyor.


Sonuç


Diesel seçenekte olduğu gibi 508'in benzinli modeli de makyaj sonrasında daha oturaklı bir görünüme kavuştu. Değişimin miktarıysa bu seçenekte daha fazla. Modifiye edilen motor ve yenilenen şanzımanıyla performansında artış olan araç konfor seviyesinden de ödün vermemiş. Premium rakiplerine giderek yaklaşan Peugeot'nun geniş iç mekan ve bagaj hacmi sunması da olumlu özellikleri arasında.

Arada bulunan fiyat ve performans farkıyla Diesel motorlu kardeşi karşısında avantajlı duruma geçen benzinli modelin donanımında da nerdeyse hiç eksik bulunmuyor. Opsiyonel donanım listesi de uzun olmayan 508 üst düzey konforu nispeten daha ulaşılabilir bir fiyata sunabiliyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

1 yorum: